نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی یا انسانی

** تمامی دانش اموزانی که فارغ التحصیل رشته های انسانی و ریاضی هستند حق شرکت در کنکور سراسری تجربی را دارند .به کلمه ی فارغ التحصیل دقت کنید .منظور از فارغ التحصیل داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هست و تنها مدرک دیپلم کافی نیست. در واقع شما با داشتن مدرک پیش دانشگاهی از لحاظ قانونی توانایی شرکت در تمام 5 کنکور را دارید(ریاضی/تجربی/انسانی /هنر/زبان)
*** داوطلبانی هم که  مدرک پیش دانشگاهی خود را تا خرداد سال کنکور کسب نکرده اند اگر تا شهریور همان سال مدرک را کسب کنند مجاز به ورود دانشگاه به شرط پذیرفته شدن در کنکور هستند.
*** داوطلبانی که ورودی بهمن هستند  اگر تا دی ماه مدرک خودشون رو کامل کنند مجاز به ورود به دانشگاه هستند اما داوطلبان ورودی مهر نمیتوانند ترم اول را در نیم سال اول تحصیلی بگذرانند.
چند راه برای دسته ی دوم داوطلبان یعنی ورودی مهر وجود دارد
اول ازهمه اینکه اگر در دانشگاه غیر روزانه پذیرفته شدن باید به دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند ثبت نام کنند و ترم اول رو مرخصی بگیرند.و تا دی ماه مدرک پیش دانشگاهی خودشون رو کامل کنند.توجه داشته باشید که شهریه ثابت دانشگاه به ازای یک ترم مرخصی باید از ترم بعدی که وارد دانشگاه میشید یعنی بهمن ماه باید پرداخت شود.اما به دلیل انتخاب واحد نکردتون در ترم اول شهریه انتخاب واحد وجود ندارد.
اما دسته ی دوم داوطلبانی هستند که در دانشگاه روزانه پذیرفته شدند
این دسته از داوطلبان باید با دقت بیشتری پیگیر کار باشند تا بتوانند یک ترم مرخصی بگیرند زیرا اگر مرخصی برای ان ها ثبت نشود از کنکور سراسری سال اینده محروم میشوند و هم سطح با داوطلبانی  میشنود که در دانشگاه روزانه پذیرفته شدند و به دلیل علاقه نداشتن به رشته یا دانشگاه پذیرفته شده از ادامه ی تحصیل در ان دانشگاه صرف نظر کرده اند .
*** ممکن است یک سری دانشگاه ها به دلیل این که برای مثال شما درسی دو واحدی را با نمره ی  نزدیک به 10 پاس نکرده اید شما رادر  ثبت نام کنند و بعد از اینکه دی ماه درس مزبور را گذراندید پرونده ی شما را کامل کنند اما این کار توصیه نمیشود
زیرا ممکن است بعد از گراندن یک ترم با صرف وقت و هزینه نتوانید در ازمون دی ماه موفق شوید و مجبور به انصراف خواهید شد دوما ممکن است بعد از گذراندن ترم  با رد کردن ترم اول شما و حساب کردن شما به عنوان دانشجوی ترم دوم موافقت نکنندو کارنامه ی شما رو به تاریخ دی ماه رد کنندنه شهریور. و باز هم زحمت یک ترم شما به هدر میرود.
*** دانش اموزانی که در امتحانات شهریور خود به هر دلیلی موفق نمیشوند باید این موضوع را بدانند که بعد از ثبت نام کردن در مدارس بزرگسالان شما مانند مدرسه ی خود نمره ی مستمر دارید و دانش اموزانی که بصورت غیر حضوری در مراکز بزرگسالان تحصیل میکنند نمره ی مستمر برایشان رد میشود پس شانس قبولی بسیار بالا تری را نسبت به شهریور دارند
*** تمام  این موارد ویژه ی دانش اموزان رشته های نظری بود  اما دانش اموزان رشته های فنی برای شرکت در ازمون سراسر مثلا تجربی چه مراحلی را باید طی کنند
هیچ یک از دانش اموزان فنی که مدرک دیپلم فنی را دارند اجازه شرکت در این ازمون را ندارند زیرا یکی از شرایط مهم شرکت در این ازمون یعنی داشتن مدرک پیش دانشگاهی را ندارند .تنها راه حق شرکت این دسته از داوطلبان داشتن مدرک فوق دیپلم یاهمان کاردانی  است.
*** داوطلبان کنکور تجربی که فارغ التحصیل رشته ی ریاضی هستند در دوران دببرستان نسبت به رشته های دیگر ارتباط درسی بیشتری با تجربی داشته اند و در دروس عمومی و شیمی و قسمتی از ریاضیات و فیزیک اشتراک دارند اما دانش اموزان رشته انسانی و بخصوص رشته های فنی اشنایی کمتری با منابع کنکور تجربی دارند و به مطالعه و تلاش بیشتری نسبت به بقیه دارند البته کسب رتبه ی مطلوب برای این دسته از دانش اموزان کار اصلا بعیدی نیست  و تنها به پشت کار و مطالعه و برنامه ریزی صحیح ان ها بستگی دارد. در صورتی که یک بار بار کنکور پذیرفته شده اید تصمیم به شرکت دوباره در کنکور هستید به پست شرکت دوباره در کنکور سراسری مراجعه نمایند همچنین می توانید از پست بهترین منابع کنکوری نیز دیدن نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.