نتایج در این بخش نمایش داده می شود

هزينه ثبت نام کنکور گران شد

اعضای کمیسیون فرهنگی هیئت دولت با پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق ثبت نام آزمون‌های ورودی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۹ موافقت کردند.

اعضای کمیسیون فرهنگی هیئت دولت با پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق ثبت نام آزمون‌های ورودی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۹ موافقت کردند.


جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی دولت به منظور بررسی پیشنهاد مشترک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی با عنوان “تعیین هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال (۱۳۹۹)” روز یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ با حضور اعضا کمیسیون و نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

بيشتر بخوانيد :

کارخانه‌های اسلحه سازی و کتاب‌های کنکور

چند نکته درباره تاثير سوابق تحصيلي و انتخاب نظام آموزشي در آزمون سراسري ۱۳۹۹

راه‌هایی که شما را به هدف می‌رساند

با برنامه‌ریزی هدفمند به درصد بالا در کنکور سراسری برسید

دکتر خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ضمن تبیین کلیات پیشنهاد افزود: نرخ خدمات طی سال گذشته در کشور به صورت میانگین حدود سه برابر شده است و بدیهی است که سازمان سنجش به عنوان سازمانی که عمده کارش در حوزه خدمات است مجبور به افزایش هزینه ثبت نام آزمون ها است. ارقام پیشنهادی سازمان سنجش و وزارت بهداشت به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز رسیده است.

صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با جمع بندی مباحث مطرح شده در جلسه، افزایش تعرفه ها را موضوع مهمی دانست و گفت: افزایش حق ثبت نام می بایست ادله کافی برای طرح در دولت داشته باشد.

در پایان اعضای کمیسیون با متن مصوب کمیسیون تخصصی، که منجر به افزایش ۳۵ درصدی حق ثبت نام آزمون های ورودی وزارت علوم، تحقیقات فناوری و وبهداشت درمان و آموزش پزشکی خواهد شد، موافقت نمودند.

گفتنی است، این موضوع پس از طرح و تصویب در هیئت وزیران قابلیت اجرا خواهد یافت.

لازم به ذکر است، جلسه اصلی کمیسیون به ریاست صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری دکتر طالبی و با حضور خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور، بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و نمایندگان معاونت حقوقی رئیس جمهور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در محلی دائمی جلسات این کمیسیون برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.