نتایج در این بخش نمایش داده می شود

داوطلبان کنکور پس از دریافت نتیجه اولیه چه کنند؟

کارنامه اولیه آزمون سراسری سال ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org کارنامه خود را مشاهده کرده و از آن پرینت بگیرند.

 نحوه دریافت کارنامه

البته داوطلبان باید شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره داوطلبی، نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد یا شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه را داشته باشند تا از یکی از سه طریق اعلام شده بتوانند کارنامه خود را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید :

ظرفیت پذیرش پنچ گروه آزمایشی کنکور ۹۸ اعلام شد

پاسخگویی به سوالات ( مشاوره ای ) آزمون سراسری ۹۸

کلید نهایی سوالات آزمون سراسری سال ۱۳۹۸

اعلام نفرات برتر آزمون سراسری سال ۱۳۹۸

پس از دریافت کارنامه چه روندی باید انجام شود؟

در کارنامه ضمن اعلام رتبه، مشخص شده است که داوطلبان برای انتخاب رشته در کدام دانشگاه‌ها مجاز شده‌اند، بنابراین داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی (رشته‌های با آزمون) هستند می‌توانند از روز یکشنبه ۲۰ مرداد برای انتخاب رشته اقدام کنند.

 تأکیدات پیش از انجام انتخاب رشته

داوطلبان باید پیش از تکمیل فرم انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) را مطالعه کنند.

این دفترچه شامل بخش پیوست‌ها (توضیحات و شرایط و ضوابط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی)، هم هست که برای هر یک از گروه‌های آزمایشی به تفکیک از صبح روز پنج شنبه ۱۷ مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان باید این بخش را هم مطالعه کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته شامل شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و توضیحاتی درباره نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته توسط داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره‌هاست.

داوطلبان می‌توانند کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش نویس مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج کرده و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی در روز یکشنبه ۲۰ مردادماه که روز آغاز انتخاب رشته است، کدرشته‌های انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته بازنویسی کنند.

انتخاب رشته چگونه انجام می‌شود؟

داوطلبان از یکشنبه ۲۰ مردادماه تا پنج شنبه ۲۴ مردادماه مهلت دارند تا برای انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه است.

داوطلبان باید کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود را از رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز یا گروه‌های آزمایشی مجاز در دوره‌های مختلف روزانه، شبانه، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، دانشگاه پیام نور ثبت کنند.

بدیهی است پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط داوطلب، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرار داده می‌شود.

این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود. داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر داوطلب داده می‌شود، ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی نیز داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحیح یا ویرایش کنند.

تسهیلات درنظر گرفته شده برای انتخاب رشته مطمئن

سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش نیز به منظور راهنمایی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ (برای رشته‌های با آزمون) از اوایل هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد.

ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ شامل مطالب مفید و کاربردی درباره انتخاب رشته از جمله تشریح محتوای کارنامه آزمون، آشنایی با بومی گزینی، انواع سهمیه ها، استفاده از انتخاب رشته مجازی و نکته‌های مهم در انتخاب رشته اصلی تدوین و در اواخر این هفته منتشر می‌شود.

علاقمندان به دانشگاه‌های پیام نور، غیرانتفاعی، فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی چه کنند؟

داوطلبانی که در زمان ثبت نام برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی اعلام علاقمندی نکرده‌اند در این مرحله می‌توانند با پرداخت هزینه مربوط به علاقمندی به این دوره‌ها به مبلغ ۱۳۸۰۰۰ (یکصدو سی و هشت هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) برای انتخاب رشته از این دوره‌ها اقدام کنند.

داوطلبان علاقمند به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران درصورتیکه مطابق کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان وتربیت دبیر شهید رجایی شده اند در این مرحله می‌توانند با پرداخت هزینه مربوط به علاقمندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها به مبلغ ۶۹۰۰۰ (شصت و نه هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) نسبت به انتخاب رشته از این دانشگاه‌ها اقدام کنند.

 نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزادی‌ها

داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از ۲۰ مردادماه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند، انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد.

انتخاب رشته برای ادامه تحصیل در کدرشته‌های بدون آزمون

پذیرش در رشته محل‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده در سال ۱۳۹۸ به صورت جدا از رشته محل‌های با آزمون و مستقل از این مرحله با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و با ملاک معدل کتبی دیپلم با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته انتخابی وی انجام می‌شود.

داوطلبان (اعم از اینکه در آزمون سراسری ثبت نام کرده یا نکرده‌اند یا در جلسه آزمون حاضر یا غایب بوده اند) می‌توانند با مراجعه به سامانه پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان که از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۷ فعال شده و هنوز فعال است، ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند.

مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته این دوره‌ها برای این داوطلبان تا ۲۸ شهریور است.

نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ اواخر شهریورماه منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.