نتایج در این بخش نمایش داده می شود

محرومیت از کنکور سراسری ۹۷

شرکت در کنکور سراسری همچنان مانند سال های گذشته متقاضیان زیادی از اقشار مختلف جامعه دارد که بسیاری از متقاضیان برای بار دوم یا بیشتر در این ماراتن بزرگ شرکت می کنند . از آنجایی که شرایط شرکت در کنکور سراسری عموما هر ساله با تغییرات جزئی همراه است ، بزرگ ترین دغدغه داوطلبانی که قصد دارند مجددا در ثبت نام شرکت کنند نگرانی محرومیت از کنکور سراسری است . باتوجه به نزدیکی به موعد ثبت نام کنکور سراسری قصد داریم در این مقاله علل محرومیت از کنکور سراسری 97 را بررسی کنیم و همچنین برای داوطلبانی که از شرکت در ثبت نام محروم هستند شرایط رفع محرومیت را معرفی کنیم . با ما در ادامه همراه باشید .
محرومیت از کنکور سراسری 97 شامل پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور 96 نمی شود
محرومیت از کنکور سراسری 97
در مقاله شرایط ثبت نام کنکور 97 به صورت جزئی توضیح داده ایم داوطلبانی که قصد دارند در کنکور 97 شرکت کنند باید چه شرایطی داشته باشند . اما در این مقاله فارغ از شرایط ثبت نام صرفا می خواهیم علل محرومیت از کنکور سراسری 97 را نام ببریم . در ذیل سعی کرده ایم به زبانی ساده دلایل این محرومیت را توضیح دهیم :
1)    داوطلبانی که از کنکور 63 به بعد دوبار از طریق کنکور سراسری ، در یک دانشگاه روزانه پذیرفته شده باشند . ( دقت داشته باشید تعداد دفعات شرکت در کنکور سراسری ملاک نیست ، حتی تعداد دفعات مجاز شدن در دوره های روزانه هم ملاک نیست ، بلکه منظور از این بند داوطلبانی است که دو بار در دوره های روزانه انتخاب رشته کرده در یک رشته محل روزانه پذیرفته شده نهایی شده اند ، فارغ از اینکه ثبت نام کرده یا نکرده باشند .)
2)    دانشجویان دوره روزانه در تمامی مقاطع تحصیلی
3)    فارغ التحصیلان رشته های پزشکی که مشمول طرح نیروی انسانی اجباری می باشند.
4)    داشتن منع نظام وظیفه برای آقایان
شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری 97

 

حالا اگر داوطلبی طبق موارد ذکر شده در بالا از ثبت نام کنکور 97 محروم باشد تکلیف چیست ؟ آیا راهی برای رفع محرومیت وجود دارد ؟ در پاسخ باید بگوییم که در بعضی از موارد بله و در سایر موارد خیر ؛ در ادامه به ترتیب به شرایط رفع محرومیت از ثبت نام کنکور سراسری و امکان پذیری آن به ترتیب ذکر شده در بالا می پردازیم :
رفع محرومیت از کنکور برای داوطلبانی که دوبار در مقطع روزانه پذیرفته شده اند :
اگر شما مشمول این نوع از محرومیت هستید در پاسخ باید بگوییم که متاسفانه شما درهرصورت از شرکت در کنکور سراسری به قصد قبولی در دانشگاه های سراسری محروم هستید ، اما خبر خوب اینجاست که شما می توانید در کنکور سراسری ثبت نام کنید ولی در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شرکت نکنید ، این بدین معنیست که دانشگاه آزاد مشکلی با این داوطلبان ندارد بنابراین این داوطلبان می توانند بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ، صرفا در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 شرکت کنند.

 

رفع محرومیت از دانشجویان روزانه :

 

طبق متن مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ، دانشجویان روزانه تمامی مقاطع تحصیلی تنها به شرطی می توانند در کنکور ثبت نام کنند که تا پایان بهمن 96 فرم انصراف از دانشگاه را تکمیل کرده و از دانشگاه خود انصراف قطعی دهند . اما اگر دانشجوی روزانه هستید و قصد ندارید از دانشگاه خود انصراف دهید ( حداکثر تا اطمینان از قبولی قطعی ) تنها راه پیشنهادی به شما این است که از خیر انتخاب رشته دانشگاه های سراسری بگذرید و صرفا در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنید .
رفع محرومیت از فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی :

 

