نتایج در این بخش نمایش داده می شود

بهترین شیوه مطالعه پشت کنکوری‌ها در ماه رمضان

کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید؛ خاطراتی که می‌تواند شیرین یا تلخ باشد.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.
کوروش صمد پور متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کنکوری‌هایی که بیماری خاص ندارند مجاز به روزه گرفتن هستند و نکته‌ مهم برای آنها خوردن سحری است، عادت به روزه گرفتن در ماه رمضان بدون سحری،به‌طور کامل اشتباه است و روزه‌داران حتما باید وعده سحری را بخورد.

برنج را به همراه پروتئین مصرف کنند
وی بیان کرد: در وعده سحر حتما یک قسمت از گروه غلات مانند برنج، نان یا ماکارونی را مصرف کنید، همچنین پروتئین را در وعده سحر خود جای دهید، در این بین برنج حتما باید به همراه مقداری پروتئین مانند مرغ، گوشت و حبوبات مصرف شود چرا که این مواد باعث می‌شود در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده و آنها را سیر نگه می‌دارد و از این طریق می‌توانند مدتی طولانی‌تر روزه‌داری کنند.

صمدپور با اشاره به اینکه سبزیجات و سالاد موادی هستند که باید در وعده سحر جای داده شود، ادامه داد: در زمان سحری نباید زولبیا و بامیه میل شود؛ فکر نکنید این مواد به دلیل کالری بالا شما را در طول روز سیر نگه می‌دارد، این مواد به دلیل قند بالایی که دارند سریع هضم شده و در طول روز تشنگی و گرسنگی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

چای پررنگ یا قهوه ادرار را زیاد می‌کند
این متخصص تغذیه و رژیم و درمانی افزود: چای پررنگ یا قهوه ادرار را زیاد می‌کند و باعث می‌شود‌ میزان آبی بیشتر از بدن خارج شود از این رو توصیه می‌شود در زمان سحری این مواد را مصرف کنند.
خواب ۴۵ دقیقه‌ای در بعد از ظهر مفید است
وی تشریح کرد: در طول روزه‌داری در معرض آفتاب قرار نگرفته و در خانه یا کتاب خانه مطالعه کنید، همچنین خواب ۴۵ دقیقه‌ای در بعد از ظهر مفید است؛ برخی از افراد در ماه رمضان از افطار تا سحر مطالعه می‌کنند و ترجیح می‌دهند در طول روز مطالعه نداشته باشند.

صمدپور گفت: افطار باید هرچه سبک‌تر باشد و نیازی نیست افطاری چرب میل کنید، می‌توانید برای افطار یک لیوان شیر به همراه خرما و مقداری نان و پنیر میل کرده و در وعده شام مقداری برنج به همراه مقداری پروتئین یا خورش یا سوپ سبزیجات میل کنید.

این متخصص تغذیه و رژیم و درمانی یادآوری کرد: هرچه افطار سبک‌تر باشد فرد بهتر می‌تواند درس بخواند حتما سه تا چهار واحد از انواع میوه‌های پر آب مانند هندوانه استفاده کنند، همچنین غذا‌هایی مانند فست‌فود‌ها اصلا توصیه نمی‌شود./باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.