نتایج در این بخش نمایش داده می شود

کنکور تا چهار سال آینده حذف نخواهد شد

معاون آموزشی وزارت علوم از تشکیل کمیته کارشناسی برای تصمیم‌گیری درخصوص حذف کنکور در این وزارتخانه خبر داد و گفت: هر تصمیمی که در این زمینه صورت بگیرد، تا چهار سال آینده اجرایی نخواهد شد.

‌به گزارش ایسنا، مجتبی شریعتی‌نیاسر ‌بیان کرد: ایده‌آل وزارت علوم درخصوص کنکور به عنوان یک موضوع مهم آموزشی و اجتماعی این است که کنکور حذف شود، چرا که حذف این آزمون بر روی سلامت پذیرش و کیفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها تاثیر مثبت خواهد گذاشت، اما نکته قابل توجه این است که حذف کامل کنکور یک فرآیند پیچیده‌ است.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای به منظور بررسی روند حذف کنکور در وزارت علوم تشکیل شده تا بتوانیم با همفکری و همراهی سایر بخش‌های ذیربط برنامه‌ریزی‌های لازم برای حذف آن را انجام دهیم. در واقع یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که در اصل کنکور دخیل است، آموزش و پرورش است و اگر ما بتوانیم به این جمع‌بندی برسیم که کنکور به طور کامل حذف شود، فرآیند آن از چهار سال آینده اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم عنوان کرد: باید هماهنگی با بخش آموزش و پرورش که خوراک اصلی منابع انسانی دانشگاه‌ها و آموزش عالی را تامین می‌کند، برای حذف کنکور فراهم شود.

در واقع آموزش و پرورش باید بتواند برای آینده جهت‌گیری فکری و یادگیری دانش‌آموزان را به گونه‌ای ترسیم کند که آنها به تست‌زنی،‌کنکور و آزمون سراسری فکر نکنند بلکه به عمق بیشتر آموزش بیندیشند. بنابراین حذف کنکور حتما کار درستی است و در رابطه با این مساله نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در وزارت علوم صورت می‌گیرد.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.