اردیبهشت سال 96 خبری در سایت هیئت مرکزی گزینش وزارت بهداشت درج شد که در آن اعلام شد بر اساس تصمیم متخذه در کمیسیون موضوع ماده 2 و 3 آئین نام اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان درتاریخ 28/10/95 ” فارغ التحصیلان  رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت ،مشمول خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان درمقطع کاردانی و کارشناسی چنانچه متقاضی ادامه تحصیل ازطریق شرکت درآزمون کنکور سراسری باشند ، درصورت پذیرفته شدن در آزمون مذکور در مقطع دکتری ( پزشکی ، دندانپزشکی ،داروسازی ) می توانند مابقی خدمات موضوع قانون مذکور را پس ازاتمام تحصیل در رشته پذیرفته شده به انجام برسانند . در حال حاضر صفحه مربوط به این خبر در سایت وزارت بهداشت حذف شده است و مرکز مشاوره هیوا در حال استعلام مستقیم از وزارت بهداشت برای اطلاع از صحت و سقم آن در کنکور 97 است . دقت داشته باشید حتی درصورت اجرای این تصمیم ، محرومیت تنها برای داوطلبانی حذف خواهد شد که در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته نهایی شوند .

 

رفع محرومیت از داوطلبان مشمول نظام وظیفه :

 

رفع این محرومیت فقط در یک حالت ممکن است آن هم برای داوطلبانی که قبلا در مقطع کاردانی ، کارشناسی یا دکتری عمومی تحصیل نداشته اند و وارد غیبت نشده اند ، اما قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور 97 مشمول نظام وظیفه می شوند . این داوطلبان باید برای رفع محرومیت از کنکور 97 حتما در زمان مقرر دفترچه اعزام به خدمت را تکمیل کرده و همزمان در کنکور و انتخاب رشته 97 شرکت کنند ، درصورت قبولی در دانشگاه می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شده و از خدمت ترخیص شوند .
عواقب عدم رعایت قوانین محرومیت از کنکور 97

 

اگر شما به دلایل ذکر شده در بالا از شرکت در کنکور سراسری 97 محروم هستید و رفع محرومیت هم نمی توانید بکنید ولی همچنان قصد دارید در کنکور شرکت کنید باید قبول کنید که درصورت اثبات این تخلف ، از قبولی و ادامه تحصیل شما جلوگیری می شود . برای مثال یک دانشجوی روزانه که تا بهمن 96 انصراف قطعی نداده و در کنکور نیز شرکت کرده و در انتخاب رشته کنکور سراسری 97 نیز شرکت کرده ، حتی اگر رتبه 1 در کنکور کسب کند و در بهترین رشته و دانشگاه پذیرفته شود ، درصورت احراز تخلفش از ادامه تحصیلش ممانعت به عمل می آید .
12 نظر برای "محرومیت از کنکور سراسری ۹۷" ارسال شده
  1. مهمان گفت:

    سلام. ممنون از مطلب مفیدتون
    لطفا این سوال هم جواب بدید
    من ترم آخر دانشگاه روزانه ام. یعنی تا خرداد ۹۷ فارغ التحصیل میشم…
    با این شرایط باز هم شامل محرومیت میشم؟ یعنی باید انصراف می دادم؟ یا این که چون تا اون زمان فارغ التحصیلم مشکلی نداره؟

    1. soleimany گفت:

      سلام . بند ه دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه نمایید . در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه نیازی به انصراف نیست .

      1. مهمان گفت:

        چه عالی. ممنون از پاسخگوییتون

  2. فائز گفت:

    سلام …اگه تکمیل ظرفیت روزانه قبول بشین و ثبت نام نکنیم بازم میتونیم درخواست بدیم تا محرومیتمون لغو بشه؟؟؟جواب بدین لطفا

    1. soleimany گفت:

      سلام خیر . باید درخواست رع محرومیت بدی

  3. فریبا گفت:

    من نمیدونم تو فکس چی بنویسم، میشه کمکم کنید؟؟

  4. F.N گفت:

    سلام
    اگه ممکنه در مورد افرادی که یکبار دوره کارشناسی رو روزانه خوندن و یکبار دوره کارشناسی ارشد رو روزانه خوندن توضیح بدید که محرومیت دارند یا شرایط تغییر کرده؟
    سپاس

    1. soleimany گفت:

      سلام کارشناسی ارشد ها حق شرکت در دوره ی روزانه پزشکی و… مدارند و باید پردیس خودگردان و مازاد درس بخوانند .

  5. sadegh گفت:

    سلام آیا شکایت کسانی که فارغ التحصیل ارشد هستند برای تحصیل رایگان جواب میده؟

    1. soleimany گفت:

      سلام . بسته به پیگیری شما و دیوان اداری دارد

  6. سمیه گفت:

    سلام ضمن عرض خسته نباشی خدمت شما می خواستم بپرسم که بنده کنکور کارشناسی ناپیوسته سال ۹۶ شرکت کردم و روزانه قبول شدم البته بهمن ماه قبول شدم ولی بنا به دلایلی نرفتم حالا می تونم دوباره کنکور شرکت کنم؟

    1. soleimany گفت:

      سلام تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.