نتایج در این بخش نمایش داده می شود

روش های تندخوانی برای کنکور

روش ها و تکنیک های تندخوانی
از راهکار های موثری که به داوطلبان کنکور سراسری برای یادگیری و تسلط هرچه بیشتر مباحث مطالعاتی کنکور سراسری می تواند کمک کند یادگیری تکنیک تندخوانی برای مباحث حفظی است. دروسی مثل زیست شناسی و… که مباحث مطالعاتی زیادی دارند را می توان با تکنیک تند خوانی به دفعات بیشتری مرور و تکرار کنید و در زمان نیز صرفه جویی کنید.
تندخوانی چگونه است؟
در این روش می بایست متون را به وسیله چشم دنبال کرد و چشم ها را در طول سطور حرکت دهید و از حرکت دادن سر خودداری کنید.
از خواندن مطالب سطور با صدای بلند اجتناب کنید چرا که در این تکنیک هدف خواندن مطالب با مغز و چشم است.
می بایست تعداد وقفه هایی را که در طول مطالعه با چشم دارید را هر چه بیشتر کم کنید و سعی کنید در زمان های مشخص مثلا ۳۰ ثانیه تعداد کلمات بیشتری را زیر ذره بین چشمان خود ببرید.
پیش از شروع مطالعه هدف خود را از مطالعه مبحث مورد نظرتان تعیین کنید با این کار از خواندن مطالبی که غیر ضروری هستند در طول مطالعه جلوگیری می کنید.
خیلی از داوطلبان در هنگام مطالعه وسواس بیش از حد به خرج می دهند و چندین بار برای مطالعه قسمت هایی که خوانده اند به عقب برمی گردند، این کار فقط از سرعت مطالعه شما می کاهد و باعث می شود زمان بیشتری را به مطالعه متون اختصاص دهید که این کار را در این روش به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم.
برای هر چه حرفه ای تر شدن در مطالعه دروس بهتر است به این نکته توجه کنید که در یک پاراگراف بسیاری از کلمات صرفا به خاطر رعایت دستورات ادبیاتی آورده شدند و در هنگام مطالعه با ذهن و چشم نیازی به خواندن آن ها نیست و فقط می بایست به مطالب اصلی و تیتر های مهم بپردازید.
در هنگام مطالعه با استفاده از تکنیک تندخوانی از هر گونه عاملی که ذهن شما را آشفته می کند و تمرکز حواس شما را از بین می برد دوری کنید.
با دقت فراوان به مطالعه متون با تکنیک تندخوانی بپردازید که در غیر این صورت باعث یادگیری ناقص شما می شود و چیزی به اندوخته های شما افزوده نمی شود.
نکته: مطمئن باشید با استفاده از تکنیک تندخوانی چندین پله به بالا خواهید رفت و تعداد مرور های بیشتری را در دروس مختلف از این پس تجربه می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.