نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اشتباهاتی که افراد موفق هرگز تکرار نمی‌کنند

تمام انسان‌ها در زندگی دچار اشتباه می‌شوند؛ اما شکست زمانی اتفاق می‌افتد که اشتباهی را مرتب تکرار کنید

اشتباه بخشی از زندگی است. در حقیقت، از طریق اشتباهات و شکست‌ها به تجربیات و بینش دست پیدا می‌کنید و زمینه‌ای برای کسب موفقیت‌ها فراهم می‌شود. گروهی از مردم اشتباهات را به سختی می‌پذیرند؛ اما افراد موفق متوجه اشتباهات خود شده و برای یادگیری، رشد و پیشرفت گام برمی‌دارند. در عین حال می‌دانند با نادیده گرفتن اشتباهات در چرخه منفی گرفتار می‌شوند که به شکست واقعی منتهی خواهد شد.

در ادامه به بررسی ۱۴ مورد از اشتباهات بزرگی می‌پردازیم که با رعایت این نکات می‌توانید تا حدودی از شکست‌های احتمالی در زندگی اجتناب کنید.

۱- مطرح نکردن سوالات دشوار: گاهی اوقات با مطرح کردن پرسش درباره یک موضوع، احساس خوبی نخواهید داشت؛ زیرا دوست ندارید دیگران درباره شما قضاوت نادرست داشته باشند؛ اما در مواقعی، مجبور به این کار هستید. افراد موفق یک بار دچار اشتباه می‌شوند اما پس از آن، خجالت را کنار گذاشته و اطلاعات مورد نیاز درباره موضوعات مختلف را از طریق پرسش کردن به دست می‌آورند.

۲- محتاطانه عمل کردن: اگر در زندگی به‌طور مداوم جانب احتیاط را رعایت کنید و با دیگران هم نظر باشید کمتر دچار اشتباه می‌شوید؛ اما در حقیقت محتاط بودن یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات است؛ زیرا فقط افراد شجاع از عهده شروع کسب‌وکارها به تنهایی بر می‌آیند. افراد موفق در ابتدا محتاطانه عمل می‌کنند؛ اما پس از مدتی به جای خطر نکردن و ادامه زندگی ملال آور، حاضر به خطر کردن، انجام کارهای جدید و حتی شکست هستند.

۳- متهم کردن دیگران: نپذیرفتن مسوولیت اشتباهات و تنها دیگران را سرزنش کردن کار بسیار مخربی است. بسیاری از افراد به اشتباهات یا شکست‌های خود اعتراف نمی‌کنند؛ اما افراد موفق شخصیت جوابگویی دارند، مسوولیت اشتباهات را می‌پذیرند و زمینه را برای پیشرفت فراهم می‌کنند. به دلیل همین ویژگی از احترام خاصی نزد دیگران برخوردار هستند.

۴- تصمیم‌گیری از روی احساسات: گاهی اوقات مسیر زندگی افراد تحت تاثیر احساساتشان قرار می‌گیرد. احساسات منفی نظیر حسادت، تردید و خشم منطقی‌ترین افراد را به ستوه می‌آورد و در ضمن تاثیرات منفی روی قدرت تفکر و تصمیم‌گیری می‌گذارد.

۵- مبارزه با خستگی: بدون کوشش بسیار و استقامت، دستیابی به رویاها و موفقیت غیرممکن است. افراد موفق به سرعت تعادلی را در زندگی ایجاد می‌کنند. اعتیاد به کار زیاد موجب استرس طولانی‌مدت و در نهایت به فرسودگی منجر خواهد شد. زمانی را به تجدید قوا و استراحت اختصاص دهید تا شاهد نتایج مثبتی باشید.

۶- استفاده از راه میان‌بر: در کسب و کار یا زندگی، هیچ راه سریع یا میان بری وجود ندارد. تلاش برای کوتاه کردن مسیر یا پیشی گرفتن به احتمال زیاد به شکست یا نتایجی نامطلوب می‌انجامد.

