نتایج در این بخش نمایش داده می شود

راه و روش پیشرفت در آزمون های آزمایشی

برای پیشرفت در آزمون آزمایشی باید به این نکات دقت داشت:

۱: دو هفته قبل‌از آزمون باید با منابعی که در اختیار داریم و با مشورت با مشاور خود طبق بودجه‌بندی آزمون بعدی درس بخوانیم و آموزش ببینیم و تست بزنید.

۲: دو روز آخر مانده به آزمون را با تمام قوا به مرور و تمرین و جمع‌بندی بپردازیم

۳: شب قبل‌از آزمون چهار ساعت به تورق مطالب جمع‌بندی‌شده و نکته‌ها و خلاصه‌نویسی های خود بپردازیم

۴: نکته خیلی مهم آیتم شماره چهار می‌باشد یعنی استراحت و تغذیه که متأسفانه در خیلی از برنامه‌های درسی مشاهده می‌شود که مشاوران به این نکته و آیتم دقتی ندارند و فقط برنامه را بر اساس درس‌خواندن ارائه می‌دهند پس مورد شماره چهار استراحت کافی و تغذیه کافی می‌باشد یعنی شب قبل‌از آزمون حداقل هفت الی هشت ساعت خواب و سه الی چهار ساعت  قبل‌از خواب وعده غذایی خود را میل بفرمایید.

۵: صبح قبل‌از آزمون را با یک یا چند موزیک انگیزشی ورزش و صبحانه‌ی جانانه آغاز کنید.

۶: درهنگام شروع آزمون تمام تمرکز خود را روی پیدا کردن سوالاتی بگذارید که از بلد بودن پاسخ آن‌ها مطمئن هستید ، یعنی اول تست‌هایی که پاسخ آن‌ها را بلدید پیدا کنید و جواب دهید (توجه کنید که این نکته مهم‌ترین نکته مدیریت آزمون برای رسیدن به نتیجه در آزمون می‌باشد)

  • ۷: جسارت نزدن تست‌هایی که به صحیح بودن پاسخ آن‌ها شک دارید را داشته باشید تا در دام‌های آموزشی گرفتار نشوید
  • ۸ : روش ضربدر منها را شجاعانه اجرا کنید
  • ۹ : بعد از اعلام جواب آزمون نتیجه را در تراز خود جستجو نکنید و برای درک صحیح نتیجه‌ای به دست آمده یا نیامده به‌جای توجه به تراز به درصدهای خود توجه کنید.

۱۰ : حتی‌المقدور نتیجه آزمون خود را به دست یک مشاور متخصص و مجرب بسپارید تا  آنالیز دقیقی از نتیجه شما به شما ارائه دهد و نسخه جدیدی در قالب یک برنامه تحصیلی برای رفع نقاط ضعف شما به شما برای نتیجه‌گیری در آزمون بعدی ارائه دهد.

۱۱ ‌: اگر درصدهای شما در درس‌های مختلف زیر هفتاد می‌باشد برای تحلیل فقط روی تست‌های غلط و نزده‌ی خود تمرکز و زمان بگذارید اما اگر درصدهای شما از هفتاد به بالا می‌باشد در تحلیل بعد از این‌که تست‌های غلط و نزده را تحلیل کردید حتما تست‌هایی را هم که درست جواب دادید مجدداً تحلیل کنید.

۱۲: بعد از تحلیل برای خود یک هدف‌گذاری یک از ده برای آزمون بعدی قرار دهید

مثلاً اگر در درس ریاضی موفق به کسب درصد بیست شده‌اید در هدف‌گذاری آزمون بعدی برای خود پیش‌بینی رسیدن به درصد سی را قرار دهید توجه کنید که در هدف‌گذاری‌های یک از ده قدم‌های بزرگ منجر به ناکامی‌های سخت خواهد.

۱۳: آیتم آخر انتخاب تست مناسب برای شرایط درسی منطبق با شماست ‌(دستورالعمل تست‌های زوج و یا فرد کتاب کمک درسی تو بزن کاملا اشتباه)یعنی مشاور یا معلم شما باید برای شما تستهای مناسب را مارک کند تا شما با زدن کمترین تعداد تست به بالاترین سطح آمادگی برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.