نتایج در این بخش نمایش داده می شود

همراه با شما تا آزمون سراسري (۱)

امروز 18 دي ماه است و تا زمان برگزاري آزمون سراسري 1397، که در روزهاي 7 و 8 تير ماه سال آينده برگزار مي‌شود، حداقل 171 روز (کمي بيش از پنج ماه و نيم) براي مطالعه يا بازنگري منابع آزمون سراسري از سوي داوطلبان اين آزمون مهم، فرصت باقي است. به همين خاطر، از اين پس سعي داريم در فواصل زماني کوتاه‌تري، با شما تا زمان برگزاري آزمون سراسري، با يادکرد نکاتي در اين زمينه، همراه باشيم؛ از همين رو، مناسب ديديم که به عنوان گام اول، مفاد اين ستون را در اين شماره، به يادآوري مواردي که اهميت دادن به آنها از سوي داوطلبان آزمون سراسري الزامي به نظر مي‌رسد، اختصاص مي‌دهيم:

1ـ تاکنون حدوداً چهار ماه از آغاز سال تحصيلي گذشته است و اندک اندک به ميانه آن نزديک مي‌شويم. حال، صرف نظر از آنکه اين چهار ماه را چگونه و با چه کيفيتي گذرانده و تا چه اندازه به دروس خود براي آمادگي در آزمون سراسري پيشِ رو پرداخته‌ايم، بايد به اين موضوع بينديشيم که چگونه از زمان باقي مانده استفاده مطلوب بکنيم؛ بنابراين، افسوس گذشته را خوردن جز پشيماني حاصلي ندارد؛ مهم اين است که چگونه با يک بازنگري در برنامه درسي و تحصيلي خود، از اين زمان باقي مانده تا آزمون سراسري، بهترين بهره را بگيريم.
2ـ در اين هنگام، اگر يک بار تاکنون به صورت عميق، تمام دروس امتحاني را خوانده‌ايم، بايد مرور دوباره آنها را در راس برنامه مطالعاتي خود قرار دهيم. انجام اين کار فوايد بسياري با خود در بر خواهد داشت، و اولين و مهم‌ترين فايده آن اين است که با مرور مجدد درس‌ها، در خواهيم يافت که در فراگيري کدام موارد يا در کدام دروس، ضعف يا قوت داريم. به اين ترتيب، سعي خود را بر رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت خويش معطوف خواهيم کرد تا در جلسه آزمون سراسري سال 97 با بهترين شرايط روحي و رواني حاضر شويم.
3ـ در اين مرحله مي‌توان يک بار به تست زني تمام دروس امتحاني آزمون سراسري آن گروه آزمايشي که در آن شرکت خواهيم کرد، پرداخت. به همين منظور، لازم است که يا در آزمون‌هاي آزمايشي نهادهاي کمک آموزشي معتبر شرکت کنيم، و يا آنکه خودمان با فراهم آوردن و جمع‌آوري تست‌هاي استاندارد در تمام دروس امتحاني، همراه با ايجاد شرايط مشابه جلسه آزمون سراسري در منزل و در همان زمان مقرر، که به منظور پاسخگويي براي هر سؤال از سوي سازمان سنجش در آزمون سراسري در نظر گرفته مي‌شود، اقدام به تست زني نماييم. انجام اين کار، تمرين سودمندي براي کسب تجربه مشابه حضور در جلسه اين آزمون مهم خواهد بود.
4ـ استفاده بهينه از ساعات مفيد در اين ايام، بايد از مهم‌ترين اموري باشد که به عنوان داوطلب جدي آزمون سراسري، بدان مي‌پردازيم. تفريح، بازي، شادي، گذراندن اوقات فراغت و خلاصه انجام هر کار ديگري که ما را سر حال و خوشحال نمايد و از افسردگي و ملالت خاطر دور کند، در اين فرصت باقي مانده هيچ منعي ندارد؛ به شرط آنکه از حد مجاز و معقول آن تجاوز نکند؛ همچنان که پناه بردن به فکر و خيال و اينکه به فرض کسب رتبه مناسب در آزمون سراسري، در چه رشته‌هايي مي‌توانم پذيرفته شوم و آ‌ينده شغلي آن رشته‌ها چطور و چگونه است، از آفات جدي و مهم اين دوره از زندگي کنکوري شماست. انديشيدن به اين سؤالات در زمان خود و بدون وسواس و هيجان، بسيار مطلوب است؛ اما نه در اين زمان که هر فکري از اين دست، مي‌تواند ذهن و خاطر شما را از انسجام کافي براي يادگيري عميق منابع و دروس آزمون خود، باز دارد.
در فرصت‌هاي آينده، باز هم در اين باره با شما به تفصيل سخن خواهيم گفت؛ با ما همراه باشيد.

موفق باشيد

هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.