نتایج در این بخش نمایش داده می شود

معترضان به نتایج کنکور در زمان مقرر انتخاب رشته کنند/ آغاز انتخاب رشته کنکور از فردا

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: معترضان به نتایج کنکور سراسری در زمان مقرر و اعلام شده نسبت به انتخاب رشته تحصیلی اقدام کنند.

حسین توکلی در گفتگو با میزان درباره چگونگی رسیدگی به شکایت داوطلبان درباره نتایج کنکور اظهار داشت: سازمان سنجش تنها به درخواست‌های منطقی در زمینهٔ اعتراض به نتایج کنکور ۹۷ که دلایل منطقی و محکمی برای اعتراض خود داشته باشند، پاسخگو خواهد بود. در هر دو صورت، فرقی نمی‌کند که آیا به درخواست داوطلب پاسخ مثبت داده شود و یا منفی، داوطلبان نباید منتظر نتیجه اعتراض خود بمانند و پس از آن نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

وی افزود: انتخاب رشته هیچ منافات و تداخلی با اعتراض داوطلب ندارد؛ بنابراین داوطلبان معترض می‌توانند در زمان مقرر شده برای انتخاب رشته، رشته محل‌های خود را انتخاب کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: به اطلاع تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام (داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۷ ثبت نام کرده‌اند، ولی در جلسه آزمون غایب بوده‌اند و همچنین متقاضیانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام نکرده اند)، می‌رساند ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در سال ۱۳۹۷ (موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب دهم شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی)، صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی از روز دوشنبه ۱۵ مرداد آغاز می‌شود و در روز چهارشنبه مورخ ۲۴ این ماه پایان می‌پذیرد.

وی در ادامه گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش فوق از روز یکشنبه مورخ ۱۴ مرداد بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته است؛ لذا کلیه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های فوق به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت هزینه ثبت‌نام به مبلغ ۲۲۰.۰۰۰ (دویست و بیست هزار ریال) از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته) به روش اینترنتی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد داوطلبان مجاز آزمون سراسری، کارنامه اولیه خود را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: انتخاب رشته آزمون سراسری از ۱۵ مرداد آغاز می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.