نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اتمام آزمون گروهای ریاضی و علوم انسانی کنکور سراسری

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: چهل و هفتمین آزمون سراسری کشور از صبح امروز پنج‌شنبه 15 تیرماه آغاز شد که بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون سراسری سال 96 برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی امروز صبح برای تعداد 332 هزار و 695 داوطلب در 372 شهرستان برگزار شد.

وی افزود: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی برای 148 هزار و 500 داوطلب برگزار شد که در این آزمون داوطلبان به 100 سوال عمومی مندرج در دفترچه سوالات عمومی و 135 سوال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره 2 پاسخ دادند.

توکلی ادامه داد: آزمون علوم انسانی نیز برای 148 هزار و 195 داوطلب برگزار شد که در این آزمون داوطلبان به 100 سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره 1 و 180 سوال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره 2 آزمون پاسخ دادند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آن دسته از دارندگان گواهینامه دوره پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی که برابر ضوابط باید سوالات درس اصول عقاید و فقه را هم امتحان دهند، علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه‌های آزمون عمومی و اختصاصی به سوالات اصول عقاید و فقه نیز پاسخ دادند که تعداد سوالات این بخش 20 سوال بود.

به گفته وی، سوالات آزمون هر یک از گروه‌ها دو ساعت پس از پایان آزمون و کلید سوالات یکشنبه 18 تیرماه به همراه سوالات آزمون حوزه‌های خارج کشور منتشر می‌شود.

توکلی گفت: داوطلبان گروه هنر نیز از بعدازظهر امروز در کنکور شرکت می‌کنند، دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر برای تمامی داوطلبان این گروه آزمایشی شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره دو است که در این دفترچه در مجموع 160 سوال اختصاصی شامل 30 سوال درک عمومی هنر، 30 سوال درک عمومی ریاضی فیزیک، 20 سوال ترسیم فنی، 20 سوال خلاقیت تصویری تجسمی، 20 سوال خلاقیت نمایشی، 20 سوال خلاقیت موسیقی و 20 سوال خواص مواد درج شده است که داوطلبان باید در مدت 165 دقیقه به سوالات پاسخ دهند. وی گفت: آزمون سراسری در امنیت کامل برگزار شد و هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد مشکل در حوزه‌های آزمون نداشته‌ایم.

توکلی گفت: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح فردا جمعه 16 تیرماه و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجه در بعدازظهر فردا برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.