نتایج در این بخش نمایش داده می شود

نمایندگان بر نوع تاثیر سابقه تحصیلی در کنکور بحث دارند/ تلاش مجلس برای تاثیر مثبت سابقه تحصیلی در کنکور

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هیچ نماینده‌ای نمی‌گوید سابقه تحصیلی در کنکور تاثیری نداشته باشد؛ بر روی نوع تاثیر بحث داریم که تاثیر مثبت باشد یا تاثیر قطعی.
قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به صحبت‌های دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش که گفته بود تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که سابقه تحصیلی در کنکور بی‌تاثیر شده و هیچ نقشی در پذیرش دانشجو نداشته باشد گفت: اطلاعات ایشان نسبت به آنچه که بین مجلس و کمیسیون می‌گذرد احتمالا اطلاعات کامل و جامعی نیست. من ضمن احترامی که برای ایشان قائل هستم انتظار دارم که اطلاعات دقیق بگیرند.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: اولا هیچ نماینده‌ای نگفت که سابقه تحصیلی در کنکور تاثیری نداشته باشد؛ بر روی نوع تاثیر بحث داریم که تاثیر مثبت باشد یا تاثیر قطعی. اعلام کردیم تا زمانیکه آموزش و پرورش زیرساخت‌ها را آماده نکند، آزمون‌ها به صورت استاندارد چه از نظر طرح سوال، چه از نظر یکنواختی تصحیح اوراق و چه از نظر امنیت برای برگزاری کنکور در کل کشور، برقرار نشود، نمی‌شود به صِرف سوابق تحصیلی اتکا کرد.
معدل تاثیر قطعی، یعنی کسی معدل 19 به پایین داشته باشد، هیچگاه نمی‌تواند پزشک، دندان‌پزشک و داروساز شود
وی تصریح کرد: وقتی می‌گویی معدل تاثیر قطعی، یعنی کسی معدل 19 به پایین داشته باشد، هیچگاه نمی‌تواند پزشک، دندان‌پزشک و داروساز شود؛ آیا این درست است که جلوی تحصیل افراد گرفته شود؟ دانش‌آموزی که 16 یا 17 سال سن داشته و شرایط مناسبی نداشته و نتوانسته خوب درس بخواند یا عقل او نرسیده است، الان 20 ساله شده و می‌خواهد بخواند و در یک رشته خوب قبول شود آیا باید به او بگوییم نباید به دانشگاه بروی؟
تا زمانیکه آموزش و پرورش زیرساخت‌ها را آماده نکند، نمی‌شود به صِرف سوابق تحصیلی دانش آموز اتکا کرد
احمدی لاشکی توضیح داد: گفته می‌شود ترمیم معدل می‌گذاریم، اما ترمیم معدل با چه هزینه‌ای؟ آیا شما همه یک جور آموزش می‌دهید؟ در شرایطی که اوایل آبان است، هنوز مدرسه‌ای داریم که معلم به کلاس درس نرفته است در حالی که یک سری مدارس خاص داریم مثل شاهد، مثل مدرسه هیات امنایی، مثل سمپاد و … که از شهریور ماه برای دانش‌آموزان خود کلاس گذاشته‌اند. آیا باید از این دانش‌آموزان یک مدل امتحان گرفته شود؟ این عدالت می‌شود؟
نمایندگان معتقدند اگر دانش‌آموز معدل بالا داشت تاثیر مثبت آن لحاظ شود
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها آماده باشند گفت: نمایندگان معتقد هستند که اگر دانش‌آموز معدل بالا داشت تاثیر مثبت آن لحاظ شود اما جلوی دانش‌آموزی که معدل وی پایین بود گرفته نشود. این موضوع روز سه شنبه در کمیسیون مطرح شد و مقرر شد شورای سنجش و پذیرش که مسئولیت این کار را دارد، جلسه‌ای بگذارد و حداکثر ظرف دو هفته اعلام نتیجه کند و ما منتظریم که به صورت مثبت اعلام نتیجه کند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دوستان آموزش و پرورش نیز در شورای عالی آموزش و پرورش دنبال آن باشند که بتوانند آزمون را برای دوره متوسطه یعنی کلاس 10، 11 و 12 به صورت آزمون نهایی و استاندارد برگزار کنند و بعد از آن بیایند و بحث تاثیر قطعی را داشته باشیم./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.