نتایج در این بخش نمایش داده می شود

با لبخند، توکل به خدا، قدرت و اميد، آماده حرکت شويد

کنکور تمام شد؛ به همين سادگي؛ با اين همه، هنوز پس از گذشت ده روز از برگزاري آن، براي بسياري از داوطلبان و خانواده­ هايشان، حتي داوطلباني که خوب مطالعه کرده و با موفقيت آزمون سراسري را پشت سر گذاشته‌اند، همچنان بحث‌هاي مربوط به کنکور، بحث داغ اين روزهاست.
حتماً تا الان، کليد سؤالات را تهيه کرده و با جواب‌هاي خود تطبيق داده و تقريباً مي‌دانيد که آزمون سراسري را با چه کيفيتي گذرانده‌ايد.
بد يا خوب، ديگر همه چيز تمام شد و بايد بگوييم که کنکور سال جاري ديگر تکرار نخواهد شد. ممکن است در ميان شما عزيزان، داوطلباني نيز وجود داشته باشند که به دليل کمي مطالعه، نداشتن مديريت زمان و برنامه­ريزي صحيح يا حتي مشکلاتي که در جلسه برگزاري کنکور با آن مواجه شده­اند، از نتيجه کار خود راضي نباشند.
اگر جزو آن دسته از داوطلباني هستيد که با وجود گذراندن يک آزمون نه چندان خوب يا حتي بد، پس از چند ساعت و حتي چند روز، به اين نتيجه رسيده ­ايد که گذشته‌ها گذشته و بايد براي آينده بهتر و جبران اشتباهات تلاش کنيد و فقط از آن درس بگيريد، بايد به شما تبريک گفت؛ اما اگر جزو آن دسته از داوطلباني هستيد که از الان زانوي غم در بغل گرفته و از زمين و زمان مي‌ناليد و شکايت مي‌کنيد و احساس مي‌کنيد که دنيا ديگر به آخر رسيده است، پيشنهاد مي‌کنيم از ابتدا تا انتهاي اين مقاله را به طور دقيق بخوانيد و سپس تصميم بگيريد با لحظه‌هاي زندگي، که پيوسته در گذر است و منتظر کسي نمي‌ماند، چه رفتاري کنيد.
     اينکه بعد از هر مشکلي در زندگي، افراد بتوانند با برخورد درست و يک مديريت صحيح، براي ادامه راه تصميم بگيرند، هنر بسيار بزرگ و قابل تحسيني است. بسياري از ما نمي‌دانيم و نمي‌توانيم در برخورد با مشکلاتمان چه کنيم. داوطلبي هم که يک آزمون دور از انتظار و نه چندان خوب را پشت سر گذاشته است و نمي‌داند که چگونه بايد با شرايط کنار بيايد، از اين گروه است؛ چه داوطلب پسري باشيد که قرار است در صورت قبول نشدن در کنکور به سربازي برويد، و چه از جمله داوطلباني باشيد که خود را براي قبولي در رشته‌اي خوب آماده کرده و الان احتمال مي‌دهيد که اصلاً اين هدف محقق نخواهد شد، و چه کمتر از انتظار اطرافيانتان کنکور داده‌ايد، قبل از هر چيز بايد بدانيد که هميشه امواج و آشفتگي‌ها در سطح دريا اتفاق مي‌افتد و در عميق‌ترين بخش‌هاي دريا، آشفتگي، حتي در حد يک موج کوچک، وجود ندارد. وجود هر يک از ما هم مانند همين درياست.
ممکن است که آشفتگي‌ها و ناملايمات زندگي، ما را بيازارد، اما خداوند، تواني در درون انسان قرار داده است که وقتي در درياي وجودش به طور عميق فرو رود و ابعاد يک مشکل و اثرات آن را بررسي کند، خواهد ديد که بروز و ظهور هيچ چيز غير ممکن نيست؛ حتي برخورد درست و اصولي با مشکلي که الان فکر مي­کنيد بسيار حاد است. به اين صورت، آرامش را به دست خواهيد آورد و به نقطه‌اي خواهيد رسيد که ديگر، هيچ آشفتگي و ناآرامي در آن راه نخواهد يافت. اکنون هر آنچه غير ضرور است، مي‌تواند بدون هيچ‌‌گونه درگيري و آشفتگي دور انداخته شود و شما با کمال تعجب مي‌بينيد که تغيير کرده‌ايد و انجام هر کاري از شما ساخته است.
