نتایج در این بخش نمایش داده می شود

پیشنهاد حذف تسهیلات و سهمیه های محل اعتراض کنکور

رئیس سازمان سنجش از ساماندهی سهمیه های کنکور خبر داد و گفت: پیشنهادات ارائه شده در جلسه روسای دانشگاهها در خصوص حذف برخی تسهیلات و ساده سازی آن ها است.

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از مهر ابراهیم خدایی درباره آخرین وضعیت بررسی امتیاز فرزندان هیات علمی در کنکور گفت: قرار بر این شده است که موضوع امتیاز فرزندان هیات علمی در بحث ساماندهی سهمیه ها گنجانده شود و مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز روسای دانشگاهها وضعیت ورودی ها در کنکور ارشد و دکتری مورد بررسی قرار گرفت، افزود: خواست عموم و داوطلبان این است که سهمیه بندی ها کلا باید ساماندهی شود و در این خصوص اجماع نظری در مراجع سیاست گذاری و تصمیم گیری از جمله مجلس، شورای انقلاب فرهنگی و دولت وجود دارد که انشاءالله این مباحث ساماندهی شود.

بيشتر بخوانيد :

هر آنچه درباره سهمیه مناطق در کنکور سراسری باید بدانید

کارخانه‌های اسلحه سازی و کتاب‌های کنکور

کاهش متقاضی در دانشگاه‌های شهرستان با رفع ممنوعیت شرکت در کنکور

چرا باید آموزش زبان انگلیسی جز دروس عمومی باشد؟

خدایی اضافه کرد: پیشنهادها در این خصوص اعلام شده اما هنوز نهایی نشده است و باید لایحه مورد نظر به امضای دو وزیر برسد.

وی درباره جزئیات پیشنهادات به مهر گفت: پیشنهادها در جهت ساده سازی و حذف تسهیلات و سهمیه هایی است که اعتراض داوطلبان را به دنبال داشته است و امیدواریم با این اصلاح قیدهای ورود به دانشگاه کمتر شود.

وی ادامه داد: این موضوع جزو مباحث روز جامعه است و بحث عدالت آموزشی در احکام برنامه ششم، نقشه جامع علمی کشور، احکام ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید شده است. فعلا نمی توان جزئیات بحث ساماندهی کنکور را اعلام کرد و قرار است اصلاحات در لایحه ارسالی به دولت تقدیم شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اخرین وضعیت بررسی ها در خصوص تغییر رشته برخی دانشجویان آزاد از دامپزشکی به پزشکی گفت: قرار شده این موضوع در شورای سنجش و پذیرش دانشجو بررسی شود. تغییر رشته این افراد کار خلافی بوده است. این موضوع به زودی در دستور کار شورا قرار می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان اخراج این دانشجویان وجود دارد؟گفت: بالاخره باید ببینیم شورا چه تصمیمی در ارتباط با این دانشجویان می گیرد و باید منتظر ماند. به هر حال این دانشجویان حد نصاب نمره را نگرفته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.