نتایج در این بخش نمایش داده می شود

از کجا بدونم تصمیمی که گرفتم درسته ؟

تصمیم گیری درست باعث می شود که موقعیت های مناسبی در زندگی به سراغ شما بیاید، و نحوه زندگی شما را به سمت سوی بهتری سوق دهد.

تصمیم گیری از مهم ترین مهارت های زندگی است که در صورت درست بودن سبب موفقیت و پیشرفت افراد شده و آینده را در جهت و مسیر صحیح قرار می دهد.

برخی افراد در موقعیت های حساس و مهم زندگی تصمیمات درست و منطقی می گیرند نگرانی ها و اضطراب مربوط به مسائل دیگر را در تصمیمشان دخالت نمی دهند اما برخی دیگر توانایی تصمیم گیری درست را ندارند.

همه ما درباره خانواده، دوستان، مدرسه، امور مالی و شغلی تصمیمات سختی می گیریم و این سوال را از خود می پرسیم که آیا انتخاب های درستی را انجام داده ایم. در این بخش به شما می گوییم که تصمیمی که گرفته اید، درست است یا نادرست؟

جوانب کار را سنجیده اید

در حالی که واکنش های اولیه و غریزی منابع مهمی برای هدایت درونی هستند، مطمئن شوید که به تصمیمات منطقی می پردازید و مزایا و معایب هر انتخاب احتمالی را می سنجید تا بفهمید چه چیزی واقعاً برای شما منطقی تر است.

با استفاده از منطق و اطمینان از اینکه همه عوامل مربوط به تصمیم را در نظر گرفته اید، واکنشهای احساسی را متعادل کنید.

به نتیجه تصمیم خود می بالید

آیا پشیمانی یا شرمندگی را در یکی از انتخاب های احتمالی خود می بینید؟

آیا اقدامات شما به طور بالقوه بر شخص دیگری تأثیر منفی می گذارد؟

اگر در تصمیم گیری بین چیزی که می خواهید و کاری که احساس می کنید باید انجام دهید مشکل دارید وقت بگذارید تا بدانید در مورد خود چه احساسی خواهید داشت و اینکه آیا این انتخاب با شخصی که دوست دارید مرتبط است یا خیر.

خانواده و دوستان تصمیم شما را تایید میکنند

گاهی اوقات تصمیم گیری صحیح به بیش از یک نفر نیاز دارد. دوستان و خانواده تان می توانند نقش مهمی در مشکل شما داشته باشند، بنابراین نگران نباشید در مورد مشکلات خود با آنها صحبت کنید وقتی به راه حلی رسیدید، مطمئناً نسبت به تصمیم خود احساس بهتری خواهید داشت.

به عواقب کارتان فکر کرده اید

هر زمان که تصمیمی می گیرید باید فکر کنید که چگونه این تصمیم در دراز مدت بر شما تأثیر می گذارد.

آیا چند ماه یا چند سال دیگر خوشحال خواهید بود؟

آیا این تصمیم شما را به هدفتان نزدیک می کند؟

اگر بله پس تردید نکنید، اما اگر منفی است هنوز فرصت دارید تا شرایط را از هر نظر بررسی کنید.

زمان قابل توجهی برایش صرف کرده اید

در حالی که گاهی اوقات بهتر است تصمیم خود را مستقیماً بگیرید، در مواقعی دیگر وقت گذاشتن بهتر است زیرا این فرصت را پیدا می کنید که به همه چیز با ذهن باز فکر کنید.

ذهن تان به آرامش رسیده است

یک نشانه واضح برای اینکه دریابید تصمیم درستی را گرفته اید، این است که ذهن تان در آرامش است.

استرس خود را در مورد آنچه باید انجام دهید، کنار بگذارید و شب ها خوب بخوابید. وقتی ذهن و بدن تان آرام است، تصمیمی را که به تازگی گرفته اید زیر سوال نبرید.

اتفاقات مثبت در زندگی رخ می دهد

هنگامی که چیزهای مثبت در زندگی تان ظاهر می شوند بدیهی است که قبلا تصمیمات درستی گرفته اید. در این صورت می دانید که می توانید این موفقیت را به خودتان نسبت دهید، هیچ چیز به اندازه انتخاب مسیر مناسب برای خودتان سودمند نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.