نتایج در این بخش نمایش داده می شود

۱۲ راز موفقیت در زندگی

یکی از عوامل خوشبختی ساده زیستی است و خودنمایی ، واکنشی در برابر احساس حقارت واقعی یا خیالی و یا جبران آن است.اما این تنها راز نیست…
1- یکی از عظیم ترین اسرار عشق و محبت این است که بیاموزید چگونه آرمان ها و اندیشه های ناهماهنگ را از ذهن خود بزدایید و همواره آرزویی را تصور کنید که صادقانه می خواهید ؛ نه آن چرا که “فکر می کنید شاید بتوان به دست آورید”.
اگر نیم نگاهی به اطرافمان بیندازیم متوجه می شویم که مشکلات زندگی همواره ما را در خود احاطه کرده است. گسترش زندگی ماشینی و مدرنیسم، مسایل پیچیده تر و حادتری را پیش روی ما می گذارد.
همه ما در طول دوران زندگی خود با مصائب و شدایدی مواجه می شویم که بعضا حل آنها برایمان بسیار دشوار بوده و گاها برخی از آنها حل نشدنی جلوه می نمایند. خود ما نیز دلیل ایجاد بسیاری از این مشکلات بوده و ناخواسته و یا ندانسته موجب افزایش آنها شده ایم.

بيشتر بخوانيد :

بودن در زمان حال = موفقيت در آينده

روش‌‌هایی برای رسیدن به آرامش

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس روان

پله پله تا راه و رسم زندگی

2- ما در اندیشیدن به گذشته ی دردناکمان ، تصور میکنیم که چنانچه خاطرات تلخ گذشته مان را برای خود یا دوستانمان تعریف کنیم ، از غم و اندوه مان می کاهد و موجب شادی روح و سبک تر شدن بار اندوهناک درونی مان می گردد.
در صورتی که موضوع برعکس بوده و بازگویی آنچه که به صورت ناگوار و مرارت بار در گذشته برایمان رخ داده است ، بسیار غمناک بوده و تصویرسازی مجدد آنها فقط باعث زنده شدن آن خاطرات و شروع دوباره حزن و افسردگی و رنج و نقاهت روحی و جسمی ما خواهد بود.

3-  هیچگاه خود را مسئول حوادثی که امکان کنترل آن را نداشته اید قلمداد نکنید . گاهی ما فکر می کنیم اضطراب و نگرانی، آینده نگری است. دشمنان انسان تنها در درون خود او هستند. ما می توانیم گذشته را داشته باشیم ولی در محاصره اش نباشیم و در آن غرق نشویم.

4- سعی کنید همیشه صورتی آرام و باوقار داشته باشید زیرا حالات صورت عمیقا بر شخصیت و حالات روانی تاثیر می گذارد. اگر لبخند بزنیم و سعی کنیم همیشه چهره ای متبسم داشته باشیم در نهایت شادی را لمس خواهیم کرد ولی اگر تمام مدت چهره ای عبوس و غمزده به خود بگیریم مدتی نمی گذرد که از نظر روحی پریشان و خمود می شویم.

5-  هیچگاه نباید احساس و نگرش منفی نسبت به شخصیت خود داشته باشید. یادمان باشد آینده همین امروز است. همه کسانی که کار امروز را کنار گذاشته اند و به آینده چشم دوخته اند و نگران هستند، بی جهت نیروی خود را از بین می برند و آرامش امروز را با تصور مشکلاتی که با فردا می آید، بهم می زنند.
معمولا افراد شاد کمتر از افرادی که به طور دایم احساس نگرانی و بدبختی می کنند بیمار می شوند و آن دسته از افرادی که بعد روشن و مثبت زندگی را می بینند کمتر احتمال دارد که دچار فشار روانی شوند و اندیشه های سخت سبب می شود که وضع بد چون دیواری سنگی برجابماند.