    امروزه، نقش مثبت‌انديشي و داشتن افکار و امواج مثبت، کاملاً اثبات شده است. اگر فرد مثبت انديشي نيستيد، سعي کنيد با جراحي ذهن و درونتان قدم اول را برداريد. آري ما در ابتدا نيازمند برداشتن بخش‌هاي مساله‌دار ذهنمان هستيم؛ بنابراين، در آغاز بايد براي تحول افکار و باورهايمان بينديشيم؛ زيرا احساسات ما از افکار ما ناشي مي­شود؛ پس بايد تلاش کنيم تا براي خود و افکار و انديشه­هايمان ارزش قايل شويم و سعي کنيم آنچه از ذهنمان در خصوص آينده تحصيلي و شغلي و ساير مسايل زندگي­مان مي‌تراود مثبت و زيبا باشد. اگر در حال حاضر خود را شماتت مي‌کنيد که چرا خوب درس نخوانده‌ يا چرا خوب برنامه‌ريزي نکرده و چرا براي بعضي از درس‌هاي اصلي وقت کمي گذاشته‌ايد، و اينکه حتماً با اين شرايط، آينده‌تان بسيار تيره و تار خواهد شد و هزاران فکر منفي ديگري که از ذهن برخي از داوطلبان مي‌گذرد، مطمين باشيد که آينده نيز براي شما مبهم خواهد شد.
  سعي کنيد که گذشته را فراموش کنيد و فقط از آن تجربه و درس بگيريد، و با تمام اشتباهاتي که کرده‌ايد خود را ببخشيد و دوست داشته باشيد. احساس خوشبختي، مستلزم رسيدن به يک وضعيت مطلوب در زندگي نيست؛ چون خوشبختي يک وضعيت خاص نيست، بلکه احساسي خوشايند و دروني است، و اگر ما بتوانيم در همين شرايطي که هستيم به احساس خوشبختي و رضايت برسيم، با رسيدن به اهداف و محقق شدن آرزوهايمان، اين احساس بيشتر و ماندگارتر از قبل خواهد بود؛پس نگران و ناراحت نباشيد و بدانيد که فرد خوشبختي هستيد؛ چون هنوز فرصت زندگي، لذت بردن از لحظه‌ها و استفاده از توان خود، قابليت‌ها و تجربه‌هايتان را براي دستيابي به آرزوهايتان داريد. وقتي اين همه شرايط در اختيارتان هست، مي‌توانيد از هر سدي بگذريد و هر کاري را انجام دهيد، و کنکور، يکي از کوچکترين آنهاست.
پيش به سوي بهتر شدن
ما در مسايلي که برايمان روي مي‌دهد، نقش مستقيم و گاه غيرمستقيمي داريم؛ پس بهتر است، همان­گونه که در موفقيت­هاي زندگي­مان بيش از همه به خود و کارهايمان تاکيد مي­کنيم، در ساير موارد نيز نقش خود را در امور زندگي جست و جو کرده و بدون شماتت خود و فقط براي درس گرفتن از آن اقدام کنيم؛ مثلاً اگر از آزمون خود، آن گونه که مي­خواستيد، راضي نبوديد، آسمان­ها و زمين را شماتت نکنيد و با خود نگوييد که سؤالات غير اصولي بود، تدريس معلمم در درس رياضي بد بود و …، بلکه با خود بينديشيد که شما چه نقشي در بروز اين مشکل داشتيد.
آيا نمي‌توانستيد با تهيه جزوه از دوستان خود، تلاش بيشتر و مواردي مانند آن، بهتر باشيد؟
وقتي به اين جايگاه از شخصيت برسيد و بهتر بودن را تجربه کنيد، به راحتي خواهيد توانست از پس مشکلات و موانع زندگي برآييد و موفق شويد. ممکن است که در ابتدا انجام اين کار سخت باشد؛ زيرا تغيير در زندگي و رفتارهاي شخصيتي، ممکن است به آساني صورت نگيرد، ولي کافي است که قدم اول برداشته شود و شما به لزوم تغيير پي ببريد. با گذشت زمان و ظهور اولين اثرات مطلوب ايجاد شده، اين تغيير تقويت خواهد شد و نشان خواهد داد که شما تا چه اندازه به اين تغيير نيازمند بوده­ايد.
