نتایج در این بخش نمایش داده می شود

روزنامه مردم نو: آیا باختن کنکوری های ۹۷ که تا امروز درس نخوانده اند، قطعیست؟

روزنامه مردم نو در گزارشی به بهانه اعلام زمان ثبت‌نام کنکور سراسری نوشت: این روزها کنکوری‌ها نه نگران خانه تکانی هستند و نه لباس‌های نوی شب عید، فقط یک چیز را می‌دانند و آن‌هم اینکه کنکور نزدیک است.
نزدیک‌شدن به تعطیلات عید نوروز و آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری گویی زنگ هشدار است برای کنکوری‌ها، یک زنگ خطر پر سروصدا که اعلام می‌کند چیزی تا روز آزمون باقی‌نمانده است؛ می‌گوید تا امروز باید مهر پایان بسیاری از کتاب‌ها را می‌زدید و دوره بسیاری از دروس را آغاز می‌کردید. این روزهاکنکوری‌ها نه نگران خانه تکانی هستند و نه لباس‌های نوی شب عید، فقط یک چیز را می‌دانند و آن‌هم اینکه کنکور نزدیک است.
از عملکرد خودتان تا امروز راضی هستید؟
اینکه تا امروز چه کرده‌اید، درس خوانده‌اید یا نه و آیا تلاشی که داشته‌اید تضمین کننده موفقیت چشم‌گیرشما خواهد بود یا نه را بگذارید کنار، مهم این است که از امروز تا روز برگزاری کنکور اتفاقات زیادی پیش‌روی تک تک داوطلبان قرار دارد که عدم توانایی در مدیریت بحران‌ها و عدم آگاهی در بهره‌مندی از فرصت‌هامی‌تواند نتایج کنکور را تغییر دهد. تا امروز باید بخش زیادی از دروس پایه را می‌خواندید و برای بعد از ایام تعطیلات عید برای دوره دروس و رفع اشکالات احتمالی برنامه‌ریزی می‌کردید، اگر در این مرحله هستید به شما تبریک می گوییم، اما این را فراموش نکنید که اگر امروز درموقعیت مطلوبی نسبت به رقبایتان هستید، هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از عبور از خط پایان و اعلام نتایج هم شما جلوتر از بقیه باشید، مگر اینکه با همین برنامه و بدون کژی و سستی راه را ادامه دهید، متاسفانه دانش‌آموزان توانمند و آینده‌دار بسیاری بوده‌اند که سال‌ها برای رسیدن به موفقیت در کنکور تلاش کرده‌اند، اما در پایان‌راه یا دچار غرور شده‌اند یا به‌واسطه سال‌ها درس‌خواندن و محرومیت از ابعاد دیگر زندگی و تحمل فشارهای روحی بسیار زیاد، ناگهان متوقف شده‌اند، پس اگر امروز از فعالیت خود تا به اینجا راضی هستید، از خودتان تشکر کنید، به خودتان روحیه و امید بدهید، در مورد دانشگاه‌هایی که دوست دارید تحقیق کرده و خود را در میان دانشجویان آن دانشگاه تصور کنید و از همه مهمتر خود را دوست داشته باشید و بدانید که موفقیت در کنکور به نفع خودتان و آرزوهایتان است و اگر امروز توقف کنید خودتان با دست خودتان سال‌های پر تلاش گذشته و رویاهای شیرین آینده‌تان را خراب کرده‌اید.
تنبلی کرده‌ام!
الف. م دبیر دوره‌های متوسطه دور دوم استان زنجان در گفت‌وگو با مردم‌نو، می‌گوید: ‘ تاکنون کم نبوده‌اند دانش‌آموزانی که در ماه‌های نزدیک به کنکور ناگهان جرقه‌ای در وجودشان حس می‌کنند و با اینکه قبلاً خیلی هم درس‌خوان نبودند، اما خود را با تلاش مضاعف به پای رقبای قدرتمندشان می‌رسانند و حتی در برخی موارد از آن‌ها جلو می‌زنند. سال‌ها شاهد آن بوده‌ام که دانش‌آموز رتبه اول کلاس، نتیجه‌ای بسیار ضعیف‌تر از دانش‌آموزان متوسط هم دوره خود در کنکور کسب می‌کند که این خود جای بررسی و آسیب‌شناسی از سوی کارشناسان دارد. پس اگر تاکنون به فکر بازیگوشی بوده‌اید و از کنکور فراری، بدانید هنوز برای جبران وقت هست، فقط کمی همت می‌خواهد و اراده قوی که چاشنی آن کنید و با تکیه بر برنامه‌ریزی اصولی سعی در جبران کاستی‌های گذشته و ارتقای سطح علمی خود داشته باشید. کنکور پیش از آنکه آزمون علمی باشد، آزمون باور ما به توانایی‌های خودمان است، به خودتان و آن انسان توانمند خفته در درونتان ایمان داشته باشید. واقعیت این است که در طول سال‌های برگزاری کنکور در ایران، انقلاب‌های ناگهانی بسیاری در دانش‌آموزان سوم متوسطه و پیش‌دانشگاهی رخ داده است که ناگهان درس‌نخوان‌ها را پای درس کشانده یا دانش‌آموزان توانمند را به یک‌باره از دور مسابقه نفسگیر کنکور حذف کرده است، این اتفاقات عموما در ماه‌های نزدیک به کنکور رخ می‌دهد،کسانی که تا چند ماه مانده به کنکور با هدف موفقیت در آزمون سراسری تلاشی نکرده و درسی نخوانده‌اند، ناگهان تصمیم می‌گیرند با تمام قوا برای کسب نتایج ارزشمند تلاش کنند و گروهی هم عموما از دانش‌آموزان توانمند با سابقه تحصیلی درخشان ناگهان دست از تلاش می‌کشند؛ باید دید شما کدام راه را انتخاب می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.