نتایج در این بخش نمایش داده می شود

آخرین وضعیت بررسی طرح جایگزین کنکور در مجلس

قاسم احمدی لاشکی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین طرح جایگزین کنکور در این کمیسیون، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح را بررسی و پیش‌نویس طرح را به کمیسیون ارجاع داده است.

وی با بیان اینکه یک جلسه نیز درباره این طرح در زمان ریاست عارف در کمیسیون داشتیم، ادامه داد: پس از اینکه تغییراتی در ترکیب هیئت‌رئیسه کمیسیون اتفاق افتاد و زاهدی رئیس کمیسیون شد تاکنون این طرح در دستور کار قرار نگرفته است.

نماینده نوشهر در مجلس با تاکید براینکه این طرح باید هرچه سریعتر در دستور کار کمیسیون قرار گیرد، ادامه داد: طبق توافقی که در زمان تدوین طرح انجام شده بود قرار بر این شد تا یک ماه مرکز پژوهش‌ها و یک ماه کمیسیون برروی این موضوع کارکنند و سپس این طرح برای بررسی در صحن علنی تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شود.

بيشتر بخوانيد :

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۹۹

حذف برخی از سهمیه‌های پر سروصدای کنکور

توضیحات خدایی درباره عدم ثبت ‌نام تکمیل ظرفیت در کنکور

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه طرح جایگزین کنکور در  7 محور تدوین شده است، اظهار داشت: جداسازی آموزش از سنجش و پذیرش، تعدد نوبت برگزاری آزمون، دادن اولویت زمانی به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، قابل استناد بودن سوابق تحصیلی، معدل کتبی و امتحانات نهایی دانش آموزان، قابلیت اجرایی از سال 1399 و ساماندهی سهمیه‌های موجود از جمله محورهای این طرح است.

احمدی لاشکی تصریح کرد: این طرح پس از تصویب در کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می شود و پس از یک ماه در صورت تایید نهایی یک طرح فوریتی برای آن تهیه می شود و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.