باور کنيد که آن وقت، ديگر مساله کنکور و مواردي از اين قبيل به حدي برايتان پيش پا افتاده و راحت خواهد شد که شما حتي پيش از اين، تصورش را هم نمي‌کرديد.
مثبت فکر کنيد و مثبت عمل کنيد. شايد کنکور امسال که آن را به خوبي نگذرانده­ايد، براي شما نقطه عطفي در موفقيت‌هاي بعدي­تان باشد؛ پس بدون ناراحتي و گله کردن از زمين و زمان، دوباره با فکر و درايتي درست، در مسير موفقيت حرکت کنيد. همه چيز براي شروعي بهتر مهياست و ما نيازمند تغييرات وسيعي در همه ابعاد هستيم، اما اين تغييرات را بايد ابتدا از درون خود شروع کنيم. تغييرات مناسب دروني، شرايط را براي تغييرات بيروني نيز مهيا مي‌کند؛ پس بياييم گام اول را محکم برداريم و قدم در راه موفقيت بگذاريم.جالب است بدانيد وقت‌هايي هست که انسان از شدت درماندگي، دلش مي­خواهد گريه کند يا احساس مي­کند که در اين دنيا تک و تنها افتاده است و حوصله­اش از چيزي که تا به حال بوده سر مي­رود، بهترين زمان براي شروعي تازه است.
     حتي زماني که احساس مي­کنيد هيچ کاري از دستتان برنمي‌آيد، به دقت فکر کنيد؛ مطميناً يک راه پيدا مي‌کنيد که به شما کمک کند؛ خوب همين امر هم جاي خوشحالي دارد؛ حال چگونه مي توانيد آن را به کار بنديد و ارتقا دهيد؟
با مطرح کردن اين سؤال، خودتان را از دايره منفي گرايي‌هايي نظير «واقعاً نااميد کننده است» نجات داده‌ايد و مي‌توانيد روي نکات مثبت تمرکز کنيد. درست است که از آزمون خود راضي نيستيد، اما، با آنچه در بالا به آن اشاره شد، اين زمان، يکي از فرصت‌هاي مناسب براي پيدا کردن روش‌هاي موفقيت است؛ يعني مي‌توانيد متوجه شويد که بار ديگر از فرصت‌هاي خود چطور مي­خواهيد استفاده کنيد. آيا مي­خواهيد هر طور که شده و در هر رشته و دانشگاهي که ميسر شد، امسال مشغول به تحصيل شويد؟ آيا مي‌خواهيد با يک برنامه ريزي بهتر و تلاش بيشتر، بار ديگر در آزمون سراسري شرکت کنيد؟
آيا مي­خواهيد به سراغ يک حرفه و فن مناسب و مورد علاقه خودتان برويد و موفقيت خود را در اين مسير پي­گيري کنيد يا اينکه به سربازي رفته و با توجه به شرايطي که بعداً خواهيد داشت، تصميم بگيريد؟ همين که شما خود را مهياي گرفتن يک تصميم مناسب و سنجيده بکنيد، گام اول بهتر شدن و موفقيت است؛ پس بي‌درنگ، اولين قدم موفقيت را برداريد؛ به اين طريق، خودتان راهي را پيدا کرده‌ايد که شما را به نتيجه مي‌رساند؛ در اين ميان، فرايند تمرکز روي پيشرفت‌ها از اهميت بالايي برخوردار است.
براي اينکه در اين شرايط، انرژي خود را بالا برده و محکم قدم در راه بگذاريد، به موفقيت‌هاي قبلي خود فکر کنيد. گرچه ممکن است اين موفقيت‌ها الان از نظر شما کوچک باشد، اما به ياد بياوريد که در آن شرايط چگونه توانسته‌ايد کار بزرگي را انجام دهيد. با يادآوري اين موفقيت‌ها، به خودتان تاکيد کنيد که باز هم مي‌توانيد به موفقيت‌هاي بزرگتري دست يابيد. براي انجام اين کار، هدف اصلي­تان را در ذهن خود تجسم کنيد؛ اينکه نتيجه‌ مورد علاقه‌تان چيست و آن هدف اصلي که در زندگي داريد کدام است؟ اين موضوع خيلي مهم است که بدانيد آن هدف اصلي کدام است؛ زيرا کنکور يک وسيله براي رسيدن به آن هدف مهم است.
