نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اظهارات تازه مخبر دزفولی درباره حذف کنکور

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه کنکور توانمندی‌های دانش‌آموزان را سرکوب می‌کند، گفت: باید نظام سنجشی در کشور طراحی شود که استعداد کُش و خلاقیت کُش نباشد و یک مسابقه استرس‌زای هنجارشکنانه روحی برای دانش‌آموز ایجاد نکند.

  محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه همه باید برای حل مشکلات کنکور کمک کنند، گفت: یکی از موارد اجرایی سند تحول آموزش و پرورش حذف کنکور است زیرا مبنای این سند، تبدیل نظام حافظه محور به خلاقیت محور است تا قدرت فکر و اندیشه ورزی در دانش‌آموز و توجه به همنوع و آنالیز و تحلیل در دانش‌آموز تقویت شود، کنکور نه تنها این کارها را نمی‌کند بلکه این توانمندی‌ها را سرکوب می‌کند.

به گفته وی، سند تحول می‌خواهد برای نسل جوان تفکر و تعقل و نوآوری را تجویز کند و نظام آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی خود را بر این مسئله مبتنی کند ولی کنکور این را نمی‌پذیرد.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: کنکور در 4 ساعت بر اساس مسابقه ذهن و حافظه کسانی که در کلاس‌های پرزرق و برق شرکت کردند و علمی ندارند را ارزیابی می‌کند. داوطلبان بر اساس تکنیک تست‌زنی در کنکور شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کنکور استعدادپرور نیست، گفت: کنکور خلاقیت پرور نیست، مغزها را معرفی نمی‌کند، پس اشکال دارد. برخی فکر می‌کنند ما بی‌اساس در مورد حذف کنکور سخن می‌گوییم ولی باید نظام سنجش در کشور طراحی شود که استعداد کُش و خلاقیت کُش نباشد و توانمندی‌های دانش‌آموزان را به کنار نزند و یک مسابقه استرس‌زای هنجارشکنانه ذهنی و روحی برای دانش‌آموز ایجاد نکند.

مخبردزفولی با تاکید بر اینکه در کار گروه‌های مختلف مشکلات کنکور بررسی می‌شود، گفت: مسئله کنکور در کارگروه‌های مختلف بررسی می‌شود و از ظرفیت نخبگانی کشور هم کمک خواسته‌ایم، ما باید به سمت نظام سنجش و پذیرش جایگزینی برویم که بهترین استعدادها و خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها برای رشته‌های مناسب پذیرش شوند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم کنکور باید بازنگری و تحولات علم و فناوری جهانی بازبینی شود و نظامی که محقق نگاه خلاقانه است را اجرا کنیم.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هر گاه طرح جایگزین آماده شود با فاصله اعلام می‌کنیم و زمان‌بندی‌ها و مرحله‌بندی‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. شتاب‌زدگی را نمی‌پذیریم ولی می‌گوییم بررسی این موضوع نباید به سال‌های آینده موکول شود بلکه باید از حالا بررسی‌ها صورت گیرد ولی در صورت به نتیجه رسیدن بررسی‌ها اجرا از سال‌های آینده انجام می‌شود که از قبل هم اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.