نتایج در این بخش نمایش داده می شود

آشنایی با ۷ اشتباه مهلک در سال کنکور

چه اشتباهاتی می تواند جلو موفقیت شما در کنکور را بگیرد؟


با خواندن این مقاله قادر خواهید بود از ارتکاب چند اشتباه متداول در سال کنکور خودداری کنید.

1) درس خواندن بدون حل تست یا تست کم :


کنکور با سؤالات تستی به سنجش داوطلبان می‌پردازد و باید فرد به مرحله آخر پاسخ و در نتیجه گزینه صحیح برسد.

در غیر این صورت نمره‌ای به او تعلق نخواهد گرفت (برعکس امتحان تشریحی) در نتیجه با حل تست زیاد هم عمق یادگیری افزایش می‌یابد هم سرعت حل تست و قدرت تشخیص دام‌ های تستی بالا می‌رود پس شیوه صحیح تست زنی برای کنکور را به درستی اجرا کنید.



2) چند منبعی بودن :


داشتن چند منبع برای یک درس، وسواس مطالعاتی را در کامل یادگرفتن بالا می‌برد.

اختصاص دادن تایم زیاد برای مطالعه درسنامه و گاهاً از درسنامه چند کتاب استفاده کردن باعث می‌شود فرد تایم زیادی برای حل تست نداشته باشد.

اما همواره باید توجه داشت که مسلط شدن یک فرآیند تدریجی می‌باشد که آن‌ هم با حل تست‌ های متنوع و پوششی حاصل می‌شود و اهمیت حل تست را نادیده نگیرید.

3) نا امید شدن و نداشتن صبر و تحمل :


مسیر کنکور یک مسیر طولانی می‌باشد و حجم دروس هم بسیار بالا می‌باشد .

در طی این مسیر عوامل بسیاری باعث ناامید شدن فرد می‌شوند ( مثل غلط زدن تست‌ها، عقب افتادن از برنامه آزمون، افت تراز و …..) اما باید گفت که به دست آوردن یک رتبه خوب یا یک تراز بالا حاصل صبر کردن و یادگیری هنر آزمون دادن ، اختصاص دادن زمان کافی برای کنکور و تلاش بسیار است.

4) شرکت نکردن در آزمون آزمایشی یا عدم ارزیابی آزمون :


با شرکت در آزمون آزمایشی و تمرین مدیریت زمان در کنکور ایرادات فرد مشخص شده و شرایط جلسه کنکور بارها و بارها برای فرد شبیه‌ سازی می‌شود و در این صورت است که فرد رفته‌ رفته به برطرف کردن ایرادات خود می‌پردازد ( ایراداتی مثل کم خواندن، بد خواندن، بی‌دقتی در خواندن صورت سؤال یا زدن گزینه صحیح و…) و به آزمون دادن عادت می‌کند و سرعت عمل خود را بالا می‌برد علاوه بر آزمون های آزمایشی کوئیز و آزمون تالیفی کنکور و حل آن در خانه را فراموش نکنید. 

5) مقایسه کردن خود با دیگران :


فرد نباید جایگاه فعلی خودش را با جایگاه ایده­ آل یک داوطلب قوی مقایسه کند بلکه باید تمام تمرکز خود را روی کار خود بگذارد و خود را با دیروز خود مقایسه کند.

بیشتر بخوانید :

مدیریت کنکور و مدرسه در سال دوازدهم برای دانش آموزان

اردوی نوروزی ۱۴۰۰

براي تعطيلات نوروزي برنامه مطالعاتي داشته باشيد

هر روز در جهت پیشرفت قدم بردارد و هر روز بهتر از دیروز باشد که در این صورت است که می‌تواند به یک رتبه عالی در کنکور دست پیدا کند.

سعی کنید بجای شمارش روزهای از دست رفته کنکور و وقت باقی مانده هر روز بهترین خودتان باشید .

6) چند برنامه‌ای بودن :


چند برنامه‌ای بودن باعث آشفتگی فرد می‌شود و باعث می‌شود فرد مدام از این شاخه به آن شاخه بپرد.

بلکه برنامه باید شخصی و متناسب با شرایط داوطلب باشد که در آن سطح داوطلب و ساعت مطالعه فرد در نظر گرفته‌ شده و کاملاً مختص همان فرد است.

برنامه باید کوتاه‌ مدت باشد و دارای انعطاف باشد تا اگر فرد به هر دلیلی از همه یا بخشی از برنامه یک روز جا ماند فرصت جبران داشته باشد.

7) مستمر نخواندن :


برخی از داوطلبان یک روز را بالای 14 ساعت مطالعه می‌کنند اما گاها چند روز بعد از آن را با ساعت مطالعه کم یا حتی صفر سپری می‌کنند که باید گفت کنکور یک پروسه طولانی‌ مدت است و این مطالبی که خوانده می‌شوند باید تا تیرماه سال بعد در حافظه فرد با تسلط بالا باقی بمانند که آن‌ هم تنها با مطالعه روزانه و مستمر و مرورهای متوالی حاصل می‌شود پس اهمال کاری در کنکور جایی ندارد.

اگر بتوانیم در ۴ ماه پایانی کنکور ۹۹ هم با انگیزه بالا مطالعه کنیم آنگاه نظم در مطالعه فوق العاده روزانه ایجاد خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.