نتایج در این بخش نمایش داده می شود

ثبت نام آزمون سراسری ۱۳۹۷

کنکور ، نام آزمونی است که برای سنجیدن دانسته ها و برای برگزیدن بهترین ها از میان تعداد زیادی دانش آموز هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود . با وجود این که سابقه برگزاری این ماراتن بزرگ به بیش از 40 سال می رسد اما هنوز هم خانواده هایی هستند که از روند ثبت نام کنکور سراسری 97 آگاهی های لازم را ندارند . متقاضیان بهتر است قبل از ثبت نام کنکور 97 از شرایط شرکت در کنکور سراسری 97 باخبر شوند تا در روند ثبت نام دچار مشکل نشوند . با دانستن نحوه روش مطالعه کنکور سراسری و نحوه برنامه ریزی کنکور بعد از ثبت نام ، می توان امید به کسب رتبه ای مطلوب داشت . در این مقاله در مورد زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری 97 توضیحاتی ارائه شده است .

زمان ثبت نام کنکور سراسری 97 ، احتمالا از نیمه دوم بهمن ماه

تاریخ و زمان ثبت نام کنکور سراسری 97

 

احتمالا طبق روال گذشته در نیمه دوم بهمن ماه منتظر آغاز ثبت نام کنکور سراسری 97 باشیم . هر چند که این خبر قطعی نمی باشد ولی با توجه به تجربیات گذشته حدس زده می شود که امسال هم روال آزمون به چنین شکلی باشد .
معمولا مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری 97 به مدت چند روز تمدید خواهد شد . هرچند به روال سال های گذشته انتظار داریم بازه زمانی خاصی را برای جاماندگان از ثبت نام به عنوان مهلت ثبت نام مجدد کنکور 97 در اسفند ماه اعلام نمایند .
بهتر است که داوطلبان ، ثبت نام را در روز های مقرر شده انجام دهند و ثبت نام خود را به روز های تمدید شده موکول نکنند .

آخرین خبر از تاریخ برگزاری کنکور 97 :

معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش آموزش کشور به زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۷ اشاره کرد وافزود: امسال با توجه به تقارن ایام برگزاری کنکور با ماه مبارک رمضان، آزمون در نیمه تیرماه برگزار شد،اما از سال آینده کنکور به روال سابق باز می‌گردد و در همان اوایل تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، دکتر خدایی در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد درباره تاثیر نتایج امتحانات نهایی در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور گفت: ملاک ما برای تاثیر سوابق تحصیلی نمرات امتحانات نهایی است. با توجه به اینکه نظام پیش دانشگاهی هنوز یک سال دیگر هم برقرار است سال آینده نیز نمرات این گروه از دانش آموزان تاثیر خواهد داشت. اما قطعی یا مثبت بودن تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، شهریورماه اعلام می‌شود.

زمان انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد از سوی این دانشگاه اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به  کدرشته های دانشگاه آزاد در پذیرش کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: از سال ۹۳ که بحث آزمون سراسری دانشگاه آزاد به طور مشترک با دانشگاه های سراسری مطرح شد، انتخاب رشته دانشگاه آزاد به طور جداگانه در روزهایی که این دانشگاه اعلام می کند، انجام خواهد گرفت.

به گفته معاون وزیر علوم، تاکنون آنچه که دانشگاه آزاد به صورت غیررسمی به سازمان سنجش اعلام کرده، این است که انتخاب رشته پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد در کنکور سراسری هفته آخر مردادماه آغاز می‌شود. این انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد انجام می شود. بطور کلی ملاک عمل برای سازمان سنجش درمورد رشته های دانشگاه آزاد، رشته های مندرج در سایت وزارت علوم است.

پذیرش بیش از ۸۵ درصد داوطلبان بصورت بدون آزمون

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش در کنکور بدون آزمون است، تاکید کرد: با توجه به قانون سنجش و پذیرش و همچنین توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، هم اکنون بیش از ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش در آموزش عالی بدون آزمون است.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 97

 

ثبت نام از طریق وب سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری صورت می پذیرد . دو مورد مهم که داوطلبان باید قبل از ثبت نام داشته باشند ، کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی می باشد . داوطلبان برای ثبت نام اینترنتی در ابتدا باید کارت اعتباری مورد نیاز خود را خریداری کنند ( برای شرکت در هر زیر گروه آزمایشی یک کارت اعتباری و برای ثبت نام در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی یک کارت اعتباری جداگانه نیاز است . برای ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد 97 نیز خرید کارت اعتباری نیاز نمی باشد . ) و بعد از وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز ، ثبت نام خود را انجام دهند . در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت نام ، سیستم کد رهگیری به داوطلب ارائه می دهد که وی باید تا پایان پذیرش و ثبت نام در یک دانشگاه از آن نگه داری کند .

 

فارغ التحصیلان کلیه مقاطع تحصیلی اعم از ارشد و دکنری ، حق ثبت نام در کنکور سراسری را دارند

 

گروه های آزمایشی ثبت نام کنکور سراسری 97

 

طبق روال هرساله داوطلبان می توانند در گروه های آزمایشی مختلف کنکور سراسری 97  ثبت نام کنند . این گروه ها به شرح زیر هستند :
ریاضی ، تجربی ، انسانی ، زبان و هنر .
هر داوطلب می تواند در 3 کنکور ثبت نام و شرکت کند . داوطلب با توجه به رشته تحصیلی خود باید در یکی از رشته های ریاضی ، تجربی یا انسانی شرکت کند و در صورت دلخواه و داشتن شرایط لازم می تواند در یکی از رشته های شناور زبان یا هنر ثبت نام کند . البته در صورت تمایل می تواند در هر دو رشته شناور نیز ثبت نام کند . برای شرکت در کنکور زبان و هنر باید کارت اعتباری جداگانه خریداری شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.