نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اگه از الان برای کنکور شروع کنم موفق میشم؟

اگه از الان برای کنکور شروع کنم موفق میشم؟
  • از الان بخونم موفق میشم؟
  • الان برای شروع کردن دیر نیست؟
  • این همه عقب افتادم واقعا میشه جبرانش کرد؟
محصل ایرانی : این روزها از این نوع سوالات تو ذهن خیلی از کنکوریها ایجاد میشه! در حال حاضر کنکوریها به سه دسته تقسیم میشن:
دسته اول کسایی هستن از همون اول طوفانی شروع کردن و تا الان جا نزدن و خوب خوندن! این دسته پیشتازان کنکور نام گرفتن!
دسته دوم عده ای از کنکوریها هستن که تا الان دست و پا شکسته خوندن و نتونستن انتظارات رو برآورده کنن! خیلی هاشون هم در حال حاضر امیدشون رو از دست دادن!
دسته سوم دوستانی هستن که تازه فیلشون یاد هندوستان کرده و تازه میخوان واسه کنکور شروع کنن!
خب حالا آیا واقعا میشه تو این مدت باقی مونده موفق شد؟!
اگه این سوال رو از من بپرسی با قاطعیت میگم میتونی! بله میتونی موفق شی! من باور دارم میتونی تو این زمان باقی مونده نتایج شگفت آوری بگیری و معجزه کنی… باید ثابت کنی که لایق بهترین ها هستی… فقط به شرطی که کوتاهی های گذشته رو فراموش کنی و با تلاش مضاعف گام برداری به سمت آینده ای که آرزوشو داری.
یکم فکر کن با خودت! واقعا ارزش نداره این مدت باقی مونده رو با تمام وجودت تلاش کنی و یک عمر مثل یه قهرمان زندگی کنی؟ تو رشته و دانشگاهی که دوست داری تحصیل کنی و باعث افتخار خودت و خانوادت بشی؟

یه وقتایی امیدت رو از دست میدی
یه وقتایی فکر میکنی دیگه نمیشه… ادامه دادن فایده نداره
یه وقتایی تموم آرزوهات یادت میره و خودت رو تو هیاهوی کنکور گم میکنی…
از خودت و بقیه میپرسی: واقعا میشه؟ اگه تلاش کنم میرسم؟ میتونم موفق شم؟
با قاطعیت بهت میگم میتونی، تو میتونی طعم شیرین رسیدن به هدفت رو حس کنی…
فقط باید خودت رو باور کنی!
خودت رو باور کن دوست من…تو فوق العاده ای.
تموم آرزوهات واقعی میشن اگر بخوای!
اگر تسلیم شدی، اگر تلاش نمیکنی و اگر جازدی یعنی تو هدفت رو نمیخوای…نمیخوای یه زندگی خوب داشته باشی! نمیخوای تحصیل تو یه رشته و دانشگاه خوب رو تجربه کنی!
با تمام وجود بجنگ! حتی اگر نتیجه دلخواهت رو نگیری، حسرت نمیخوری…سرت رو بالا میاری و با خودت میگی هرکاری که لازم بود انجام دادم اما خدا صلاحم رو بهتر از خودم میدونه.
باور کن خستگی و بی خوابی این روزا یادت میره تنها چیزی که میمونه نتیجه کنکور هست که یک عمر زندگیت رو تحت تاثیر قرار میده!

