نتایج در این بخش نمایش داده می شود

چطور بچه ها را سر وقت به مدرسه برسانیم

سر وقت رسیدن به مدرسه یکی از معضلاتی است که والدین و بچه ها درگیر آن هستند

 

 

سر وقت رسیدن به مدرسه یکی از مهم ترین معضلاتی است که همیشه هم والدین و هم بچه ها درگیر آن هستند. با رعایت کردن چند نکته ی ساده می توانید از شر این استرس همیشگی رها شوید.

 

 

۱ ) لباس های فردا را شب قبل حاضر کنید 

 

این استراتژی اغلب مادر و پدر های با تجربه برای سر وقت رسیدن به مدرسه بچه ها است. لباس های مناسب مدرسه را در قسمت جدای کمد قرار دهید. برای روز بعد تمام آنچه پوشیده خواهد شد با کمک فرزندتان حاضر کنید. جوراب و لباس زیر را فراموش نکنید.

 

 

۲ ) تغذیه و ناهار بچه را از شب قبل حاضر کنید 

 

یکی از علت های دیر رسیدن به مدرسه، حاضر نبودن غذا و اسنک بچه ها از شب قبل و وقتی است که این کار در صبح صورت می گیرد. به همراه بچه ها هر شب غذا و تغذیه میان وعده را انتخاب کرده، در ظرف مخصوص بریزید و در یخچال بگذارید.

 

 

۳ ) کیف مدرسه را شب ببندید  

 

علاوه بر اینکه نظارت می کنید بچه ها درس و مشق را زود انجام دهند و آن را کنار بگذارند، برای زود رسیدن به مدرسه از آن ها بخواهید کیف فردا را طبق برنامه روز بعد، هر شب بعد از اتمام تکالیف ببندند.

 

 

۴ ) برای دیر رسیدن به مدرسه جریمه در نظر بگیرید

 

بعضی مادرها برای دیر رسیدن بچه ها به مدرسه جریمه هایی مثل کم شدن ساعت تلویزیون دیدن یا کم کردن پول تو جیبی در نظر می گیرند و معتقدند این روش خوب کار می کند. در وحله ی اول سعی کنید با نظم بودن را به بچه ها یاد دهید و در صورتی که مجبور شدید از این روش ها هم کمک بگیرید.

 

 

۵ ) بعضی کارها را به ماشین منتقل کنید 

 

می توانید بعضی کارها مثل شانه زدن موها، پوشیدن کفش و جوراب یا نوشیدن آب میوه را به ماشین منتقل کنید و برای زود رسیدن به مدرسه از زمانی که در راه هستید هم استفاده کنید.

 

پدر و مادر ها هم در مقابل دیر رسیدن به مدرسه ی بچه ها بی تقصیر نیستند

 

 

۶ ) گاهی خودتان دلیل دیر کردن بچه ها هستید 

 

پدر و مادر ها هم در مقابل دیر رسیدن به مدرسه ی بچه ها بی تقصیر نیستند. برای نظم بخشیدن به کارهای صبح خودتان برنامه بریزید. اگر همیشه کلید ها را گم می کنید، روی جاکفشی یا جایی نزدیک درورودی محلی برای آن در نظر بگیرید.

 

 

صبح ها کمی زودتر بیدار شوید و کمی ریلکس کنید و یک فنجان چای در آرامش بنوشید تا استرس را به بچه ها ندهید.

 

 

همیشه حواستان به باک ماشین باشد، عصر ها بنزین بزنید که صبح ها هول نشوید و دیر نکنید.

 

 

۷ ) صبح ها را با خوش گذرانی همراه کنید 

 

بازی کردن در ایستگاه اتوبوس یا تبدیل کردن خروج از خانه به یک مسابقه می تواند بچه ها را برای زود آماده شدن ترقیب کند. مثلا بعضی مادر و پدر ها برای تشویق بچه ها به زود رسیدن به مدرسه به آن ها می گویند، اگر زود برسیم و وقت داشته باشیم می توانیم از سوپر نزدیک مدرسه بیسکوییت بخریم.

 

 

۸ ) صبح ها همه کار را درست به ترتیب مشخصی انجام دهید

 

قدم های اساسی و مهم هر روز صبح را استاندارد سازی کنید و مثل یک برنامه روزانه به همان ترتیب همیشگی پشت هم اجرا کنید. این طوری هرگز دور خود نمی چرخید و چیزی را هم فراموش نمی کنید. می توانید این برنامه ریزی را با رنگهای مختلف روی کاغذ بنویسید و روی در یخچال بچسبانید.

 

 

۹ ) صبحانه را ساده برگزار کنید 

 

به دنبال صبحانه های دنگ و فنگ دار و پیچیده نباشید. از صبحانه های ساده استفاده کنید و هر چه که می توانید را از شب قبل آماده کنید. صبحانه ساده مثل یک لیوان شیر با دو تکه نان و پنیر یا کره و عسل دور هم می تواند بهترین انتخاب باشد. اگر از چیزهایی مثل اوت میل یا گرانولا بار استفاده می کنید آن ها را دو بار در هفته درست کنید و در ظرف های در بسته نگه دارید.

 

 

۱۰ ) در مورد ساعت خواب جدی باشید 

 

خواب کافی و خوب در شب بیدار شدن صبح های مدرسه را آسان تر می کند. در مورد دیر نشدن ساعت خواب جدی باشید. اگر بچه ها خوب بخوابند، صبح بی دردسر بیدار می شوند، اما اگر خواب بمانند، دیر رسیدن به مدرسه اجتناب ناپذیر است.

 

 

منبع:بانوی شهر

5 نظر برای "چطور بچه ها را سر وقت به مدرسه برسانیم" ارسال شده
  1. خلافی گفت:

    ممنون اطلاعات خوبی بود

  2. سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز
    در زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید
    واقعا ممنون .خسته نباشید.

  3. ممنون مقاله خوبی بود

  4. ممنون از اطلاعات مفیدی که منتشر کردید

  5. خودرو گفت:

    خیلی خوب و کار راه انداز بود
    شانس ما اینجوریه که هر کار کنیم بچه های دیگه دیر به خودرو سرویس میرسند و سروقت نمیرسه مدرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.