نتایج در این بخش نمایش داده می شود

بیشترین داوطلبان کنکور امسال برای کدام رشته هستند؟

دکتر علی خیرالدین با اعلام این مطلب در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۱ در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان گفت:

تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی امسال در سطح کشور کمتر از ۱۰ درصد، در علوم تجربی حدود ۴۰ درصد، در علوم انسانی حدود ۲۸ درصد، در گروه آزمایشی هنر ۱۱ درصد و در گروه آزمایشی زبانهای خارجی حدود ۱۳ درصد است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه استقبال از گروه آزمایشی علوم تجربی همچنان بسیار بالاست گفت:

کاهش متقاضیان گروه آزمایشی ریاضی نگران کننده است چرا که میزان داوطلبان در سال‌های گذشته بالای ۲۵ درصد بود و در حال حاضر به کمتر از ۱۰ درصد رسیده و باید در این خصوص تدابیری از سوی مسئولان وزارت علوم و شورای گسترش آموزش عالی اندیشیده شود.

وی افزود:

تعداد ثبت نام کنندگان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در سطح کشور یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر است که ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد هستند.

بیشتر بخوانید :

ورزش کنيد تا حس خمودگي را از خود دور بيندازيد

فقط تلاش کنيد و نتيجه را به او بسپاريد !

اميدواري در دقيقۀ نود !


دکتر خیرالدین اظهار داشت:

تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در استان سمنان مجموعا ۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر است که ۶۱ درصد آنان شامل هفت هزار و ۶۲۴ نفر زن و ۳۹ درصد شامل چهار هزار و ۸۸۸ نفر مرد است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت:

خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان به خوبی اندیشیده شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر خیرالدین از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را به شرکت در برگزاری کلاس‌های زبان انگلیسی، کسب مهارت‌های جانبی و فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای آینده شغلی بهتر تشویق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.