نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اعمال تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ خلاف شرع است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعمال تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ را با توجه به عدم اطلاع دانش آموزان خلاف شرع خواند.
سیدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه فوق‌العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو با موضوع بازنگری قانون تاثیر قطعی سوابق تحصیلی کنکور ۹۸ در هفته آینده، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از دانش آموزان از تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 98 بی اطلاع بودند، اعمال این دستورالعمل و اجرای آن در کنکور 98 خلاف شرع محسوب می‌شود.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس مراجعاتی بسیاری از سوی دانش آموزان داشتند که از مسئله تاثیر قطعی  30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ گله‌مند بودند، متأسفانه در این زمینه اطلاع رسانی به درستی صورت نگرفته و دانش آموزان خود را با این قانون وفق نداده‌اند؛ بنابراین اجرای این طرح در کنکور 98 اقدام نادرستی است.
عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در دستور کار قرار گرفت که نمایندگان عضو رأی به عدم تأثیر قطعی در کنکور 98 دادند، ادامه داد: اکثریت کمیسیون نظر به این داشتند که اجرای این طرح به زمانی دیگر موکول شود که اطلاع رسانی صحیح به دانش آموزان انجام گرفته شود.
دانش آموزان نباید قربانی بی قانونی دستگاه‌‎ها شوند
ابطحی افزود: اکثریت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقدند که در کنکور 98 باید تأثیر سوابق تحصیلی به صورت مثبت باشد که احتمال می‎رود شورای سنجش و پذیرش دانشجو نیز با بازنگری در قانون تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 98 نظر کمیسیون را اعمال کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مسئول، نباید دانش آموزان را قربانی عدم اجرای قانون کنند و تصمیم به اجرای به یکباره قانون حذف تدریجی کنکور بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.