نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در باره اعلام كدرشته محل‌هاي جديد و يا تكميل ظرفيت در برخي از رشته‌هاي تحصيلي پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي تهران در آزمون سراسري سال ۱۳۹۷

به اطلاع كليه داوطلباني كه در آزمون سراسري سال 1397 شركت كرده و در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند، مي‌رساند وزارت آموزش و پرورش پس از اعلام نتايج نهايي آزمون فوق علاوه بر ظرفيت‌هاي‌ مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (دفترچه شماره 2) و اصلاحيه‌هاي بعدي آن، براي پذيرش دانشجو اعلام ظرفيت نموده و یا متقاضی تکمیل ظرفیت در بعضی از كدرشته محل‌هاي مربوط به پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي تهران شده است كه با توجه به تأييد پذيرش توسط دفتر گسترش آموزش عالي،  کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون با نمره کل بالاي 6500 (با توجه به كارنامه نتايج علمي اوليه) می‌توانند براساس ضوابط و شرايط مندرج در صفحات 2 و 3 بخش پيوست‌هاي دفترچه راهنماي انتخاب رشته (مندرج در سايت سازمان) و مفاد اين اطلاعيه، از روز ‌دوشنبه مورخ 97/08/21 لغايت يكشنبه مورخ 97/08/27 به پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org مراجعه و ضمن اطلاع از کدرشته‌هاي مربوط، نسبت به ثبت‌نام و تكميل فرم انتخاب رشته (حداكثر تا 25 كدرشته محل) به روش اينترنتي، اقدام نمايند.

1- پذيرش دانشجو در مرحله تكميل ظرفيت آزمون سراسري سال 1397، منحصراً براي پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي صرفاً براساس شرايط و ضوابط مندرج در صفحات 2 و 3 «بخش پيوست‌ها» دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1397 خواهد بود.

2- پذيرفته‌شدگان متمركز آزمون سراسري در هر يك از كد رشته‌هاي تحصيلي بورسيه و يا شرايط خاص كه به دستگاه‌هاي اجرايي تعهد خدمت دارند و همچنين پذيرفته‌شدگان رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه‌هاي فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي كه متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند، مجاز به ثبت‌نام و شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي مندرج در اين اطلاعيه نمي‌باشند. 

3– داوطلباني كه قبلاً در يكي از كدرشته‌محلهاي پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيان و يا دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي معرفي شده‌اند ولي به علت (موارد پزشكي، معدل و يا سن) واجد شرايط نبودند مجاز به شركت در مرحله (تكميل ظرفيت) نمي‌باشند. لازم به توضيح است از اين دسته از داوطلبان در شهريور ماه به علت نداشتن شرايط، مصاحبه تخصصي بعمل نيامده است.

4- داوطلباني كه از آنان مصاحبه تخصصي بعمل آمده و دليل مردودي آنان منحصراً نداشتن حدنصاب در مصاحبه تخصصي بوده، مجاز به انتخاب رشته مجدد در اين مرحله (تكميل ظرفيت) خواهند بود. 

5- آن دسته از داوطلباني كه در زمان انتخاب رشته علاقمندي خود را به رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه‌هاي فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي اعلام ننموده‌اند و واجد شرايط مي باشند در اين مرحله براي ﺷﺮﻛﺖ در ﮔﺰﻳﻨﺶ اﻳﻦ رﺷﺘﻪ ﻫﺎ، ﻻزم اﺳﺖ ﻗﺒﻞ از اﻧﺘﺨﺎب رﺷﺘﻪ اﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﺒﻠﻎ 55.000 (پنجاه و پنج و ﻫـﺰار) رﻳـﺎل ﻣﻨﺤﺼـﺮاً ﺑﺼﻮرت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲ، از ﻃﺮﻳﻖ ﻛﺎرت‌ﻫﺎي ﺑﺎﻧﻜﻲ ﻋﻀﻮ ﺷﺒﻜﻪ ﺷﺘﺎب اﻗﺪام ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.

6- در گزينش نهايي رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي منحصراً كساني به عنوان پذيرفته شده نهايي اعلام مي‌گردند كه برابر برنامه زماني، در مراحل فرآيند مصاحبه و يا ساير مراحل گزينش شركت نموده و صلاحيت عمومي و تخصصي آنان نيز مورد تأييد آموزش و پرورش قرار گرفته و همچنين حدنصاب نمره‌ علمي نهايي لازم را در مقايسه با ساير داوطلبان دركدرشته محل انتخابي كسب نمايند.

7- شيوه پذيرش و گزينش در مرحله تكميل ظرفيت، همانند رشته‌هاي متمركز با شرايط خاص در آزمون سراسري سال 97 انجام خواهد شد.

8- داوطلباني كه در فرايند تكميل ظرفيت، در رديف پذيرفته شدگان نهايي قرار بگيرند و متعاقب آن در رشته‌هاي نيمه‌متمركز دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي نيز قبول شوند، ملزم به ثبت‌نام و تحصيل در رشته نيمه متمركز بوده و قبولي متمركز آنان كان‌لم يكن تلقي خواهد شد. 

9- از معرفي شدگاني مصاحبه اختصاصي به عمل خواهد آمد كه داراي شرايط و ضوابط اختصاصي رشته‌هاي مورد نياز آموزش و پرورش «بخش پيوست» دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1397 و اطلاعيه‌هاي اصلاحي بعدي سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور (كسب نمره علمي كل 6500 و بالاتر در زيرگروه گروه آزمايشي مربوط براي مجاز شدن براي انتخاب رشته، داشتن حداقل معدل كل 15 در دوره متوسطه¬ي دوم (معدل سه پايه اول، دوم و سوم)، برخورداري از سلامت كامل تن و روان و شرايط مناسب جسماني برای حسن انجام وظیفه معلمی، داشتن حداكثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (1/7/1375 به بعد) و …) باشند. در غير اين‌صورت انجام مصاحبه علمي – تخصصي، منتفي خواهد بود. بر اين اساس از داوطلباني كه فاقد شرايط اختصاصي آموزش و پرورش بوده و بدون توجه به ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته نمايند از فرآيند مصاحبه تخصصي و بررسي صلاحيت‌هاي عمومي حذف خواهند شد.

تبصره: حداقل معدل و حداكثر سن، تحت هر شرايطي تغيير نخواهد كرد.

10- دامنه پذيرش و محل خدمت در كليه كدرشته محل‌هاي مربوط به مرحله تكميل ظرفيت صرفاً براساس دامنه پذيرش و محل خدمت مندرج در دفترچه شماره (2) و اصلاحيه‌هاي بعدي مي‌باشد. 

11– چنانچه فردي با ارائه اطلاعات نادرست پذيرفته شود و يا متعاقب آن مشخص گردد كه شرايط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت‌نام، تحصيل و يا استخدام آزمايشي و قطعي، قبولي وي لغو مي‌گردد و حسب مورد مكلف به پرداخت خسارت‌هاي ناشي از آن خواهد بود.

 جدول رشته محل‌هاي تكميل ظرفيت سراسري 97 – فرهنگيان فرمت PDF

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.