نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اخذ پذیرش برای پزشکی و دندان پزشکی ترکیه

ر سال های اخیر مزیت های بسیار تحصیل در ترکیه موجب شده است متقاضیان علاقه مند به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه شوند. هزینه تحصیل پایین , دانشگاه های معتبر پزشکی ترکیه ، نزدیکی به ایران و اروپا , امکانات رفاهی و آموزشی از جمله این مزیت هاست. در این میان تحصیل، تحصیل پزشکی در ترکیه بخش بزرگی از مهاجرت های تحصیلی به این کشور را شامل می شود. آیا شما نیز علاقه مند به تحصیلی پزشکی و دندان پزشکی در ترکیه هستید؟ آیا از مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه آگاهی دارید؟ آیا می دانید چگونه باید برای تحصیل در این رشته ها در کشور ترکیه اقدام نمایید؟
اخذ پذیرش برای پزشکی و دندان پزشکی ترکیه
متقاضیان ایرانی باید دوره متوسطه را به پایان رسانده باشند و مدرک دیپلم داشته باشند سپس برای تحصیل در زیر شاخه های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه باید ابتدا در آزمون YÖS شرکت کرده و نمره لازم را کسب نمایند.
این آزمون که تا چند سال پیش به صورت سراسری در ترکیه برگزار می شد امروزه به صورت اختصاصی توسط هر دانشگاه برگزار می شود و متقاضیان می توانند با انتخاب دانشگاه مورد نظر خود در آزمون مربوطه شرکت نمایند.
آزمون YÖS سالی یک بار و در تاریخ ۱۸ آوریل هر سال در شهر آنکارا برگزار می گردد.
آزمون YÖS شامل دو قسمت می شود و در قسمت اول ۸۰ سوال تستی با موضوع ریاضی، هندسه و هوش به دو زبان ترکی و انگلیسی مطرح می شود و این قسمت ملاک اصلی برای پذیرش دانشجو می باشد و قسمت دوم آزمون برای سنجش توانایی فرد در زبان ترکی می باشد و در صورتی که فرد حد نصاب لازم در این قسمت را کسب نکند باید در دوره ۱ ساله آمادگی زبان ترکی TOMER شرکت کند و پس از کسب نمره قبولی در آزمون پایان دوره زبان دوره اصلی خود در دانشگاه را آغاز کند.
دانشجویانی که تمایل به تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی را داشته باشند باید در آزمون SAT شرکت کنند و حد نصاب لازم برای ورود را کسب کنند و همچنین مدرک آیلتس با نمره ۶ به بالا نیز ارائه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.