نتایج در این بخش نمایش داده می شود

روش تند خوانی دروس برای کنکور ۹۹ – مطالعه صحیح

یکی از روشهای درست درس خواندن  روش تندخوانی است و داوطلبان کنکوری برای اینکه بتوانند نتیجه بهتری در کنکور به دست گیرند باید با شیوه یادگیری به شکل تندخوانی را یاد بگیرد.  تندخوانی چیست و چه زمانی لازم است بهترین زمان برای تند خوانی قبل از شروع جمع بندی های نیمسال اول.  شاید به نظر شما الان برای تندخوانی زود باشد اما از همین الان می توانید زمان خود را برای  مطالعه بهینه سازی کنید و در مصرف زمان صرفه جویی کنید.

فواید تندخوانی برای کنکور 99

یکی از مهمترین نتیجه هایی که تند خوانی دارند صرفه جویی در زمان مطالعه است یعنی زمان بیشتری برای مطالعه در اختیارتان قرار می گیرد. تندخوانی افزایش سرعت درس خواندن ۵ تا ۶ برابر. البته تندخوانی کار ساده ای نیست. شما باید با تمرین و تکرار تند خوانی را یاد بگیرید.
یکی دیگر از فواید تندخوانی جلوگیری از عدم تمرکز است.زمانی که شما به روش تندخوانی درس بخوانیم فرصتی برای حواس پرتی به یاد ماندنی و مجبور هستید برای بالابردن دقت خود بیشتر تمرکز بالاتری داشته باشید. و این مساله باعث می شود تا دیگر دچار حواس پرتی نشوید.
یکی دیگر از فواید تندخوانی جلوگیری از خستگیوقتی ساعت مطالعه بالایی دارید سریع خسته می‌شوید. اما اگر به روش تندخوانی درس بخوانید کمتری تلف شده و بعد جسمی خسته نشده و سرحال تر به ادامه درس خواندن می پردازیم زیرا در صورتی که کند بخوانید ممکن است جسم شما کمتر خسته شده و دیگر تمایل به درس خواندن نداشته باشید.

بيشتر بخوانيد :

مطالعه منابع و آمادگي در آزمون سراسري را با يک برنامه‌ريزي مطلوب آغاز کنيد

از شنبه نه! از همين امروز درس بخوانيد

آغاز ثبت نام پذیرفته‌شدگان رشته های بدون کنکور از فردا

تست زنی و شیوه های درست آن

روش برخورد با مشکلات


حالا روش های صحیح تندخوانی برای کنکور 99 چیست؟

روش های تندخوانی برای کنکور 99

اول از همه باید خواندن با صدای بلند را ترک کنید. یکی از عادات درس خواند که با روش تندخوانی مغایرت دارد خواندن با صدای بلند است زیرا این کار علاوه بر آنکه باعث خستگی جسمی میشود امکان مطالعه شما در مکانهای عمومی و نیز می گیرد.
تلفظ و تکرار مطالب در ذهن نیز می تواند یکی از موانع اصلی تندخوانی باشند زیرا درست است که شما بلند نمی خوانید اما وقت زیادی را در هنگام مطالعه از شما میگیرد بهترین کار برای ترک این عادت تجسم کردن صحنه و تصویر آن چیزی است که می خوانید.
استفاده از وسیله های جهت نشانه گذاری مانند مداد پاکن انگشت گذاری و غیره کار بسیار نادرستی است در چه حالتی بتوانید سرعت حرکت را زیاد کنید این مسئله دیگر مانعی نیست.
هزار و یک مورد است که مانع پرخوری شما می شود . شما باید در این زمینه اعتماد به نفس کافی داشته باشید و با تمرین و تکرار این کار را یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.