نتایج در این بخش نمایش داده می شود

«بله» به کنکور «نه» به کتاب‌های چندتالیفی!

تا امروز 138 میلیون جلد کتاب درسی چاپ و 128 میلیون جلد آن میان 13 میلیون دانش‌آموز کشور توزیع شده در حالی که مطالبه قدیمی کتاب‌های چند تالیفی همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش جام‌جم، کتاب‌های چند تالیفی به کتاب‌های درسی گفته می‌شود که چند نسخه متفاوت با محتوا و نگارش‌های متنوع از آنها تهیه می‌شود تا متناسب با نیازهای دانش‌آموزان هر منطقه در اختیارشان قرار بگیرد که البته محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی معتقد است بر سر راه تحقق سیاست چند تالیفی موانع متعددی وجود دارد.

او درجمع خبرنگاران توضیح داد که تهیه چند تالیف ازهرکتاب درسی نیازمند نیروی انسانی کارآمد است نه مثل حالا که باید چراغ به دست گرفت و دنبال مولف پرتوان گشت. محمدیان می‌گوید بهترین گزینه برای نگارش کتاب‌های چند تالیفی، معلمان هستند که باید از بی‌انگیزگی فعلی خارج شوند و قلم به دست بگیرند. او که سازمان متبوعش متولی تدوین، تالیف و توزیع کتاب‌های درسی است البته تاکید دارد که تا کنکور پابرجاست، سیاست چند تالیفی نیز به ثمر نمی‌نشیند.

استدلال محمدیان این است که چون کنکور مبتنی بر حفظیات و پرسش‌های چهارگزینه‌ای استخراج شده از کتاب‌های درسی است بنابراین باید یک کتاب واحد نیز مبنای مطالعه دانش‌آموزان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.