نتایج در این بخش نمایش داده می شود

آخرین مصوبه سنجش صدای داوطلبان کنکور ۹۹ را درآورد

ما ۶ماه طبق مصوبه سازمان سنجش در تاریخ ۲۶شهریور ۹۷ برای کنکور۹۹کلی هزینه کردیم و منابع کنکور نظام جدید تهیه کردیم کلی کلاس رفتیم زحمت کشیدیم الان بعد از ۶ماه میگن در سنجش تصویب شد کنکور ۹۹هم دو کنکوری شده.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو در جلسه اخیر خود به بررسی شیوه برگزاری کنکور ۹۹ پرداخت که براساس مصوبه این شورا مقرر شد در کنکور ۹۹ هم دو نوع سؤال برای داوطلبان نظام آموزشی جدید و قدیم طراحی شود. این مصوبه طی روزهای اخیر با اعتراضات متفاوتی روبرو شده است. یکی از داوطلبان کنکور سراسری در تماس به «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: “آخرین جلسه شورای سنجش و پذیرش که برگزار شده مصوبه شهریورماه سال 97 رو تغییر دادن و از برگزاری کنکور سراسری 99بر اساس یک نوع سوال به دو نوع سوال تصویبش کردن . جناب وزیر علوم در کامنت هاشون گفتن همه جوانب رو می سنجن و اگر نظام قدیم برگزار بشه طبعا باید به ما حق انتخاب داده بشه که در خبرگزاری تسنیم این حق گفته نشده خواهش میکنم این مورد پیگیری کنین”

یکی دیگر از کاربران ما در مطلبی نوشته است: “تکلیف ما که برای کنکور۹۹نظام جدید خوندیم و طبق مصوبه سنجش عمل کردیم چیه؟ چرا حق ما که به قانون عمل کردیم باید بسوزه؟ توروخدا پیگیری کنید. گناه ما چی بود؟ ما ۶ماه طبق مصوبه سازمان سنجش در تاریخ ۲۶شهریور ۹۷ برای کنکور۹۹کلی هزینه کردیم و منابع کنکور نظام جدید تهیه کردیم کلی کلاس رفتیم زحمت کشیدیم الان بعد از ۶ماه میگن در سنجش تصویب شد کنکور ۹۹هم دو کنکوری شده. هیچ کجای دنیا مصوبه هر چند ماه با حرف و اعتراض تغییر نمیکنه ولی سنجش هر لحظه مصوبه تغییر میده.”

همین مسئله با واکنش کارگروه آموزشی دیده بان شفافیت و عدالت، روبرو شده است، در بیانیه این کارگروه آمده است:

دیده‌بان شفافیت و عدالت، با هدف ایجاد عدالت و شفافیت در حوزه آموزش و در راستای فعالیت‌ها و اقدامات قبلی خود، برای پیشگیری از بروز ناعدالتی در حوزه آموزش و سنجش پیش از دانشگاه، برخود لازم می‌داند موارد زیر را اعلام و پیگیری کند:
۱ـ جا دارد از اقدام ارزشمند وزارت آموزش و پرورش در منع به‌کارگیری کتاب‌های مغایر با اهداف آموزشی و پرورشی در مدارس دوره ابتدایی قدردانی شود. بی‌شک اجرای بدون تبعیض و پایدار این قانون، در ایجاد فضای آموزشی سالم در مدارس کشور بسیار مؤثر خواهد بود.

۲ـ از اعضای محترم شورای سنجش و آموزش درخواست می‌شود با توجه به سابقه اعتراضات منطقی و مستدل دانش‌آموزان و اولیا و تأکیدات اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی ائمه جمعه، اکثر کارشناسان آموزشی و … پیش از برگزاری امتحانات نهایی و استاندارد دست‌کم در سه سال پایانی دوره متوسطه از اعمال تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتایج آزمون سراسری خودداری نمایند.

۳ـ از سازمان محترم سنجش درخواست می‌شود، از سال ۹۹ و تا زمانی که داوطلبان دیپلمه سال ۹۶ و ماقبل آن، بخش قابل‌توجهی از داوطلبان آزمون سراسری را تشکیل می‌دهند، با دو نوع سؤال و به شکل انتخابی آزمون سراسری را برگزار نمایند تا حقی از کسی ضایع نگردد.

۴ـ به وزارت محترم علوم و سازمان سنجش، پیشنهاد می‌شود، برای ارتقای پایدار سطح علمی کشور و همچنین برچیدن بساط سوداگران آموزشی، سؤالات را جامع‌تر و پیش‌بینی‌نشدنی‌تر مطرح نمایند و ذهن دانش‌آموزان را از حصر در چارچوب بسته چند کتاب درسی یا کمک‌آموزشی رها سازند.

همچون همیشه، دیده‌بان شفافیت و عدالت، آماده هر نوع هم‌کاری در این حوزه ها با مسئولان دلسوز و خادمان آموزش کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.