نتایج در این بخش نمایش داده می شود

چرا کنکور حذف نمی‌شود؟

ابطحی گفت: حذف کنکور بدون شک باعث حذف بسیاری از موسسات آموزشی مرتبط با کنکور می‌شود که بسیاری‌ها در آن‌ها سهامدار هستند بنابراین لابی وجود دارد که اجازه این کار را نمی‌دهند.
چرا کنکور حذف نمی‌شود؟
به گزارش جهان نيوز، سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر، با اشاره به موضوع حذف کنکور گفت: بحث حذف کنکور باید تاکنون اجرایی می‌شد و مهلت قانونی برای وزارت آموزش و پرورش در این رابطه وجود ندارد.

این نماینده مجلس افزود: وزارت آموزش و پرورش باید به تکلیف قانونی خود در جهت حذف کنکور عمل می‌کرد، اما ما مشاهده می‌کنیم که عظم جدی در این رابطه وجود ندارد.

عضو «کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس تصریح کرد: حذف کنکور بدون شک باعث حذف بسیاری از موسسات آموزشی مرتبط با کنکور می‌شود که بسیاری‌ها در آن‌ها سهامدار هستند بنابراین لابی وجود دارد که اجازه این کار را نمی‌دهند.

ابطحی با بیان اینکه اراده‌ای برای حذف کنکور ندارند بیان داشت: ما به‌طور جدی به موضوع حذف کنکور در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری وارد شدیم که امیدواریم این مسئله به مانند سابق نشود و حذف کنکور عملیاتی شود.

یک نظر برای "چرا کنکور حذف نمی‌شود؟" ارسال شده
  1. عباس بوربور گفت:

    واقعیت اینستکه مخالفت با حذف کنکور بدلیل لابی نیست بلکه به دلیل پیر فکری مسئولین است وگرنه حذف کنکور مساوی است با آزمون ورودی دانشگاهها پس با توجه به تعدد دانشگاهها ، آزمون های ورودی هم متعدد خواهد بود و این موضوع باعث می شود موسسات کنکوری درآمد بیشتری کسب کنند و به ازاء هر آزمون ورودی برای هر دانشگاه ، یک درآمد داشته باشند و بدین ترتیب درآمدشان از حال حاضر بیشتر خواهد شد . پس این فرضیه که این موسسات مقابل حذف کنکور ایستاده اند اشتباه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.