نتایج در این بخش نمایش داده می شود

حذف سهمیه‌ های بهیاری و مناطق محروم

دلیل حذف سهمیه‌ های بهیاری و مناطق محروم

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درباره حذف سهمیه بهیاری و تغییرات سهمیه ۳۰ درصدی مناطق محروم در لایحه ساماندهی سهمیه های آموزش عالی توضیح داد .
دکتر حمید اکبری درباره لایحه ساماندهی سهمیه های آموزش عالی و سهمیه های مرتبط با گروه علوم پزشکی گفت : دو سهمیه بهیاری و ۳۰ درصد مناطق محروم در حوزه علوم پزشکی هستند که در این لایحه به آن پرداخته شده است .

وی در خصوص سهمیه بهیاری برای پذیرش در رشته پرستاری گفت : تاکید بر پذیرش افراد با توانمندی علمی بالا در تمامی رشته ها است و بدیهی است در رشته پرستاری نیز باید از طریق رقابت علمی برابر برای همه داوطلبان امکان پذیرش افراد قوی تر از نظر علمی فراهم آید . بنابراین اگر چنانچه وجود سهمیه برای رشته خاصی از قبیل بهیاری موجب ورود افراد ضعیف تر در رشته پرستاری شود ضرورتی به اعمال این سهمیه نخواهد بود .

بیشتر بخوانید :

حقيقت يا مَجاز؟!

همراه با شما تا آزمون سراسري (۱)

چطور در کنکور رتبه خوبی کسب کنم؟


قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درباره سهمیه ۳۰ درصد مناطق محروم گفت : باید به این موضوع توجه کنیم که هنوز خروجی های سهمیه ۳۰ درصدی مناطق محروم فارغ التحصیل نشده اند و پس از فارغ التحصیلی آن ها می توان در این باره تصمیم گرفت . سهمیه مناطق محروم در لایحه ساماندهی سهمیه های آموزش عالی حذف نشده و تاکید شده است که باید این فرصت کماکان باقی بماند اما بر اساس نیاز مناطق مختلف کشور لحاظ شود .
وی افزود : در واقع عدد ۳۰ درصد و عدد ثابت نمی تواند به موضوع تامین نیروی انسانی کمک کند بلکه نیروی انسانی باید بر اساس نیاز کشور تامین شود . با توجه به اینکه این افراد باید ۳ برابر مدت تحصیل تعهد بدهند و به طور مثال فارغ التحصیل دانشجوی پزشکی باید ۲۱ سال در مناطق محروم خدمت کند بنابراین باید پذیرش در این سهمیه بر اساس نیاز واقعی هر منطقه صورت گیرد .
اکبری گفت : از همین رو برای تامین نیروی انسانی حوزه علوم پزشکی و تامین نیاز مناطق محروم باید بر اساس دو سند اقدام کرد . این اسناد شامل سند آمایش آموزش عالی سلامت مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه توسعه نیروی انسانی معاونت آموزشی وزارت بهداشت هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.