ضمناً بررسي کنيد که آيا راه‌هاي ديگري براي رسيدن به آن هدف مهم وجود دارد يا نه؛ مثلاً شما در نظر داريد که با قبولي در رشته پزشکي، علاوه بر ارتقاي جايگاه اجتماعي خود، به مردم خدمت کنيد و فرد برجسته‌اي در جامعه باشيد. آيا نمي‌توانيد به اين هدف با تحصيل در رشته علوم آزمايشگاهي جامه عمل بپوشانيد؟سعي کنيد تا آنجايي که مي‌توانيد، از پرسيدن سؤال «چرا چنين اتفاقي افتاد؟
»پرهيز کنيد؛ زيرا پرسيدن اين سؤال، شما را در گذشته نگه مي‌دارد و جلوي پيشرفتتان را مي‌گيرد.
پاسخ اين سؤال هيچ‌گونه راه حلي براي برطرف ساختن مشکلتان، به شما معرفي نمي‌کند. چيزي که بايد به آن توجه داشته باشيد اين دو سؤال و پيدا کردن جواب آنهاست:
1- اين بار انتظار داريد که چه اتفاق متفاوتي روي دهد؟
2- براي رسيدن به آن نقطه، چه کاري بايد انجام دهيد؟
خودتان را ارزيابي کنيد
وقتي تصميم گرفتيد که بهتر باشيد، بايد قدم بعدي را براي بهتر بودن برداريد و آن گام هم اين است که ارزيابي درست و اصولي از خودتان داشته باشيد که از جانبداري و تعصب دور باشد. در ابتدا، و براي اينکه به خودتان روحيه و اميد بدهيد، دنبال نقاط مثبت خود باشيد.
اين نقاط مثبت را بنويسيد و پيوسته به خاطر بياوريد. تاکيد روي نقاط مثبت باعث خواهد شد تا شما روحيه بهتري براي ادامه انجام کار داشته باشيد و موفق­تر شويد؛ مثلاً با خود بگوييد که شما انسان کوشايي هستيد، در درس عربي و شيمي وضعيت خوبي داريد و ….
     در گام بعدي ارزيابي، به سراغ موارد ضعف خود برويد؛ البته نه اينکه جست و جوي اين موارد ضعف باعث شود تا شما از خود و عملکردتان نااميد شويد، بلکه موارد ياد شده بايد باعث شود تا شما راهي به سوي بهتر شدن و پيشرفت برداريد. يک دليل عدم پيشرفت، مي‌تواند ضعف ما در پيش‌نيازهاي درسي باشد.
آمادگي‌هاي رواني (انگيزه‌ها) نقش فوق‌العاده‌اي در  بهبود عملکردها و مستحکم شدن اهداف ما دارد؛ با اين همه، در بيشتر موارد و از جمله در کنکور، کمتر مورد توجه داوطلبان قرار مي‌گيرد. در هر شرايط که آزمون را گذرانده­ايد، اين آمادگي روحي خود شماست که مي‌تواند شما را به سوي اهدافتان سوق دهد يا از آن بازدارد. بعضي ازدانش‌آموزان در مورد انگيزه‌ها و توانمندي‌هاي خود، دچار اغراق و خودفريبي مي‌شوند.
متاسفانه گاه حتي مشاوران نيز متوجه نوع مشکل اين گروه از دانش‌آموزان نمي‌شوند. همان‌گونه که کافي نبودن انگيزه مشکل‌ساز است، بزرگ‌نمايي در اين باره هم موجب پوشيده ‌ماندن واقعيت‌ها مي‌شود. بسياري از داوطلباني که بعد از آزمون سراسري از نتيجه آن ناراحت و ناراضي مي‌شوند، از کساني هستند که يا خود را بسيار دست کم گرفته­اند يا اينکه انتظار بيش از حدي از توانمندي‌هاي خود دارند.
    اگر مي‌خواهيد به عنوان يک داوطلبي که از آزمون امسال خود ناراضي هستيد، کنکور دهيد يا به شيوه‌هاي ديگري اهداف خود را دنبال کنيد، بار ديگر با فکر، تصميم و جديت قدم در راه بگذاريد و ملاک‌هاي پيشرفت خود را به خوبي تعيين کنيد. دانش‌آموزان در مورد پيشرفت يا عدم پيشرفت خود، يک احساس کلي و مبهم دارند؛ در حالي که پيشرفت بايد ملاک مشخصي داشته ‌باشد. با تعيين ملاک‌هاي مشخص، کنترل روند پيشرفت خود را تسهيل کنيد.
