نتایج در این بخش نمایش داده می شود

برگزاری چند آزمون به جای یک کنکور خسته کننده

امیر رضا شاهانی رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگارحوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   اظهار کرد:  تاثیر معدل در کنکور باید به جای  اینکه سال آخر تحصیلی دانش آموزان مد نظر قرار بگیرد باید معدل چهار ساله را برای این آزمون بزرگ در نظرگرفته شود.

وی بیان کرد: برای حذف کنکور و انتخاب دانش آموز از طریق دوران تحصیلی دبیرستان باید امتحانات به شکل کشوری و هماهنگ برگزار شود به طوری که  این سیستم در مقاطع مختلف تحصیلی تفاوت دارد  و باید برای  تحصیلات تکمیلی  در زمان حذف کنکور برنامه ریزی جداگانه ای انجام داد.

شاهانی با بیان اینکه در برخی از کشورهای خارجی در طول سال چندین کنکور برگزار می شود، افزود: در برخی از کشورها تحت عنوان G R E  چندین کنکور برگزار و بالاترین نمره به دست آمده دانش آموز ملاکی برای معرفی به دانشگاه مورد علاقه خود است .

وی عنوان کرد: 85 درصد از ورودی های دانشگاه آزاد و دانشگاه های دولتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دوره بدون آزمون انجام می شود.

شاهانی یادآور شد: به جای آنکه دانش آموزان چهار ساعت برای حضور در یک آزمون سرنوشت ساز بگذرانند، این آزمون در چند نوبت در طول سال برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.