نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تا سه سال دیگر کنکور حذف خواهد شد

سید محمد جواد ابحطی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت حذف کنکور اظهار داشت: طبق قانون باید امسال کنکور حذف و برگزار نمیشد ولی با توجه به اینکه هنوز بستر لازم توسط وزارت خانه های علوم و آموزش و پرورش برای این مهم محقق نشده حذف کنکور به سال های دیگر وکول شده است.

 

وی با بیان اینکه مسئولین امر تعهد داده اند که تا دو سال دیگر شاهد برگزاری کنکور نباشیم ولی من فکر میکنم این کار تا سه سال طول بکشد، افزود: در جلسه ای که داشتیم توافق جمعی شد که برای رشته های ویژه در هر گروهی مانند رشته های علوم تجربی و ریاضی این کنکور برگزار شود.

 

ابطحی با اشاره به اینکه امروز 85 درصد ظرفیت دانشگاهها بدون کنکور تامین می‌شود، گفت: معتقد هستم که اگر مجلس پیگیری لازم را داشته باشد و این مطالبه ی جدی از دو وزارت خانه علوم و آموزش و پرورش صورت بگیرد میتوان گفت که در سه سال آینده شاهد برگزاری کنکور نباشیم.

 

در همین راستا زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز اواخر سال گذشته گفته بود: به نظر می‌آید فضای کمیسیون بر این است که ما باید به سمت حذف کنکور برویم اما مشکلاتی هم وجود دارد و باید بسترها فراهم شود تا این کار صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.