نتایج در این بخش نمایش داده می شود

۲۸ شهریورماه مهلت ثبت‌نام متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: متقاضیان ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تا 28 شهریورماه می‌توانند با سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش ثبت‌نام کنند.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، صفی‌الله صفایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه پیام نور اظهار کرد: پیام نور دارای 430 هزار دانشجو در مقاطع، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در 500 واحد مرکز در کشور و 40 نمایندگی در خارج از کشور است.
وی به فعالیت 40 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های پیام نور کشور اشاره کرد و گفت: 20 هزار مدرس مدعو، 120 نفر عضو به صورت مربی، استادیار و دانشیار و 10 هزار کارمند در دانشگاه‌های پیام نور استان  فعالیت دارند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان بیان کرد: دانشگاه پیام نور دارای 140 مرکز مشاوره و 314 نشریه داخلی است؛ همچنین 34 انجمن علمی، 27 کانون دانشجویی و 11 نشریه دانشجویی در این دانشگاه فعال است.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور همدان دارای 14 واحد مرکز با 12 هزار و 358 دانشجو در مقطع کارشناسی است، افزود: یک‌هزار و 400 دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد مشغول فعالیت هستند.
صفایی تعداد رشته محل‌های کارشناسی را 263 رشته دانست و تصریح کرد: در مقطع کارشناسی 42 رشته داریم و امسال با اضافه شدن رشته فیزیک هسته‌ای، پذیرش دانشجو در 43 رشته را در استان خواهیم داشت.
وی به کمتر بودن کلاس‌ها در دانشگاه پیام نور اشاره کرده و ادامه داد: دانشجویان زمان بیشتری دارند و می‌توانند از لحاظ فرهنگی نسبت به سایر دانشگاه‌ها فعال‌تر هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان خاطرنشان کرد: کانون هلال احمر مرکز همدان به عنوان برگزیده و منتخب کانون هلال احمر در جشنواره رویش در بین 68 دانشگاه کشور عنوان برتر را کسب کرد.
اعطای وام‌های 1.4 درصد به دانشجویان پیام‌نور
وی اختیاری بودن حضور در کلاس‌های نظری را از مزایای تحصیل در این دانشگاه برشمرد و یادآور شد: اعطای وام‌های 1.4 درصدی، سهولت در تغییر رشته و مهمانی در شهرهای مورد نظر و پایین بودن شهریه دانشجویی از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه است.
صفایی با اشاره به کسب رتبه اول کنکور سراسری در مقطع ارشد توسط رسول زارعی دانشجوی پیام نور مرکز کبودراهنگ در رشته حسابداری، اظهار کرد: رضا زارعی دانشجوی مرکز اسدآباد نیز به عنوان بهترین بازیکن بسکتبال 3 نفره جهان انتخاب شد.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور دانشگاه کیفی و محتوایی است گفت: 30 درصد رتبه‌های بالای دانشگاه‌های دولتی در مقاطع کارشناسی ارشد از دانشگاه پیام نور است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان بیان کرد: دانشجویان می‌توانند علاوه بر تحصیل در دانشگاه پیام نور همزمان در دانشگاه دولتی و در رشته تحصیلی دیگری تحصیل کنند.
وی با بیان اینکه از نظر کیفی جزو دانشگاه‌های خوب کشور هستیم گفت: 57 آزمایشگاه با یک‌هزار و 400 متر مربع با دستگاه‌های عالی و خوب در استان موجود است.
صفایی با تأکید بر اینکه 20 درصد دانشجویان از طریق وزارت علوم جذب و 80 درصد از طریق ثبت‌نام در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل می‌شوند بیان کرد: متقاضیان ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تا 28 شهریورماه می‌توانند با سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش ثبت‌نام کنند.

بيشتر بخوانيد :

ساماندهی سهمیه‌های کنکور در طرح مطالعاتی نظام کنکور در ایران

امسال، هیچ‌گونه اقدامی نسبت به اعتراضات داوطلبان نمی‌توان انجام داد
شرایط قبولی ذخیره دانشگاه آزاد
جدول آماری داوطلبان و پذیرفته شدگان در کنکور ۹۸
تصمیم گیری صحیح به جای تصمیم کبری!


