نتایج در این بخش نمایش داده می شود

درخواست برای پذیرش قطعی سوابق تحصیلی در کنکور

پذیرش قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری و تأمین منابع لازم جهت اجرای فرایند تصحیح اوراق امتحانات نهایی از درخواست های مطرح شده در دیدار مدیران ستادی با وزیر آموزش و پرورش بود.

در دیدار صمیمانه‌ وزیر آموزش و پرورش با مدیران حوزه ستادی که در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی انجام شد، چند تن از مدیران ستادی به نمایندگی از حوزه‌های خود به ارائه برنامه‌ها، چشم‌اندازها و مشکلاتی و مسائلی که با آن مواجه هستند، پرداختند.

مرتضی شکوهی به نمایندگی از معاونت آموزش ابتدایی اظهارکرد:‌ آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش، مأموریت ایجاد دسترسی همگانی و عادلانه به آموزش را بر عهده دارد و بیش از ١٠میلیون نوآموز و دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است که ۶٠ درصد از جمعیت دانش آموزان کشور را تشکیل می‌دهد. هرساله سی هزار بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگردانده می‌شوند.

بيشتر بخوانيد :

ادامه تحصیل از طریق آزمون سراسری برای افرادی که دوبار کنکور داده بودند، بلامانع شد

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۹۹

سهمیه‌های کنکور و اعتراضاتی که به مجلس رسید

وی ادامه داد: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون در آموزش‌وپرورش عشایر ١١درصد به مدارس شبانه‌روزی اضافه‌شده و همچنین پوشش تحصیلی دختران نسبت به پسران ٢درصد افزایش پیداکرده است. حداقل و حداکثر تراکم دانش‌آموزی جز دغدغه‌های اصلی آموزش ابتدایی است. مهم‌ترین اولویت‌ها در راستای سند تحول بنیادین عدالت آموزشی، دوره پیش‌دبستان، حرکت در مسیر فعالیت محوری به‌جای محتوا محوری و … است.

ملکی به نمایندگی از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وآموزشی اظهارکرد: مأموریت اصلی سازمان عملیاتی کردن اسناد تحولی و مطالبه اسناد است تا تصمیمات تعلیم و تربیت بر این مبنا گرفته شود. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ارتباط قوی و روشنی با سطح مدارس دارد. بین برنامه درسی تصمیمی و اجرایی فاصله وجود دارد و در تلاش هستیم این فاصله را کم کنیم.

حمید رضا مسیب زاده به نمایندگی از معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: روح حاکم بر سند تحول بنیادین تقدم تربیت بر تعلیم است. با تکیه‌بر حضور مربیان و معاونان پرورشی فعالیت‌های خوبی انجام‌شده است ازجمله این فعالیت‌ها تدوین نظام جامع مشاوره، میز نماد، یاریگران زندگی، دستورالعمل اردوها، برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن، برگزاری نماز جماعت و مناسبت‌های ملی و…است.

محمد جعفری به نمایندگی از معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اظهار کرد: کیفیت محوری، برنامه محوری، اخلاق محوری، مشارکت محوری و مدرسه محوری و … در فعالیت‌ها مدنظر قرارگرفته شده است. مدرسه پویا، ورزش صبحگاهی، مدرسه قهرمان، مدرسه میزبان، افزایش ساعت درس تربیت‌بدنی، تجهیز اتاق‌های بهداشت، سفیران سلامت، تغذیه سالم و…اجراشده است و همچنین١٢٠هزار آموزگار پایه آموزش داده‌ شده است و ردیف مستقلی در بودجه برای فعالیت‌های تربیت‌بدنی فصلی جداگانه در نظر گرفته شد.

بيشتر بخوانيد :

رشته دندانپزشکی بهتر است یا پزشکی؟

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه دانشگاه های سراسری

چرا ياد نمي‌گيريم؟

بهروز جعفری به نمایندگی از مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اظهارکرد: سنجش و پایش کیفیت نظام آموزشی و برنامه‌ریزی برای ارزشیابی و تضمین کیفیت مدارس را در سازمان پیگیری می‌کنیم. پذیرش قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، تأمین منابع لازم جهت اجرای فرایند تصحیح اوراق امتحانات نهایی، توسعه سامانه جامع دانش‌آموزی، پرداخت حق‌الزحمه طراحان سؤالات و…ازجمله درخواست‌های سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی است.

مصطفی آذر کیش به نمایندگی از معاونت آموزش متوسطه گفت: توسعه حرفه‌ای معلمان، برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی و برنامه کیفی آموزش دانش آموزان را در دست اجرا داریم. در توزیع متوازن دانش‌آموزی و هدایت تحصیلی خلا وجود آورد. ماهیت آموزش مهارتی؛ تقاضامحوری و مشارکتی است و بدون این عوامل اجرای آن سخت است. تأمین نیروی انسانی، طراحی برنامه درسی، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، استقرار بودجه‌ریزی عملیاتی، یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات، بازنگری در برنامه درسی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی، تصویب نظام جامع مشاوره و…از چالش‌های این حوزه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.