نتایج در این بخش نمایش داده می شود

۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان پذیرش می شوند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: سال آینده دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی 50 هزار نفر دانشجو را در دانشگاهای تابعه خود در سراسر کشور پذیرش می‌کند.

علی باقر طاهری‌نیا در نشست خبری اظهار کرد: نظام تربیت معلم در کشورمان در سال ۱۲۹۷ شمسی تحت عنوان دارالمعلمین آغاز به کار کرده که سپس با عناوینی همچون دارالمعلمات، دانشسراها، مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان به کار خود ادامه داده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: اگرچه اسامی تربیت معلم در کشورمان تغییر کرده، اما ماموریت آن تغییر نکرده است.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری آیین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این آیین، نکوداشت پیشکسوتان است که در هر استان به صورت میانگین ۲۰ نفر تجلیل خواهند شد.

طاهری‌نیا ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این برنامه، ضبط داده‌ها و آمار و اطلاعات تربیت معلم و جمع آوری و پردازش آنهاست که در این راستا ۳۱ جلد کتاب تاریخ تربیت معلم در ۳۱ استان کشورمان رونمایی می‌شود.

وی هویت سازی برای معلمان و دانشجویان تربیت معلم را از دیگر اهداف نکوداشت صدمین سال تاسیس تربیت معلم برشمرد و گفت: حُسن ختام برنامه‌های تربیت معلم در کشور، فردا در شهر سنندج برگزار می‌شود و مراسم ملی آن نیز در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد: دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر بالغ بر ۹۰۰ نفر عضو هیات علمی دارد که طی چند سال آینده به دو هزار و ۸۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش ۹۰۰ هزار نفر کادر آموزشی دارد که به طور میانگین سالانه ۷۰ هزار نفر از آنها بازنشسته می‌شوند، عنوان کرد: در افق ۱۴۰۴ حدود ۶۰۰ هزار نفر از کادر آموزشی کشور بازنشسته می‌شوند که راه حل اصلی برای جایگزین کردن آنها استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی است.

طاهری‌نیا ادامه داد: در مهرماه امسال حدود ۴۱ هزار نفر را از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی در دانشگاه فرهنگیان پذیرش کردیم که با سال‌های ۹۵ و ۹۶ قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی ۵۰ هزار نفر دانشجو را پذیرش می‌کند تا کمبود نیروهای جایگزین با بازنشستگان را در چند سال آینده کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.