نتایج در این بخش نمایش داده می شود

سهمیه بسیج فعال در کنکور حذف شد

در این گزارش به بیان توضیحاتی درباره سهمیه بسیجی فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد و همچنین مزایای این سهمیه و اینکه چطور به تاریخ پیوست می‌پردازیم.
قبولی در دانشگاه همواره با سهمیه‌هایی همراه بوده است که یکی از این سهمیه‌ها سهمیه پذیرش بسیجیان فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد است.
در ادامه این گزارش به بیان توضیحاتی پیرامون این سهمیه می‌پردازیم.
در انتخاب رشته دانشگاه آزاد می‌توان از سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته استفاده کرد. اما سهمیه بسیج فعال به چه کسانی تعلق می‌گیرد:
برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید هر کس حداقل 100 امتیاز کسب کرده باشد. ملاک امتیاز‌ها به صورت زیر است:
به ازای هر ماه عضویت عادی 1 امتیاز
به ازای هر ماه عضویت فعال 2/5 امتیاز
به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه 3/5 امتیاز
به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه 4 امتیاز
لازم به ذکر است اولا برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید حتما بسیجی فعال باشید حتی اگر 100 امتیاز را کسب کرده باشید.

بيشتر بخوانيد :

۲۸ شهریور آخرین فرصت ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور

براندازی کنکور چرا بی‌نتیجه مانده؟
اعتراض داوطلبان نظام قدیم کنکور چه بود و به کجا رسید؟
آزمون‌هاي آزمايشي: مفيد يا غيرمفيد؟


همچنین باید حداقل 1 سال سابقه بسیجی فعال را داشته باشید. یعنی ملاک استفاده از سهمیه بسیج فعال حداقل 1 سال سابقه فعالیت باید باشد و بقیه آن را می‌توان از از سابقه عضویت عادی تامین کرد.
زمان اقدام برای استفاده از سهمیه بسیج فعال بعد از اعلام اولیه نتایج کنکور سراسری است. به این شکل که بسیجی‌های فعال که طبق جدول امتیازات گفته شده می‌توانند حداقل 100 امتیاز کسب کنند باید به ناحیه سپاه پاسداران منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند و سپس کد 12 رقمی استفاده از سهمیه بسیج فعال را اخذ کرده و وارد فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود کنند؛ بنابراین در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیجی‌های فعال می‌توانند شانس قبولی خود در دانشگاه آزاد را نسبت به کسی که سهمیه عادی دارد تا 10 درصد بیشتر کنند.
سهمیه بسیج فعال باعث می‌شود برای قبولی در رشته محل‌های مقطع کارشناسی کافیست 90 درصد تراز آخرین نفر قبولی و در رشته محل‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی باید 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی را برای استفاده از سهمیه بسیج فعال کسب کنیم. برای اینکه شما را با تاثیر این سهمیه کم زحمت و بی دردسر آشنا کنیم مثال زیر را می‌آوریم:
سال 94 آخرین تراز قبولی پرستاری شاهرود برای کسانی که از سهمیه عادی (سهمیه مناطق) استفاده می‌کردند 6725 بود که حدودا رتبه 65000 کشوری می‌شود. حال آخرین تراز قبولی در همان پرستاری شاهرود برای کسی که از سهمیه بسیج فعال استفاده می‌کرد 6055 بود که حدودا رتبه 102000 کشوری می‌شود!
در رشته محل‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی تراز آخرین نفر قبولی که از سهمیه بسیج فعال استفاده می‌کرده است نهایتا در حدود 300 الی 400 تا نسبت به کسی که از سهمیه عادی استفاده می‌کند کمتر است، ولی درهرصورت نباید اصلا از تاثیر سهمیه بسیج فعال غافل شویم و تا جایی که ممکن است اگر شرایط کسب این سهمیه را داریم برای گرفتن کد 12 رقمی سهمیه بسیج فعال پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.
سهمیه بسیجیان فعال در دانشگاه آزاد حذف شد
به گزارش خبرنگار میزان، پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98 شاهد حذف سهمیه بسیج فعال از این دفترچه شدیم؛ بنابراین در انتخاب رشته کنکور 98 سهمیه بسیج فعال وجود ندارد.
این موضوع باعث انتقادات بسیاری از سوی بسیجیان فعال شد؛ که در نهایت یکی از مسئولان دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار میزان، در پاسخ به این سوال که حذف سهمیه بسیجیان فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال 98 صحت دارد یا خیر؟ گفت: بله؛ سهمیه بسیجیان فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد حذف شده است.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که علت این حذف سهمیه چیست؟ گفت: حذف سهمیه بسیجیان فعال در انتخاب رشته کنکور سراسری 98 بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.