نتایج در این بخش نمایش داده می شود

آخرین جزئیات ثبت‌نام جاماندگان کنکور سراسری؛ یک‌میلیون و ۳۰۰هزار نفر در آزمون سراسری ۹۸ شرکت کردند

معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۳۰۰هزار نفر در آزمون سراسری ۹۸ شرکت کردند که نزدیک به ۶۰۰هزار نفر رشته علوم تجربی، ۱۶۰هزار نفر ریاضی، ۲۷۰هزار نفر علوم انسانی، ۹۸هزار نفر هنر و ۱۶۰هزار نفر هم زبان هستند.

محمدرضا رحیمیان ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به پذیرش دانشجو در سال 98 اظهار داشت: در کنکور 98 پذیرش دانشجو در دو بخش انجام می‌شود، نخست پذیرش با سوابق تحصیلی برای رشته‌هایی که متقاضی کمتری دارند است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی این پذیرش 17 بهمن ماه انجام و برای پذیرش نیازی به شرکت در کنکور 98 ندارند، پذیرش آن هم از 20 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 20  مرداد ماه سال آینده ادامه دارد، پذیرش هر دو فارغ‌التحصیلان نظام قدیم و جدید براساس معدل کتبی نهایی دیپلم است.

معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد: بخش دوم پذیرش هم بر اساس آزمون سراسری و برای رشته‌های پرمتقاضی است که ثبت‌نام آن انجام شده و در 19 تا 22 اسفندماه هم سایت برای افرادی که به هر دلیلی از ثبت‌نام جامانده‌اند باز شده و آنها می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رحیمیان بیان کرد: افرادی که در هر دو نوع پذیرش قبول شوند اجازه دارند در هرکدام از رشته‌هایی که قبول شدند، ثبت‌نام کنند، تا کنون یک‌میلیون و 300هزار نفر در آزمون سراسری 98 شرکت کردند که نزدیک به 600هزار نفر رشته علوم تجربی، 160هزار نفر ریاضی، 270هزار نفر علوم انسانی، 98هزار نفر هنر و 160هزار نفر هم زبان هستند.

وی عنوان کرد: ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها هم اسفند ماه اعلام می‌شود اما در مجموع تعداد صندلی‌های دانشگاه‌ها بیشتر از تعداد متقاضیان کنکور 98 است، براساس مصوبات، خود دانشگاه‌ها مرجع پذیرش دانشجویان‌ براساس سوابق تحصیلی هستند اما به‌سبب این‌که سال 98 نخستین سال رویداد این اتفاق است سازمان سنجش هم کمک می‌کند.

معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: اگر فردی ترمیم معدل خود را قبل از پذیرش انجام دهد در نتیجه پذیرش اثرگذار است در غیر این صورت اثرگذاری آن برای دور بعد پذیرش در سال بعد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.