نتایج در این بخش نمایش داده می شود

ساماندهی سهمیه‌های کنکور در طرح مطالعاتی نظام کنکور در ایران

ساماندهی سهمیه‌های کنکور در طرح مطالعاتی نظام کنکور در ایران عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به مرکز پژوهش‌های مجلس ماموریت داده شده که شیوه برگزاری کنکور و مسائل حاشیه‌ای آن را بررسی کند و موضوع ساماندهی سهمیه‌ها هم در این طرح تصمیم‌گیری و بررسی می‌شود.

شعارسال: میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اعتراض داوطلبان کنکور ارشد ۹۸ نسبت به سهمیه ها در این آزمون، اظهار داشت: ماموریتی به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی داده شده که کلیت موضوع نظام کنکور و مسائل حاشیه آن را بررسی کند. به گفته وی، در این طرح قرار است ضرورت تحول شیوه برگزاری کنکور و نظام کنکور در ایران بررسی شود؛ زیرا برخی این رویه را سبب افت کیفیت آموزشی می‌دانند که حاصلی جز مدرک‌گرایی نداشته است.

بيشتر بخوانيد :

امسال، هیچ‌گونه اقدامی نسبت به اعتراضات داوطلبان نمی‌توان انجام داد

جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور در علوم‌پزشکی شهیدبهشتی اعلام شد
پنجشنبه آخرین فرصت ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور سال ۹۸
جدول آماری داوطلبان و پذیرفته شدگان در کنکور ۹۸
مدت زمان دانشگاه رشته پزشکی
مدت زمان دانشگاه رشته پزشکی

میرزاده خاطر نشان کرد: یکی از محورهای این طرح، ساماندهی سهمیه‌ها است که باید درباره آن تصمیم‌گیری شود. *حل ریشه‌ای مشکل براساس کار مطالعاتی مرکز پژوهش‌های مجلس وی در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی، چه پیشنهادی برای رفع مشکل فعلی وجود دارد؟

گفت: منتظر هستیم که مطالعات این طرح در مرکز پژوهش‌ها به اتمام برسد و طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیاید و تمامی مسائل کنکور را در آن طرح بررسی کنیم که تمامی موضوعات حاشیه‌ای کنکور هم در این طرح بررسی خواهد شد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این طرح تایید شود کار ماندگاری در نظام کنکور در ایران انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، دیروز علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اعتراض‌های گسترده نسبت به نتایج کنکور ارشد و سهمیه ایثارگران در این آزمون، گفته بود: «آنچه که در مجلس تصویب شد، با آنچه که در ماده 90 قانون برنامه ششم چاپ شده متفاوت است.» و وعده پیگیری این موضوع در کمیسیون آموزش با حضور مسئولان مربوطه را داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.