نتایج در این بخش نمایش داده می شود

ویژگی های مکان مناسب برای مطالعه و درس خواندن

مکان مناسب مطالعه
برای هر کسی که بخواهد مطالعه کند و طی آن ،یا دگیری خوبی نیز داشته باشد این مسئله مهم است که در کجا درس بخواند . شاید به ظاهر ساده و بی اهمیت به نظر برسد اما تاثیر مهمی در یادگیری وهم چنین در تمرکز حواس ما دارد.
البته این مسئله در مورد افراد مختلف متفاوت است. بعضی از افراد در کتابخانه بهتر درس میخوانند و برخی دیگر در خانه و اتاقشان ؛ در واقع نمیتوان به طور کلی گفت کدام یک از آنها برای مطالعه مناسب تر است زیرا این انتخاب برای افراد متفاوت است و بستگی به خود شخص دارد که در کدامیک از آنها بهتر میتواند مطالعه کند.
ولی میتوان اصول و مشخّصاتی را برای یک مکان مناسب مطالعه مشخص کرد که ضروری است داوطلبان و کسانی که قصد مطالعه دارند آن را در انتخاب محیط درس خواندنشان رعایت کنند ، زیرا نقش بسیار مهمی در موفقیت آن ها ایفا می کند.
مشخصات و ویژگی های مکان مناسب مطالعه:
۱-ساکت و آرام باشد.
مهمترین ویژگی مکانی که در آن مطالعه میکنید این است که دارای سکوت نسبی باشد.باید دقت داشته باشید که منظور سکوت مطلق نیست زیرا در صورت عادت کردن شما به این شرایط در آزمون ها آزمایشی و حتی سراسری که سکوت مطلقی در آن زمان ممکن نیست تمرکز خود را از دست میدهید . اما باید آنقدر هم پر سروصدا نباشد که مانع از تمرکز شما و موجب حواس پرتیتان شود .اگر این شرایط در خانه و یا اتاق شما ممکن نیست بهتراست در کتابخانه به مطالعه بپردازید.
۲-احساس آسودگی و آرامش روانی داشته باشید.
مکانی که برای مطالعه انتخاب میشود ،باید به گونه ای باشد که شما در آنجا آسوده و راحت باشید و چیزی سبب اذیت وبه هم زدن تمرکز شما نشود.
مثلا باید دمای آن معتدل باشد وزیاد گرم و زیاد سرد نباشد تا باعث اذیت و عدم تمرکز شما شود. نور کافی و مناسب نیز برای مطالعه باید وجود داشته باشد، زیرا درس خواندن در نور نامناسب سبب بیماری ها و مشکلاتی برای چشمتان به وجود می آورد.
همچنین توصیه میشود از یک میز تحریر مناسب استفاده شود و از مطالعه به صورت درازکش وخوابیده خودداری کنید.
۳-محیط آن موجب افزایش انرژی و انگیزه تان شود.
بهتر است فضای آن رنگهای شاد و آرامش بخش باشد و به گونه ای باشد که باعث تقویت روحیه و شادابی شما گردد.
شما مدت طولانی برای مطالعه در آنجا سپری خواهید کرد و اگر فضایی دلگیر باشد ممکن است موجب بی حوصلگی شما شود.
۴-مکان ثابت و مشخصی باشد.
تغییر مداوم مکان مطالعه باعث بروز مشکلاتی از قبیل افزایش حواس پرتی و کاهش اعتماد به نفس شما می شودو  به هیچ وجه نباید مکان مطالعه خود را دائم تغییر دهید.
با در نظر گرفتن این مشخصات و فاکتورها ،میتوانید مکان مناسبی را برای درس خواندن انتخاب کنید. چندان فرقی نمیکند که خانه، کتابخانه و یا… باشد. فقط باید دقت کنید که این مشخصات و ویژگی ها را دارا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.