6-  همیشه خود را در آستانه به دست آوردن یک موفقیت استثنایی بدانید و رمز آن یک چیز است، همت کردن در طلب آن، پس سعی کنید و آن قدر مجدانه موفقیت را آرزو کنید که آهن ربا آهن را می رباید. خداوند بعضی از نعمتها را درون بسته ای از مشکلات عطا می کند تا بندگان او با حل آن مسایل ، شایستگی خود را برای دستیابی به آن نعمت ثابت کنند.
خداوند متعال سختی هایی که در زندگی دنیایی برای انسان پیش می آید را کفاره گناهانش می سازد و هربار بخشی از خطاهایش را مورد مغفرت قرار می دهد. به درستی که نیکی ها آثار بدی را از بین می برد. اگر برخلاف جریان آب شنا کنیم، آب لطمه می زند و به صورت می کوبد و انرژی را تحلیل می برد. چنین شخصی بعد از مدتی ناامید، خسته و افسرده می گردد و حتی ممکن است به کنار رودخانه پناه ببرد و تا مدتها دست از تلاش بکشد اما فرد دیگری که موافق جریان آب حرکت می کند این شخص همراه با آب ، با کمی دست و پا زدن جلو می رود. او به عنوان عضوی از مجموعه همراه با کل مجموعه جلو می رود، انرژی زیادی ذخیره می کند، پیشرفتش زیاد می شود و بعد از مدتی احساس شعف و شادمانی می کند و خوشحال است که به سرعت به هدفش رسیده است. در حقیقت طبیعت به یاری او شتافته و او را به هدفش رسانده است.

7-  اگر زندگی را با همه آنچه که در اوست دوست داشته باشید، زندگی نیز به شما عشق خواهد ورزید و باید بدانیم که تنها حلقه اتصال و یگانگی به معشوق، عشق ورزیدن و دوست داشتن است و عشق یعنی احضار موهبتهای جاودان زندگی. 
به یکدیگر عشق بورزید اما عشق را به بند نکشید. بگذارید میان با هم بودنتان فضایی و فاصله ای باشد، با یکدیگر بخوانید و شادمان باشید اما بگذارید هریک از شما تنها باشد.

8-  هرگاه کلام نیکو برزبان آرید برایتان نیکبختی و توان گری به ارمغان می آورد. حال آن که کلام ناشی از خشم به معده و دستگاه هاضمه و سایر اندام های تن صدمه می زند. هنگامی که به دیگری نیش زبان می زنید به خودتان بیشتر از شخص مقابل آسیب می رسانید.زبان را باید از گفته های هرز- دروغ- غیبت- تهمت و ناسزا خالی کرد تا امکان فرستادن انرژی مثبت برای تحقق آرزوها و هدفهایتان بیشتر شود. با یادآوری به کینه و نفرت ها، مدام آنها را بزرگتر و بزرگتر می کنیم و با بخشیدن ، بزرگترین لطف را به “خودمان” می کنیم اما لزوما بخشیدن به معنای برقراری ارتباط نیست.

9- اگر در مقابل دیگران از موضع ضعف عمل کنید ، احترام هیچکس – منجمله خودتان- را جلب نخواهید کرد. همیشه جنبه مثبت و روشن همه چیز را بنگرید و سعی کنید نظر خوشبینانه ی شما واقعیت پیدا کند .

10 –  یکی از عوامل خوشبختی ساده زیستی است و خودنمایی ، واکنشی در برابر احساس حقارت واقعی یا خیالی و یا جبران آن است.

11-  هرآنچه پیرامون شماست بازتاب گرایش ها و واکنش های خودتان است، زمین و زمان به اندیشه محبت آمیز پاسخ مثبت می دهد. تردیدها و ترس ها ذهن را مسموم می کند و تن و تخیل را سر به شورش برمی دارد و هرچه ناخوشی و بلا را به سوی خود می کشاند .همه مشکلات نخست در ذهن آدمی شکل می گیرد و میزان آرامش و تندرستی و وفور نعمتی که تجربه می کند میزان توانگری تان را نشان می دهد.

12-  هرگاه مشکلی برایتان پیش می آید خواه شخصی و شغلی آن را با خود نگاه ندارید، صبر نکنید تا بزرگتر شود، منتظر نشوید تا سر فرصت خودتان را از شر آن خلاص کنید، فقط فورا و بی درنگ رهایش سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.