موسسات فراگیر هیچ گونه مجوزی از دانشگاه ندارند
وی با اشاره به فعالیت موسسات فراگیر در سطح شهر، افزود: این موسسات هیچ گونه مجوزی از دانشگاه نداشته و آزمون‌های فراگیر از طریق سازمان سنجش انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان تصریح کرد: از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با سه بانک انصار، صادرات و مهر ایران به دانشجویان وام تحصیلی ارائه می‌شود؛ شهریه متوسط دوره کارشناسی 620 هزار تومان برای 6 ماه و در کارشناسی ارشد 2 میلیون و 200 هزار تومان است.
وی به پیش‌بینی 5 هزار میلیارد تومان از سوی بانک صادرات برای دانشجویان پیام نور کشور به منظور ارائه وام اشاره کرد و ادامه داد: در مقطع کارشناسی برای هر ترم یک‌میلیون تومان با اقساط 60 ماهه برای 10 ترم و در مقطع کارشناسی ارشد نیز 2 میلیون 800 هزار تومان برای پنج ترم با مدت بازپرداخت 30 ماهه در بانک صادرات تعریف شده است.
صفایی خاطرنشان کرد: در مقطع دکترا نیز برای دانشجویان وام 7 میلیون و 500 هزار تومانی برای 9 ترم با مدت بازپرداخت 54 ماهه پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه در بانک انصار نیز سقف 20 میلیون تومان وام با مدت بازپرداخت 12 ماهه برای هر ترم یک میلیون تومان پیش‌بینی شده است یادآور شد: از مزایای ارائه وام دانشجویی افتتاح یک حساب 50 هزار تومانی در ابتدا و تنها معرفی یک ضامن برای وام‌های طول تحصیل است.
ارائه آموزش در دو رشته DBA و  MBA در دانشگاه پیام نور
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان اظهار کرد: دانشگاه پیام نور مختص حوزه آموزش نشده و اخیراً راه‌اندازی آموزش‌های آزاد نیز صورت گرفته است؛ در دو رشته DBA و MBA آموزش‌ها برای مدیران، روسای ادارات و عموم ارائه شده است.
وی در خصوص جذب دانشجویان فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد نیز گفت: از 15 مهرماه در 43 رشته دانشجو در این مقطع جذب می‌شود و محدودیت محل نداریم.
صفایی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه «پیام من» بیان کرد: در این سامانه دانشجویان، کارمندان و اساتید عضو هستند و اعلام نتایج، برنامه کلاسی، ارتباط دانشجویان با اساتید و کارمندان از مزایای راه‌اندازی این سامانه است و نیاز به مراجعه حضوری دانشجویان نیست.
وی به راه‌اندازی مراکز رشد اشاره کرد و افزود: دانشگاه پیام نور در استان دو مرکز رشد در شهرستان‌های ملایر و تویسرکان، یک مرکز در اسدآباد و یک مرکز در نهاوند راه‌اندازی کرده است؛ در همدان نیز مرکز رشد جایابی شده و به زودی افتتاح می‌شود.

بيشتر بخوانيد :

چگونه فکرمان را مدیریت کنیم؟

رمز و راز خوشبختی
چطور با انگیزه بمانیم تا به هدف‌مان برسیم؟


برگزاری 4 ایده پارک طی سال گذشته
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان تصریح کرد: سال گذشته چهار ایده پارک ملایر، نهاوند، همدان و تویسرکان برگزار شد؛ برای نخستین بار ایده پارک با شرکت غذایی سحر برگزار و ایده دهنده جذب شد.
وی با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور 12 شرکت فناوری و 11 هسته کارآفرینی داریم ادامه داد: سال گذشته در دانشگاه پیام نور مرکز ملایر یک‌میلیارد و 70 هزار تومان فروش در این بخش بوده است.
صفایی در خصوص توفیقات کسب شده دانشجویان دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: 30 درصد قبولی‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دولتی و آزمون‌های استخدامی مربوط به دانشجویان دانشگاه پیام نور بوده است.
وی با بیان اینکه 64 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور خانم هستند یادآور شد: با فعالیت دانشگاه پیام نور می‌توان گفت عدالت تحصیلی برقرار شده است؛ یکی از مشکلات ما دیوار بلند و وحشتناک کنکور بود که دانشگاه پیام نور این دیوار را برداشت.
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در ادامه اظهار کرد: با مشکل جذب نیرو مواجه هستیم و طی مدت خدمتم در این مرکز حتی یک نفر هم نیرو استخدام نکرده‌ایم و مشکل کمبود نیرو داریم.
وی با اشاره به 6.40 متر مربع فضای آموزشی به ازای هر دانشجو در دانشگاه پیام نور، گفت: به مرکز همدان با توجه به بالا بودن تعداد دانشجویان و ارائه خدمات در تمام مقاطع توجه داریم.
صفایی با بیان اینکه ساختمان 4 هزار متری مرکز در حال ساخت است افزود: امسال 2 میلیارد و 500 میلیون تومان مورد نیاز پیشنهاد شد که با کمک سازمان برنامه و بودجه و استانداری یک‌‌میلیارد و 400 میلیون تومان اختصاص یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.