نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اهدافمان را با چه کسی در میان بگذاریم؟

اگر قصد دارید به هدفی برسید، پیش از درمیان گذاشتن آن با سایرین، مطمئن شوید که شخص مناسبی را برای این کار انتخاب کرده‌اید.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو در مجموعه‌ای از تحقیقات دریافتند زمانی که افراد هدف‌های خود را با اشخاصی درمیان می‌گذارند که معتقدند جایگاه بالاتری نسبت به آن‌ها دارند،‌ تعهد بیشتر و عملکرد بهتری نسبت به دستیابی به آن اهداف نشان می‌دهند.
در مقابل، عدم بازگویی یا به اشتراک گذاشتن اهداف با افرادی که به اعتقاد شخص در جایگاه پایین‌تری در مقایسه با او قرار دارند،‌ هیچ تاثیری ندارد.

بیشتر بخوانید:

اعتراض داوطلبان نظام قدیم کنکور چه بود و به کجا رسید؟

چطور با انگیزه بمانیم تا به هدف‌مان برسیم؟
پنج گام تا مدیریت بر رفتار
رمز و راز خوشبختی


نتایج این تحقیقات با تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۹ انجام گرفته، کاملا متضاد است. در واقع بر اساس تحقیقات پیشین به اشتراک گذاشتن اهداف با سایرین تاثیر نامطلوبی در دستیابی به آن‌ها دارد. اما اکنون محققان به این نتیجه رسیدند که گفتن اهداف به شخصی که نظر وی ارزشمند است، در اغلب موارد تاثیر مثبتی در دستیابی به آن اهداف دارد.
بر اساس نتایج این تحقیقات، زمانی که اشخاص یک هدف را با فردی در میان می‌گذارند که از نظر آن‌ها جایگاه بالاتری دارد، انگیزه بیشتری برای رسیدن به آن هدف به دست می‌آورند، زیرا نحوه ارزیابی رفتار آن‌ها توسط شخص دارای جایگاه‌ بالاتر، دارای اهمیت است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Applied Psychology منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.