توصيه مي‌شود که ملاک‌هاي ارزيابي پيشرفت خود را به صورت کلي درنظر بگيريد؛ مثلاً اگر تصميم گرفتيد که پس از مدتي، بار ديگر براي آمادگي در کنکور اقدام کنيد، به اين نکته به عنوان ملاک پيشرفت دقت کنيد که هر ماه نسبت به ماه قبل، به چه ميزان به کيفيت و کميت مطالعه خود اضافه کرده­ايد، و يا در موضوعات و مباحث مختلف درسي، چقدر سطح يادگيري­تان بالاتر رفته است، و يا اگر قرار است در مسير ديگري براي تحقق اهدافتان اقدام کنيد، مثلاً به يک حرفه و شغل بپردازيد، ميزان مهارت يا پس‌انداز خود و ارتقاي شغلي‌تان را در ماه‌هاي مختلف ملاک قرار دهيد. آن وقت متوجه خواهيد شد که شما هم مي‌توانيد به خوبي در مسير اهداف و آرزوهايتان و براي تحقق آنها قدم در راه بگذاريد.
روي راه حل­ها تمرکز کنيد
ما وقتي دچار مشکل يا مانعي در زندگي مي­شويم، وقت زيادي را صرف نگراني‌هاي خود مي‌کنيم. نگراني، يکي از بدترين راه‌هاي اتلاف انرژي است و اجازه نمي‌دهد که ما رو به جلو حرکت کنيم. تنها کاري که بايد انجام دهيم اين است که اهل عمل باشيم. زماني که دوباره توانستيم به سمت جلو حرکت کنيم، آن وقت متوجه مي‌شويم که ديگر دليلي براي نگراني‌هايمان وجود ندارد
. يکي از کارهايي که براي بهتر بودن بايد انجام دهيد اين است که پس از در نظر گرفتن اهدافتان و حل مشکلات مسير، روي راه حل­هايتان تمرکز کنيد و ببينيد که چه چيزي در زندگي‌تان اولويت دارد و ابتدا همان را انجام دهيد. هر کاري که  انجام آ‌ن، وقت و هزينه و انرژي شما را تلف ‌کند و هيچ حاصلي برايتان در بر نداشته باشد، بايد از برنامه زندگي‌تان حذف شود
. هميشه چند حق انتخاب متفاوت وجود دارد؛ فقط کافي است که روي راه‌هاي مختلف تمرکز کرده و آنها را در ذهنتان تجسم کنيد؛ به عنوان مثال، به خودتان بگوييد که بايد سه راه حل مختلف براي فايق آمدن بر مشکل فعلي‌تان پيدا کنيد.
تنها دانستن اين مطلب که راه حل‌هاي متفاوتي پيشِ رويتان قرار دارند به شما کمک مي‌کند که احساس بهتري پيدا کنيد. طبق ليستي که تهيه کرده‌ايد، انتخاب‌هاي متفاوتي انجام دهيد و کار خود را از روي برنامه دنبال کنيد.
اگر اهداف از پيش تعيين شده­اي داشته و مسير مناسبي را براي خود انتخاب کرده‌ باشيد، گذر از موانع کوچک، شما را خسته و ناراحت نخواهد کرد؛ همان طور که توماس اديسون گفته ‌است:
«بسياري از افراد شکست خورده، کساني هستند که متوجه نبوده‌اند تا چه اندازه به اهداف خود نزديک شده‌اند!»
مثبت بينديشيد و مثبت تجسم کنيد
بهتر است بيشتر از آن وقتي را که مي‌خواهيد صرف نگراني و ترس و منفي بافي کنيد، صرف مثبت‌انديشي کنيد. بزرگترين قهرمانان ورزشي جهان، خودشان را در حالي تجسم مي‌کنند که بدون هيچ گونه عيب و نقصي، مسابقات مختلف را به نفع خود به پايان مي‌رسانند. هيچ جايگاهي براي شکست در ذهن اين افراد وجود ندارد. اين درست همان چيزي است که شما هم بايد به آن برسيد. خودتان را تصور کنيد که به اهداف و آرزوهايتان رسيده‌ايد؛ چه احساسي داريد؟ چه مي‌گوييد؟ روي انجام اين کار وقت بگذاريد. اين امر به شما اميد مي‌دهد تا راهتان را ادامه دهيد
.
