نتایج در این بخش نمایش داده می شود

راهکارهایی برای رهایی از بی حوصلگی

بابک نایینی روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل بی حوصلگی گفت: معمولا  اغلب بی حوصلگی ها حاصل نداشتن انگیزه است. افرادی که نشاط کافی ندارند و احساس می کنند هیچ چیزی خوشحالشان نمی کند  یا روند فعالیت هایشان کند شده است، کسل و بی حوصله می شوند.

وی افزود: نداشتن هدف و سرکوب شدن علایق و خواسته ها نیز از دیگر دلایل رکود و بی حالی افراد است. زمانی که احساس می کنیم در زندگی پیشرفت نمی کنیم و به آرزوهایمان نمی رسیم به طبع شادابی روحی خود را نیز از دست می دهیم.

نایینی در ادامه گفت: برای رفع این حالت گاهی لازم است تغییری در زندگی مان ایجاد کنیم. این تغییرات لزوما نباید اساسی و بنیادین باشند. تغییرات مفید همیشه خوب است هرچند کوچک و جزئی باشد؛ مثل تنوع دادن به فعالیت های روزانه، یک سفر چند روزه یا انجام کاری که مدت ها بود دوست داشتیم آن را انجام دهیم.

این کارشناس بیان کرد: از روشهای دیگر رهایی از رخوت ، تعیین هدف در زندگی است . زمانی که ما اهدافی برای خودمان تعیین کنیم  قاعدتا برای  رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد و این تلاش مداوم باعث سرزندگی ما خواهد شد.

نایینی تصریح کرد: برای داشتن شادابی و نشاط درونی بهتر است حس  مفید بودن را در خود افزایش دهیم  برای این کار میتوانیم با عضویت در کمپین هایی با اهداف بشردوستانه یا شرکت در  مراسم های خیریه ، این احساس را در خودمان تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: برای رفع اینگونه اختلال ها باید از ذهن و درون خودمان آغاز کنیم و سعی کنیم منشا تنش ها را شناسایی کرده و آن را از بین ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.