نتایج در این بخش نمایش داده می شود

بنیاد شهید با کاهش سهمیه ایثارگران در کنکور مخالف است

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد با هرگونه کاهش سهمیه ایثارگران در کنکور مخالف است.

به گزارش روز چهارشنبه ایثار  مهدی ایزدی با اشاره به اخباری که حکایت از پیشنهاد برای حذف و یا کاهش سهمیه‌ها در کنکور دارد اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اینکه معتقد است باید برای افزایش بنیه علمی و سطح دانش ایثارگران و فرزندانشان تلاش کرد، تأکید دارد گروه‌های ایثارگری که عمر و سلامتشان را فدای کشور کردند از حقوقی که در این زمینه برایشان در نظر گرفته شده است باید برخوردار شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد با اشاره به موفقیت‌های ایثارگران در عرصه‌های علمی، افزود: در حال حاضر ایثارگران زیادی بدون استفاده از سهمیه کنکور وارد دانشگاه می‌شوند و فقط چند درصد از ایثارگران از سهمیه استفاده می‌کنند که تأکید داریم این سهمیه باید حفظ شود.

بيشتر بخوانيد :

ماجرای حذف ۱۰۰ درصدی سهمیه‌های کنکور

پنج مانع برای موفقیت

تمرکز هنگام مطالعه

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برای حفظ سهمیه ایثارگران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و در این زمینه با نمایندگان مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها به ویژه فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس برای مخالفت با کاهش سهمیه ایثارگران رایزنی خواهد شد.

در گذشته دو سهمیه ۲۵ درصدی جانبازی و ۵ درصدی ایثارگری در کنکور وجود داشت که با لایحه پیشنهادی جدید وزرای علوم و بهداشت، در تمام آزمون‌ها ۵ درصد ظرفیت مازاد بر ظرفیت کنکور برای آنها در نظر گرفته می‌شود، ضمن اینکه سهمیه فرزندان هیات علمی نیز حذف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.