نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو برای دانشگاه فرهنگيان در كنكور

ضوابط پذيرش دانشجو براي دانشگاه فرهنگيان در كنكور : شرایط پذيرش دانشجو براي دانشگاه فرهنگيان در كنكور,دانشگاه فرهنگيان در كنكور 97وزارت آموزش و پرورش براي تأمين و تربيت بخشي از نيروي انساني مورد نياز آموزشي خود متناسب با مباني و ارزش هاي اسلامي و نياز دوره هاي مختلف تحصيلي در دوره کارشناسی پیوسته براي دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، از میان داوطلبان واجد شرایط دانشجو مي پذيرد. داوطلبان در صورت احراز صلاحیت های عمومي و اختصاصي و ساير شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما و اطلاعيه هاي بعدي آزمون، مي توانند پس از انتخاب رشته ادامه تحصيل نمايند.
شرايط پذيرش دانشجو برای دانشگاه فرهنگيان در كنكور
الف) شرايط عمومی:
1) تابعيت جمهوري اسلامي ايران.
2) اعتقاد به دين مبين اسلام يا يكي از اديان شناخته شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.
3) التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.
4) داشتن سلامت كامل رواني، جسماني و توانايي انجام كار معلمي.
5) نداشتن سابقه محكوميت جزائي يا كيفري مؤثر.
6) عدم اعتياد به مواد مخدر، دخانيات و الكل.
7) برخورداري از حُسن شهرت، عامل بودن به اخلاق و رفتار نیکو، متناسب با شأن معلمی.
ب) شرايط اختصاصی:
داشتن حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش در زمان ثبت نام در آزمون (مشروط به تدوام اشتغال در آموزش و پرورش) برای ورود به دانشگاه فرهنگیان الزامی می باشد.
 دریافت فرم معلم مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل شاغلین رسمی و پیمانی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت براساس شرایط مندرج در دستورالعمل مربوط (داوطلبان می توانند برای دریافت فرم معلم به کارگزینی اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه نمایند). عدم ارائه فرم معلم توسط محل خدمت به منظور نداشتن شرایط ثبت نام در آزمون می باشد.
 در زمان ثبت نام، شروع به تحصیل و حین تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی، متقاضیان نباید اشتغال به تحصیل در هر یک از دوره های کاردانی و بالاتر (از جمله پیوسته و یا ناپیوسته) را داشته باشند.
قبولی داوطلبان به تعداد پذیرفته شدگان در هر یک از کدرشته محل های مربوط به ویژه فرهنگیان بستگی دارد.یعنی اگر تعداد پذیرفته شدگان به حدنصاب لازم (حداقل 15 نفر) نرسد قبولی داوطلبان لغو خواهد شد.
پردیس های دانشگاه فرهنگیان مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران محل در نظر گرفته شده برای تحصیل پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی ویژه شاغلین رسمی و پیمانی می باشد.
سایر داوطلبان اعم از معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی قراردادی، آزاد و … مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نخواهند بود و کلیه رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان در همه گروه های آزمایشی، مخصوص شاغلین رسمی و پیمانی آموزش و پرورش می باشد.
متقاضیانی که مدرک کارشناسی و بالاتر را دارند، مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نمی باشند.
مدارک ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
طبق اطلاع رسانی سایت دانشگاه فرهنگیان ، تمامی پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان مدارک به شرح ذیل را می بایست در زمان ثبت نام ارائه نمایند :
1) اصل شناسنامه و تصویر از تمامی صفحات آن
2) اصل کارت ملی و تصویر از روی و پشت آن
3) اصل مدرک پیش دانشگاهی و تصویر آن
4) اصل مدرک دیپلم و تصویر آن
5) اصل مدرک کاردانی پیوسته برای فارغ لتحصیلان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش
6) اصل مدرک معافیت و یا اصل کارت پایان خدمت برای پذیرفته شدگان
7) اصل کارنامه دوره سه ساله متوسطه نظام جدید که نمرات کتبی و معدل کل در آن درج شده و به مهر و امضاء مدیر دبیرستان و آموزش و پرورش منطقه مربوط، ممهور شده باشد
8) شش قطعه عکس 4*3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.