نتایج در این بخش نمایش داده می شود

انتشار پاسخنامه داوطلبان یک روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار پاسخنامه داوطلبان یک روز پس از اعلام نتایج اولیه خبر داد.

به گزارش نخست نیوز از مهر، احسان جمالی امروز در نشست خبری اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ افزود: کارنامه و محتویات آن برای داوطلبان بسیار مهم است و در کارنامه داوطلبان کل نمرات دروس دبیرستان که آموزش و پرورش اعلام کرده به همراه پاسخنامه و سوابق تحصیلی داوطلب قابل مشاهده است. همچنین افرادی که دارای نمرات پیش دانشگاهی هستند نیز نمرات شان را می توانند در کارنامه مشاهده کنند.

وی افزود: ۱۰۰ هزار نفر اول کنکور سراسری می توانند در کارنامه خود پاسخنامه را به همراه کلید آن مشاهده کنند. پاسخنامه ها یک روز بعد از انتشار کارنامه نتایج اولیه کنکور ۹۸ منتشر می شود.

بیشتر بخوانید :

پاسخگویی به سوالات ( مشاوره ای ) آزمون سراسری ۹۸

اعلام نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۳۹۸
کلید نهایی سوالات آزمون سراسری سال ۱۳۹۸

جمالی با اشاره به بخش های دیگر کارنامه کنکور ۹۸ گفت: میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کارنامه درج شده است و ۳۰ درصد سوابق تحصیلی در دو بخش ۲۵ درصد و ۵ درصد برای داوطلب اعلام شده است. داوطلب توجه کند که در صورتی که مشمول سوابق تحصیلی نبوده رتبه در سهمیه نهایی و نمره کل نهایی تنها اعلام شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸، در صورتی که نمره کل سوابق تحصیلی از نمره کل کنکور بیشتر بوده سوابق تحصیلی اعمال شده اما اگر کمتر بوده و نمره کنکور داوطلب را تحت الشعاع قرار می داده برای داوطلب درج شده است «سوابق تحصیلی تاثیر ندارد» به این ترتیب نمره داوطلب کاهش پیدا نکرده است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهمترین عامل در انتخاب رشته «نمره کل نهایی هر یک از زیرگروه ها است» و مهمترین منبع در انتخاب رشته «رتبه در سهمیه در زیر گروه مربوطه» است.

وی یادآور شد: در بخش دیگر کارنامه نمرات خام بر اساس پاسخنامه درج شده است و همچنین نمرات همترازی سه گروه تجربی، انسانی و ریاضی در ذیل نمرات خام دیده می شود. هر داوطلب دو نمره خام و همترازی را می بیند. همچنین در کارنامه مقایسه کلی به صورت کشوری در انتهای کارنامه درج شده است.

جمالی گفت: هر داوطلب می تواند در سیستم انتخاب رشته مجازی با هزینه ۷۵ هزار ریال (۷ هزار و ۵۰۰ تومان) تا ۲۵۰ کدرشته انتخابی را با توجه به رتبه و نمره در زیر گروه ها و سهمیه ها انتخاب کند و شانس قبولی خود را مشاهده کند. نکته مهم این است که امسال رشته های بدون آزمون از سیستم انتخاب رشته مجازی حذف شده اند و تنها رشته های با آزمون را به داوطلب نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.