۷- تلاش برای خشنود ساختن تمام افراد: تمام انسان‌ها دوست دارند تا مورد علاقه و تایید دیگران قرار بگیرند. اما افراد موفق متوجه شده‌اند که تلاش برای خشنودی تمام افراد، کار غیر ممکنی است و تاثیرات منفی بر جای می‌گذارد؛ زیرا هر فرد عقیده متفاوتی دارد و عده‌ای هم هرگز راضی نخواهند شد پس باید سعی کنند تا بر مشتریان اصلی و اهداف کاملا مشخص تمرکز داشته باشند.

۸- نپذیرفتن تغییر عقاید: استقامت و سرسختی برای دستیابی به موفقیت بسیار مهم است؛ اما بین سرسخت بودن و نظر سرکش داشتن، تفاوت وجود دارد. داشتن مقاومت در رسیدن به اهداف به شما کمک خواهد کرد در صورتی که سر سختی و نپذیرفتن تغییر عقاید یا واقعیات، موجب شکست خواهد شد. اگر افراد موفق چنین اشتباهی را تکرار کنند هرگز در زندگی به اهداف خود نخواهند رسید.

۹- لذت آنی: بیشتر افراد دوست ندارند تا احساس لذت را به تاخیر بیندازند. در حال حاضر، انتظار برای رسیدن به اهداف اشتباه به نظر می‌رسد. اما برای دستیابی به هدف اصلی در زندگی به کار سخت و استقامت نیاز است. افراد موفق پی به ارزش صبوری برده‌اند و تصمیم آنها برای دستیابی به موفقیت، از هرگونه لذت فوری در زندگی مهم‌تر است.

۱۰- دروغ گفتن: این گفته که راستگویی بهترین سیاست است، درست است؛ اما گاهی اوقات، افراد موفق هم به دروغ متوسل می‌شوند؛ اما از آنجا که برای شهرت ارزش قائل هستند و ارزش احترام و اعتماد را می‌دانند، این کار را تکرار نخواهند کرد.

۱۱- نشان دادن شخصیت غیر واقعی: معرفی خود، در قالب مورد علاقه دیگران تا حدی وسوسه‌انگیز است. افراد موفق می‌دانند اگر شخصیت غیرواقعی ارائه دهند تمام کارها به‌طور نامناسب، غیرقابل اعتماد و غیرمتعارفی پیش خواهد رفت.

۱۲- داشتن طرز فکر قربانی: افراد موفق امکان دارد یک بار نقش قربانی داشته باشند و نسبت به خود احساس ترحم کنند اما به سرعت متوجه خواهند شد، داشتن طرز فکر قربانی یعنی به خاطر جلب توجه و دلسوزی دیگران، از اختیارات خود دست کشیده و مسوولیتی را قبول نکنند. آنها غرق تصورات اشتباه یا بی‌نظم نخواهند شد، بلکه مشکلات و اتفاقات را پشت سر می‌گذارند و به موفقیت مورد نظر می‌رسند.

۱۳- دادن وعده و وفا نکردن به عهد: یکی از قوانین طلایی هر کسب‌وکاری، عمل به وعده‌ها است. بنابراین همیشه عملکردی فراتر از انتظارات و خواسته‌های مشتریان داشته باشید. حتی گاهی افراد موفق هم نمی‌توانند به وعده‌های خود پاییند باشند و این اشتباه بزرگ، آسیب‌های جبران ناپذیری خواهد داشت. آنها مطمئن هستند چنین اشتباهاتی را هرگز در زندگی حرفه‌ای تکرار نخواهند کرد. در واقع به گفته‌های خود متعهد هستند، به آنها عمل کرده و انتظارات مشتریان را برآورده می‌کنند.

۱۴- کمک نگرفتن از دیگران: امکان موفقیت در کارها بدون کمک و مشورت کردن با دیگران ساده نیست. افراد اغلب به نظر می‌رسد تمایلی به انجام کارها به تنهایی ندارند. در ابتدا، افراد موفق تاحدی سر سخت هستند و به دیگران اجازه کمک را نمی‌دهند؛ اما با گذشت زمان متوجه می‌شوند که همه به کمک یکدیگر نیازمند هستند.

  به نقل از: Entrepreneur

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.