نتایج در این بخش نمایش داده می شود

چند اصل مهم در تست زنی کنکور سراسری

با توجه به نزدیک شدن به کنکور سراسری داوطلبان کنکوری ها می‌خواهند راه و روش تست زنی در کنکور را به طور بهتر بدانند از همین رو در این مقاله می خواهیم ۲۰ اصل مهم در تست زنی کنکور را برای کنکور ۹۷ توضیح دهیم. زیرا تمامی داوطلبان کنکوری در طول دوران تحصیل با امتحانات تشریحی روبه‌رو بودند یکی از دغدغه های اصلی آنها این است که چگونه تست بزنیم تا بتوانیم درصد بهتری در کنکور سراسری کسب کنیم؟
چند اصل مهم در تست زنی کنکور
1) برای اینکه یک تست زنی موفق داشته باشید حتما از تکنیک ضربدر منها استفاده کنید. برای اطلاع از نحوه استفاده از تکنیک ضربدر منها مقاله مربوط به این مسئله را مطالعه کنید
2) به هیچ عنوان اجازه ندهید استرس مانع تست زنی شما شود از مهم‌ترین کار در سر جلسه کنکور سراسری کاهش استرس در کنکور است که در مقاله آن به تفصیل توضیح داده ایم.
3) به سوالات شک دار جواب ندهید. اگر در زمان جوابدهی به سوالات با سوالاتی مواجه شدید که بین دو گزینه ای آن شک داشتید به شما پیشنهاد می دهید تا زمانی که از پاسخ صحیح آن سوال اطمینان حاصل نکرده اید پاسخ ندهید و جهت اطلاع از نحوه پاسخگویی به این سوالات مقاله چگونه به سوالات شک جواب دهیم را مطالعه کنید.
4) حتما به ترتیب سوالات دفترچه پیش بروید، این مسئله را کاملا جدی بگیرید زیرا یکی از اشتباهات رایج بین داوطلبان این است که سوالات را صورت پراکنده جواب می دهند و یا پاسخگویی را از آخر دفترچه آغاز می کنند. این موضوع را در نظر داشته باشید که طراحان کنکور به صورت روانشناسی شده چیدمان سوالات را قرار داده اند بنابراین به هیچ عنوان نباید جابجا جواب دهید
5) سوال ها و پاسخ ها را به صورت کامل مطالعه کنید تا دچار فریب به دست طراحان کنکور نشوید زیرا آنها سعی دارند که شماها را فریب دهند پس تا تمام گزینه ها را نخواندید به سوال جواب ندهید
6) اگر پاسخ تستی را نمی دانید و شک دارید که گزینه ای که می دانید درست است یا نه بهتر از وقت خود را تلف نکنید و از آن سوال رد شوید و با این کار وقت بیشتری را برای پرداختن به سوالات آسان تر خواهید داشت.
7) به شدت مواظب اشتباهات پیش‌پاافتاده باشید زیرا در ریاضی و فیزیک ممکن است به علت یک محاسبه ی کوچک خطا رخ دهد حال شما پاسخ غلط را نیز در گزینه می بینید این شروع یک فاجعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.