میدونی دلیل موفقیت بعضی کنکوری هایی که مثل تو این موقع از سال ناامید بودن چیه؟ اینه که باور کردن که این‌ زمان برای موفقیت و رسید‌ن به‌ هد‌ف کافی هست و از فرصت ها استفاده کردن و برای هدفشون جنگیدن! البته خیلی ها هم موفق نشدن چونکه باور نداشتن تو این زمان باقی مونده میشه موفق شد و با این کارشون سست و کند شدن و فرصت رو به رقبای دیگشون دادن… رقباشون هم به خوبی از این فرصت استفاده کردن و نتیجه تلاششون رو تو کنکور دیدن! هم موفق شدن ممکنه و هم موفق نشدن… این بستگی خودت داره که چقدر هدفت برات ارزش داره، چقدر حاضری روش وقت بزاری.
باور کن این زمان باقی مونده یه فرصت عالی برای جبران هست…فقط خودت رو باور کن و ایمان بیار به اینکه میشه تو این مدت باقی مونده هم موفق شد! مثل خیلی ها که تونستن موفق باشن! مثل رستگار رحمانی رتبه ۱ سال ۸۸
رستگار رحمانی تو یک خانواده ۱۲ نفره که پدرش کارگر ساختمانی بود زندگی میکرد… رستگار از بهمن ماه با معدل پایین برای کنکور استارت زد و رتبه یک تجربی شد! جالبه بدونید این نابغه تا قبل از بهمن دوران سربازی رو طی میکرد.
اینجوریه که بعضی آدما تو کنکور کولاک میکنن! نق زدن رو بزار کنار و خودت رو باور کن و از همین الان دوباره شروع کن…تصور کن آخرین کنکور زندگیته و تو باید هرکاری برای موفقیت لازمه همین امسال انجام بدی. هیچ وقت یه دونده دو ماراتن تو یه مسابقه ۶۰ کیلومتری، وسط مسیر (کیلومتر ۳۰) ناامید نمیشه! چون میدونه هنوز ۵۰ درصد مسیر باقی مونده و ممکنه تو این مسیر خیلی ها جا بزنن و کم بیارن در نهایت فرصت برنده شدن رو به اون بدن!
نگو که وضعیت تو با بقیه فرق میکنه، نگو که این حرف‌ها فقط امید‌ دادن الکیه! این حرف ها امید دادن الکی نیست بلکه واقعیتی هست که بارها برای کنکوریها تجربه شده! واقعیتی که با یک تغییر شروع شده و تا بهترین شدن پیش رفته…
تصور کن به هرچی بخوای میرسی…بزار بقیه فکر کنن تو دیوونه ای! آره تو دیوونه ای! دیوونه هدفت! تا بهش نرسی نباید جا بزنی…
اگه تا الان خوب نبودی و فرصت هارو هدر دادی میتونی جبران کنی به شرطی که دیگه هیچ فرصتی رو از دست ندی و اشتباهات گذشته رو تکرار نکنی… نسبت به رقبا تلاش بیشتری داشته باشی تا نه تنها بهشون برسی بلکه ازشون جلو بزنی! تلاشت را متوقف نکن چون موفقیت د‌ر یک قد‌می تو قرار داره.
زمان برای هیچکس منتظر نمیمونه همیشه یادت باشه یک روز ۱۴۴۰ دقیقه هست این دقایق برای تو حکم طلا رو داره، این دقایق سرمایه توئه، این دقایق آینده تو رو میسازه… پس سعی کن به احترام این دقایق سرنوشت ساز برای خودت ارزش قائل بشی و با تمام وجود تلاش کنی.
واقعیت اینه که هرچی به کنکور نزدیک میشیم ارزش ساعت مطالعه بالاتر میره، یعنی ۲ ساعت مطالعه الان برابر با ۸ ساعت مطالعه تو مهرماه هست! از این زمان باقی مونده بهترین استفاده رو ببر و با برداشتن گام های کوچیک یه موفقیت بزرگ رو برای خودت رقم بزن.
حرف آخر
اگر کاری رو با عشق انجام بدید حتما به نتیجه می رسید. هیچ چیز خوبی به آسونی به دست نمیاد پس با عشق درس بخونید و با اشتیاق فراوان تلاش کنید. انسان های افتخار آفرین کارهای خودشون رو با جدیت و سخت کوشی انجام میدن و بارها در راهشون شکست میخورن اما هیچوقت تسلیم نمیشن….
این تو و این زمان باقی مونده…خودت رو ثابت کن… ثابت کن که لیاقت موفقیت رو داری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.