نتایج در این بخش نمایش داده می شود

هیچ سهمیه‌ای از کنکور سراسری سال ۹۷ حذف نمی‌شود/ ارسال پرونده دانشجویان علم‌وصنعت به کمیته انضباطی

وزارت علوم در هفته گذشته شاهد رویداد‌هایی بوده که در این بسته به برخی از اخبار اشاره می‌کنیم.
 هیچ سهمیه‌ای از کنکور سراسری سال ۹۷ حذف نمی‌شود
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت:تا به این لحظه سهمیه کنکور سراسری سال ۹۷ حذف و یا اضافه نشده است و همه سهمیه‌ها همانند سال گذشته اعمال می‌شود.
وی عنوان کرد: دفترچه کنکور سراسری در آینده‌ای نزدیک از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و این افراد به توجه رشته تحصیلی و مورد علاقه خود می‌توانند در آزمون سراسری ثبت نام کنند.
دانشگاه‌ها باید از حمایت‌های دولتی بهرمند شوند
نیلی احمدابادی رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌ها باید از حمایت‌های دولتی بهرمند شوند، تمام دولت‌ها به دانشگاه‌ها حتی دانشگاه‌های خصوصی نیز کمک می‌کنند؛ چون دانشگاه‌ها در حال انجام وظایفی همچون تربیت نیروی انسانی است.
نیلی ادامه داد: از آنجایی که ما استاندارد هایمان را به سمت استاندارد‌های دانشگاه‌های طراز اول جهان بردیم پس باید برخی شاخص‌های با استاندارد هایمان افزایش پیدا کند.
 افتتاح پایگاه اورژانس در دانشگاه امیرکبیر
معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: به هرحال دانشگاه امیرکبیر ۱۴ هزار دانشجو دارد که ۵۰ درصد آن‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۵۰ درصد دیگر در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند از سوی دیگر با قرار گرفتن خوابگاه‌ها و ایجاد شرکت‌های تازه تاسیس در اطراف دانشگاه برآن شدیم با احداث اورژانس در دانشگاه حوادث و خطرات در کمین را کنترل کنیم.
اشتغال؛ مهم‌ترین دغدغه نخبگان برای بازگشت به کشور
مرتضوی مسئول نماینده نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: 2 مسئله اشتغال و احساس مفید بودن بیشترین دغدغه نخبگان برای بازگشت به کشور است.
 مسئول نماینده نهاد رهبری تصریح کرد: به هر حال باید توجه داشته باشیم که در ایجاد این ارتباط قبل از آن که مسئله پتانسیل‌های عظیم این دانشجویان برای ایران اسلامی مطرح باشد، نوعی مسئله عاطفی مطرح است.
رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد بومی سازی می‌شوند
گوهری سرپرست برنامه ریزی دانشگاه آزاد گفت:برخی از سرفصل‌های دروس در دانشگاه‌ها با سرعت و تحولات علمی و فناوری جهان و نیاز‌های کشور هماهنگ نیست، به همین منظور یکی از برنامه‌ها و ماموریت‌های این مرکز بازنگری برنامه‌های درسی است که حداقل ۱۰ سال از بازنگری آن‌ها می‌گذرد.
وی افزود: در حال حاضر و به این منظور شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی با حضور فرهاد رهبر راه اندازی شده و در ذیل این شورا، کمیته‌های برنامه ریزی نیز در حال تکمیل و فعالیت هستند تا سرفصل‌ها دروس در دانشگاه آزاد اسلامی به سرعت بازنگری شوند.
۴۰ هزار متر مربع از املاک دانشگاه تهران پس گرفته شد
محسنی مدیرکل حقوقی دانشگاه تهران گفت:۴۰ هزار متر مربع از املاک متعلق به دانشگاه تهران که بیش از ۳۷ سال در ید متصرفین بود از طریق دادخواهی در مراجع قضائی ذیصلاح پس گرفته شد.
وی ادامه داد: این اراضی موسوم به باغ بقایی، در شهر قدس استان تهران واقع شده است و سال‌ها قبل، توسط یک بانوی نیکوکار سیده فاطمه رضوی (معروف به بقایی) وصیت شده بود. استاد مرحوم جواد واحدی، استاد برجسته حقوق دادرسی مدنی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، با اطلاع از موضوع، مقدمات یک تفاهم بزرگ با دانشگاه در این زمینه را فراهم می‌کند که اگر او این کار را نمی‌کرد، دانشگاه از این وصیت آگاه نمی‌شد.
 پرونده دانشجویان علم و صنعت به کمیته انضباطی ارسال شد
برخورداری گفت:رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت:موضع دانشگاه در برابر همه اجرای قانون است و ما بر اساس قانون مسئله داخلی دانشگاه را حل می‌کنیم.
برخورداری گفت: پرونده این دانشجویان به کمیته انضباطی دانشگاه ارسال می‌شود و مورد بررسی قرار خواهد گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.