معمولاً موارد مختلف، به آن اندازه‌اي که آنها را در ابتداي کار مي‌بينيد، بد نيستند. گاهي اوقات، تصورات ما از مسايل مختلف، بدتر از آن چيزي که هستند به نظر مي‌رسند؛ تنها به اين دليل که ما خودمان خسته هستيم و از نظر ذهني آمادگي نداريم؛ مثلاً در مورد همين کنکوري که گذرانده‌ايد، ما با داوطلبان بسياري برخورد
مي­کنيم که قبل از اعلام نتايج اوليه و آگاهي از رتبه و شرايط خود در ميان داوطلبان و بدون اطلاع از وضعيت پذيرش دانشگاه‌ها يا رشته‌هاي جديد، نااميدي و آه و ناله را شروع کرده‌اند. کمي استراحت و نگه داشتن حس خوش­بيني، مي‌تواند به شما در اين زمينه کمک کند.
اين گونه احساس‌ها به سرعت از ميان مي‌روند و شما مجدداً به حالت عادي باز مي‌گرديد.
يک ذهن باز، خيلي راحت‌تر مي‌تواند راه حل‌هاي متفاوتي را پيدا کند و آنها را به کار ببندد تا يک ذهن کسل و خسته. يک ذهن بسته نمي‌تواند راه حل‌هاي ممکن را بررسي کند و آنها را تشخيص دهد؛ بنابراين، خوشبين و مثبت باقي بمانيد.
به هر حال بايد همچنان بدانيد که گزينه‌هاي مختلف چه چيزهايي هستند و طبق برنامه هر يک را امتحان کنيد. هدف شما اين است که راه حل مناسبي را انتخاب کنيد؛ پس تمام حواس خود را روي آن متمرکز کنيد، و سپس عکس‌العمل مناسبي نشان دهيد
.
    با تمام آنچه که در اين مقاله به آن اشاره شد و راه حل‌هايي که ارايه کرديم، اکنون اين نوبت شماست که به عنوان يک داوطلب خوب، متوسط يا ضعيف آزمون سراسري سال جاري، که به هر دليلي از نتيجه خود ناراضي است، صادقانه با خود کنار بياييد و از خود بپرسيد که از اکنون مي خواهيد با لحظه‌هايي که منتظر ناراحتي، نااميدي و ندامت شما نمي‌مانند چه کنيد.
در هر تصميمي که مي­گيريد، قبل از هر چيز بايد به شرايط فردي، خانوادگي، اجتماعي و اقتصادي خود توجه داشته باشيد.
اگر مي­خواهيد دوباره براي کنکور آماده شويد به اين نکات توجه کنيد که آيا اصلاً شرايط فردي و اجتماعي شما مثل سربازي و … مي‌تواند اين فرصت را در اختيار شما گذارد يا نه، و آيا رفتن به سربازي براي شما بهتر است يا انتخاب رشته‌اي که با وجود صرف هزينه و وقت قابل ملاحظه، آينده شغلي خوبي ندارد همچنين شما داوطلب خانم، بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که در صورت يک سال پشت کنکورماندن، آيا موقعيت‌هاي اجتماعي و فردي خود را از دست نمي‌دهيد و آيا حتماً کنکور، تنها راه رسيدن شما به موفقيت است.
بیشتر بخوانید :

     وقتي طبق موارد بالا، به همه سؤالاتي که براي خود و خانواده‌تان پيش آمد، به خوبي و با بررسي تمام زوايا پاسخ داديد، هر تصميمي که گرفتيد اين بار محکم تر قدم در راه بگذاريد و با جرات و اعتماد به نفس مثال زدني، با خود بگوييد که گذشته‌ها گذشته است و بايد گذشته را فراموش کنيد و فقط با درس گرفتن و کسب تجربه از آن براي ساختن آينده­اي بهتر، رو به سوي پيشرفت و لحظه‌هايي بهتر، قدم برداريد. باز هم تکرار


مي­کنيم که يادتان باشد لحظه‌هاي زيباي زندگي منتظر ما نمي‌مانند؛ پس بهتر است که هرچه سريع­تر براي بهتر شدن، کسب موقعيت بهتر، و رسيدن به اهداف و آمال خودتان، بدون نااميدي و غصه، و فقط با لبخند، توکل به خدا، قدرت و اميد، آماده حرکت شويد و از هيچ چيز نهراسيد؛ زيرا خدا با شماست و اراده‌اي که تصميم گرفته است زندگي بهتري را برايتان رقم بزند، با شماست؛ پس بخند و شاد باش.

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.