نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اين همه هياهو براي هيچ !

آشفته بازار آموزشگاه‌هاي کنکور، بيش از آنکه به علم اندوزي و تقويت بنيه علمي دانش‌آموزان منجر شود، به محلي براي کسب درآمد کنکورگران و افزايش دغدغه خانواده‌ها و راهي براي خالي کردن جيبشان بدل شده است.
علي×رغم اعلام و تاکيد مکرر سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت آموزش و پرورش مبتني بر طرح سؤال از کتب درسي و منابع اعلام شده، اما مؤسسات عموماً غيرحرفه‌اي و بعضاً نيمه حرفه‌اي، همچنان بر طبل تکنيک و مهندسي معکوس و شگردهاي غيرعلمي و غيرمنطقي خود مي‌کوبند و با عَلَم کردن دوره‌هاي خاص يا فشرده و عناوين اغوا کننده ديگر، در فکر کسب درآمد بيشتر هستند.
کمتر از دو ماه ديگر، آزمون سراسري سال 1397 به منظور ورود به آموزش عالي برگزار مي‌شود و نزديک به 950 هزار داوطلب، در هفته اول تير ماه (روزهاي پنجشنبه 7 و جمعه 8 تير) با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت و اين مدت باقي‌مانده، فرصت مناسبي را در اختيار سودجويان قرار خواهد داد. اينکه چگونه بيش از 90 درصد آموزشگاه‌هاي کشور، بدون مجوز فعاليت مي‌کنند، سؤالي است که مراجع قانوني بايد پاسخگوي آن باشند، اما همين اندک آ‌موزشگاه‌هاي مجاز هم، مشخص نيست که صلاحيت لازم براي ارايه دوره‌هاي آمادگي را کسب کرده‌اند يا خير.
اينکه آزمون سراسري و موفقيت در آن را به خريد چند سي دي، دي وي دي يا کتاب محدود مي‌کنند و عدم قبولي در اين آزمون را متوجه سازمان سنجش و اشتباهات احتمالي آن مي‌نمايند، خود نوعي بي‌اخلاقي حرفه‌اي در فريب متقاضيان، و تخريب متوليان قانوني برگزاري آزمون و زير سؤال بردن نظام گزينش دانشجو در کشور محسوب مي‌شود که لازم مي‌دانيم توجه خانواده‌ها را به اين نکته جلب نماييم.
متاسفانه، برخي از مؤسسات شناخته شده، با پيشنهاد رقم‌هاي کلان، حتي وعده قبولي در رشته‌هاي پر طرفدار و به زعم داوطلب، مطلوب، را هم داده‌اند؛ اما در عمل، اين رقم‌ها در ازاي شرکت در کلاس‌ها، خريد کتاب و شرکت در آزمون‌هاي آزمايشي عموماً غيراستاندارد دريافت مي‌شود.
برخلاف ادعاي برخي از مؤسسات کنکورگر، صرف اعلام ايجاد شغل نمي‌تواند توجيه‌گر سودجويي کلان اين مؤسسات و ايجاد تنش و اضطراب در ميان خانواده‌هاي محترم داوطلبان شود؛ به علاوه، بحث ايجاد شغل، در حيطه وظايف و ماموريت‌هاي اين مؤسسات، گنجانده نمي‌شود و اين ادعاهاي بي‌ربط و گزاف، صرفاًَ براي مشروعيت بخشيدن به دريافتي‌هاي کلان از جيب مردم و سودآوري و سودجويي آنهاست.
در خاتمه بايد عنوان کنيم که بخشي از اعتماد مردم به اين آموزشگاه‌ها، ناشي از تبليغ و معرفي آنها از مجراي مبادي و منابع رسمي کشور است که جا دارد در اين زمينه، تجديد نظر جدي به عمل آيد و همچنين نظام آموزشي کشور هم مجدانه بررسي کند که آيا واقعاً آموزش رسمي کشور، دچار نقصان يا کاستي شده است که اين‌گونه مؤسسات آ‌موزشي غيرمجاز و بي‌صلاحيت، قارچ‌گونه در اطراف اين نظام آموزشي، رشد و تکثير يافته‌اند؟!
* هفته نامه پیک سنجش

موفق باشيد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.